EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Research Skills
  • Help
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
EconBiz - Find Economic Literature
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Sports financing"
Narrow search

Narrow search

Year of publication
Subject
All
Sportfinanzierung 49 Sports financing 49 Football 22 Fußball 22 Europa 13 Europe 13 Sport organization 13 Sportorganisation 13 Deutschland 12 Germany 12 Finanzierung 10 Professional sports 10 Profisport 10 Gerechtigkeit 9 Justice 9 Financing 7 Sport 7 Sports 7 UEFA 7 Wettbewerbspolitik 7 Competition policy 6 Sports economics 6 Sportökonomik 6 Welt 6 World 6 EU countries 5 EU-Staaten 5 Regulierung 5 Sponsoring 5 Sponsorship 5 Sport event 5 Sportmarketing 5 Sports marketing 5 Sportsponsoring 5 Sportveranstaltung 5 Impact assessment 4 Management 4 Regulation 4 Sport policy 4 Sportpolitik 4
more ... less ...
Online availability
All
Undetermined 13 Free 11
Type of publication
All
Book / Working Paper 35 Article 14
Type of publication (narrower categories)
All
Graue Literatur 12 Non-commercial literature 12 Arbeitspapier 9 Aufsatz im Buch 9 Book section 9 Working Paper 9 Article in journal 5 Aufsatz in Zeitschrift 5 Hochschulschrift 5 Collection of articles of several authors 3 Sammelwerk 3 Conference proceedings 2 Konferenzschrift 2 Conference paper 1 Konferenzbeitrag 1 Lehrbuch 1 Textbook 1
more ... less ...
Language
All
German 26 English 19 French 3 Russian 1
Author
All
Budzinski, Oliver 7 Szymanski, Stefan 4 Emrich, Eike 2 Lührs, Torsten 2 Pierdzioch, Christian 2 Poschen, Francesca 2 Reuter, Bettina 2 Rocaboy, Yvon 2 Schubert, Manfred 2 Schwizer, Dominik 2 Walzel, Stefan 2 Aiken, Damon 1 Bezold, Thomas 1 Blais-Morisset, Paul 1 Boucher, Vincent 1 Bouigue, Richard 1 Bühner, Sebastian 1 Capaul, Severin 1 Cetin, Cem 1 Cotterell, Maike 1 Dewenter, Ralf 1 Downing, James A. 1 Drut, Bastien 1 Feddersen, Arne 1 Ford, John B. 1 Fortin, Bernard 1 Franck, Egon 1 Frye, Maike 1 Giessing, Leonie 1 Grabar, Vsevolod 1 Guégan, Jean-Baptiste 1 Hamil, Sean 1 Hasler, Peter Thilo 1 Haupt, Tobias 1 Hierl, Ludwig Matthias 1 Jacobs, Felix 1 Kagerbauer, Lukas 1 Kahle, Lynn R. 1 Kainz, Florian 1 Kleiber, Katja 1
more ... less ...
Institution
All
Erich-Schmidt-Verlag <Berlin> 2 Springer Fachmedien Wiesbaden 2 Bundesverband Deutscher Stiftungen 1 Expertentagung "Social Media Marketing im Spitzensport" <3., 2015, Ismaning> 1 Friedrich-Schiller-Universität Jena 1 Hamburg / Rechnungshof 1 Herbert Utz Verlag 1 Springer-Verlag GmbH 1 Universität Bielefeld 1 Universität St. Gallen 1
more ... less ...
Published in...
All
Contemporary research in sports economics : proceedings of the 5th ESEA Conference 5 KulturKommerz 3 Diskussionspapier / Helmut-Schmidt-Universität, Fächergruppe Volkswirtschaftslehre 2 Diskussionspapier / Technische Universität Ilmenau, Institut für Volkswirtschaftslehre 2 Springer eBook Collection 2 essentials 2 Collection "Essais" 1 DICE ordnungspolitische Perspektiven 1 Discussion paper / Centre for Economic Policy Research 1 Eye Tracking in der Sport- und Veranstaltungsbranche 1 HWWI policy paper 1 Ilmenau Economics Discussion Papers 1 Journal of advertising research 1 Journal of competition law & economics 1 KCM Schriftenreihe 1 Lehrbuch 1 Monde en cours 1 Neue und innovative Einnahmequellen im Spitzensport : Tagungsband zur 3. Expertentagung „Social Media Marketing im Spitzensport“ 1 Proceedings of the ... ESEA Conference 1 Research 1 Revue économique : revue bimestrielle 1 Schriften zum Steuerrecht : SSR 1 Schriften zur politischen Ökonomik : evolutorische und ökologische Aspekte 1 Schriftenreihe Sportökonomie in Forschung und Praxis 1 Schriftenreihe des Internationalen Hochschulverbunds IUNworld 1 Scottish journal of political economy : the journal of the Scottish Economic Society 1 Social networks and the economics of sports 1 Sport marketing quarterly : for professionals in the business of marketing sport 1 Sports management as an emerging economic activity : trends and best practices 1 SpringerLink / Bücher 1 StiftungsReport 1 UZH Business Working Paper Series 1 Working paper / Center for Research in Economics and Management, University of Caen, University of Rennes 1 1
more ... less ...
Source
All
ECONIS (ZBW) 49
Showing 1 - 49 of 49
Cover Image
Ökonomische Effekte einer vitalen Sportstadt
Cotterell, Maike; Vöpel, Henning - 2020
Sport spielt in Städten ökonomisch eine immer größere Rolle. Wesentliche Treiber sind ein sich veränderndes Nachfrageverhalten von Menschen sowie ein sich differenzierendes Angebot an Sportmöglichkeiten. Diese Entwicklungen lassen sich besonders stark in urbanen Räumen beobachten. Sport...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012150542
Saved in:
Cover Image
Crowdfunding im Sport : professionelle Finanzierung für Vereine und Einzelsportler
Lührs, Torsten; Poschen, Francesca - 2022
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013163686
Saved in:
Cover Image
Crowdfunding im Sport : Professionelle Finanzierung für Vereine und Einzelsportler
Lührs, Torsten; Poschen, Francesca - 2022
Crowdfunding ist mit vielfältigen Möglichkeiten und Wirkungsweisen die aktivste aller Förder- und Finanzierungsformen für Sportvereine, Sportorganisationen und Sportler. Wie Sie Sportprojekte mittels Crowdfunding erfolgreich realisieren und Ihren Verein mit maßgeschneiderten Kampagnen...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013414549
Saved in:
Cover Image
Staatliche Förderung von Profifußballvereinen : kommunal- und europarechtliche Möglichkeiten und Grenzen
Jacobs, Felix - 2022
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013355073
Saved in:
Cover Image
Gemeinnützigkeit des Sports : ist die Sportförderung in Deutschland reformbedürftig?
Marx, Katharina - 2021
Die Autorin befasst sich mit der steuerrechtlichen Förderung des Sports, die seit Jahrzehnten Gegenstand intensiver Diskussionen und rechtspolitischer Entwicklungen ist. Im Kern der Überlegungen stehen die Fragestellungen, inwiefern die gemeinnützigkeitsrechtliche Förderung des Sports, auch...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012628408
Saved in:
Cover Image
Financial Fairplay im Profifußball
Hierl, Ludwig Matthias; Köppen, Kilian - 2021
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012616012
Saved in:
Cover Image
Aktivierung im Sportsponsoring : Gestaltung strategischer Partnerschaften aus Sponsorenperspektive
Schwizer, Dominik - 2021
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012506665
Saved in:
Cover Image
Aktivierung im Sportsponsoring : Gestaltung strategischer Partnerschaften aus Sponsorenperspektive
Schwizer, Dominik - 2021
1 Einleitung -- 2 Theorie -- 3 Forschungsdesign -- 4 Themenlandkarte zum Sportsponsoring-Management -- 5 Typologie zur Aktivierung im Sportsponsoring -- 6 Gestaltungsoptionen zur Aktivierung im Sportsponsoring -- 7 Projektrealisierungen zur Aktivierung im Sportsponsoring -- 8 Diskussion.
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012627260
Saved in:
Cover Image
Financial restrictions and competitive balance in sports leagues
Sonin, Konstantin; Grabar, Vsevolod - 2018
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011981009
Saved in:
Cover Image
Spitzensportmonitor Würzburg : empirische Analyse über Image, Sponsoringangebote und strategische Handlungsfelder der regionalen Spitzensportvereine
Kagerbauer, Lukas; Naskrent, Julia; Rüttgers, Christian - 2016
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011478869
Saved in:
Cover Image
Eye Tracking in der Sportsponsoring-Forschung
Schröer, Carsten - In: Eye Tracking in der Sport- und Veranstaltungsbranche, (pp. 27-37). 2019
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011997798
Saved in:
Cover Image
Competition among national football leagues : does it exist? ; should we regulate?
Rocaboy, Yvon - 2015
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011303046
Saved in:
Cover Image
Die Langzeiteffekte der Sportförderung : Auswirkung des Leistungssports auf den beruflichen Erfolg
Dewenter, Ralf; Giessing, Leonie - 2015
Die vorliegende Studie geht der Frage nach, ob und inwiefern ehemalige Leistungssportler im späteren Berufsleben erfolgreicher sind als Nichtsportler. Die zugrundeliegende Überlegung ist, dass sich Leistungssport positiv auf die Entwicklung von Charaktereigenschaften auswirkt, die auch im...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010464749
Saved in:
Cover Image
Are restrictions of competition by sports associations horizontal or vertical in nature?
Budzinski, Oliver; Szymanski, Stefan - 2014
In this paper, we discuss from an economic perspective two alternative views of restrictions of competition by sports associations. The horizontal approach views such restrictions as an agreement among the participants of a sports league with the sports association merely representing an...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010257231
Saved in:
Cover Image
The competition economics of financial fair play
Budzinski, Oliver - 2014
This paper provides an economic analysis of the competition effects of UEFA's financial fair play regulations. It concludes that the restrictive effects of the break-even rule cannot be justified by a legitimate objective defense (according to European competition policy) because significant...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010257232
Saved in:
Cover Image
Are Restrictions of Competition by Sports Associations Horizontal or Vertical in Nature?
Budzinski, Oliver - 2014
In this paper, we discuss from an economic perspective two alternative views of restrictions of competition by sports associations. The horizontal approach views such restrictions as an agreement among the participants of a sports league with the sports association merely representing an...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013056710
Saved in:
Cover Image
The Competition Economics of Financial Fair Play
Budzinski, Oliver - 2014
This paper provides an economic analysis of the competition effects of UEFA's financial fair play regulations. It concludes that the restrictive effects of the break-even rule cannot be justified by a legitimate objective defense (according to European competition policy) because significant...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013057029
Saved in:
Cover Image
Motorsport-Management : Grundlagen – Prozesse – Visionen
Reuter, Bettina (ed.) - 2018
Der Motorsport bietet mit seiner Vielzahl an unterschiedlichen Serien, Klassifikationen und Veranstaltungsarten ein breites Spektrum an Betätigungsfeldern. In diesem hochkomplexen und interdisziplinären Arbeitsumfeld werden ganz besondere Anforderungen an das Management gestellt. Aktive in...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012401828
Saved in:
Cover Image
Sportsponsoring : Grundlagen, Konzeption und Wirkungen
Walzel, Stefan; Schubert, Manfred - 2018
Sportsponsoring ist die mit Abstand bedeutendste Erscheinungsform des Sponsorings. Es zählt zu den zentralen Instrumenten der Markenkommunikation von Unternehmen und zugleich zu den wichtigsten Einnahmequellen des Zuschauersports. Das Lehrbuch stellt Sportsponsoring als Kommunikations- und...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012401234
Saved in:
Cover Image
Massovyj sport kak faktor socialʹno-ėkonomičeskoj bezopasnosti RF i povyšenija ėffektivnosti čelovečeskich resursov Rossii
Sozin, Andrej Vjačeslavovič - 2018
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011813410
Saved in:
Cover Image
Mercato : l'économie du football au XXIe siècle
Drut, Bastien - 2018
La 4ème de couv. indique : "Le monde du football a été secoué par les transferts de joueurs à plus de 100 millions d'euros en 2017 et 2018 (Neymar, Mbappé, Dembélé, Coutinho) et de nombreux observateurs ont évoqué une "bulle" qui serait prête à éclater. En réalité, l'économie du...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011888443
Saved in:
Cover Image
Sportsponsoring : Grundlagen, Konzeption und Wirkungen
Walzel, Stefan; Schubert, Manfred - 2018
Sportsponsoring ist die mit Abstand bedeutendste Erscheinungsform des Sponsorings. Es zählt zu den zentralen Instrumenten der Markenkommunikation von Unternehmen und zugleich zu den wichtigsten Einnahmequellen des Zuschauersports. Das Lehrbuch stellt Sportsponsoring als Kommunikations- und...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011773660
Saved in:
Cover Image
What do we know about sports sponsorships?
Ford, John B. - In: Journal of advertising research 58 (2018) 3, pp. 257-258
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011929114
Saved in:
Cover Image
Le foot va-t-il exploser? : pour une régulation du système économique du football
Bouigue, Richard; Rondeau, Pierre - 2018
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011930830
Saved in:
Cover Image
Motorsport-Management : Grundlagen – Prozesse – Visionen
Reuter, Bettina (ed.) - 2018
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011894247
Saved in:
Cover Image
Zwischen Ermessensfreiheit und diskretionären Spielräumen : die Finanzierung des bundesdeutschen Spitzensports ; eine Wiederholungsstudie
Emrich, Eike; Pierdzioch, Christian; Rullang, Christian - 2013
Der Geschäftsbereich Leistungssport (GBL) des Deutschen Olympischen Sportbundes (DOSB) agiert als Common Agent ("Diener zweier Herren") der Sportverbände und des Bundesministern des Innern (BMI) bei der Verteilung der Sportfördermittel des BMI an die olympischen Spitzenverbände im DOSB. In...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009732950
Saved in:
Cover Image
L' impact des dépenses publiques consacrées au sport sur les médailles olympiques
Blais-Morisset, Paul; Boucher, Vincent; Fortin, Bernard - In: Revue économique : revue bimestrielle 68 (2017) 4, pp. 623-642
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011713999
Saved in:
Cover Image
Has the amount of available financial resources become the predominant factor in sporting clubs' successes and that of a country's national team? : the case of Turkish basketball c...
Cetin, Cem; Tribou, Gary - In: Sports management as an emerging economic activity : …, (pp. 19-38). 2017
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011758343
Saved in:
Cover Image
Competition among national football leagues. does it exist? : should we regulate?
Rocaboy, Yvon - In: Scottish journal of political economy : the journal of … 64 (2017) 1, pp. 88-114
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011778331
Saved in:
Cover Image
Die optimierende Diktatur : politische Stabilisierung durch staatlich verordnetes Doping am Beispiel der DDR
Pierdzioch, Christian; Emrich, Eike; Klein, Markus - 2012
Der Zusammenhang zwischen Populationsgröße und Bruttoinlandprodukt und der Zahl der olympischen Medaillen eines Landes wurde mehrfach in der Literatur nachgewiesen. Wir zeigen, dass dieser Zusammenhang in der DDR systematisch durchbrochen wurde. Die SEDFührung hat seit etwa 1970 mittels...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009722089
Saved in:
Cover Image
Fan-Anleihen als Finanzierungsinstrument im Profifußball : Analyse – Bewertung – Praxisfälle
Bezold, Thomas; Lurk, Timo - 2016
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011388446
Saved in:
Cover Image
Neue und innovative Einnahmequellen im Spitzensport : Tagungsband zur 3. Expertentagung „Social Media Marketing im Spitzensport“
Werner, Christian (ed.); Kainz, Florian (ed.) - Expertentagung "Social Media Marketing im Spitzensport" … - 2016
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011561134
Saved in:
Cover Image
Neue Märkte, Trends und Entwicklungen im Spitzensport : Kapitalisierungsmöglichkeiten der Zukunft durch strategisches Social Media Marketing
Haupt, Tobias; Frye, Maike - In: Neue und innovative Einnahmequellen im Spitzensport : …, (pp. 11-24). 2016
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011587844
Saved in:
Cover Image
Linking fan values and sponsorship effectiveness : the case of old school values
Aiken, Damon; Sukhdial, Ajay; Kahle, Lynn R.; Downing, … - In: Sport marketing quarterly : for professionals in the … 24 (2015) 1, pp. 56-66
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010515316
Saved in:
Cover Image
Are restrictions of competition by sports associations horizontal or vertical in nature?
Budzinski, Oliver; Szymanski, Stefan - In: Journal of competition law & economics 11 (2015) 2, pp. 409-429
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011334496
Saved in:
Cover Image
Pferdeleistungssport – ein Elitensport? : Status quo und Perspektiven der privaten und öffentlichen Finanzierung des Pferdeleistungssports am Beispiel Österreichs
Ritzinger, Ingrid - 2015 - 1., Aufl
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010481128
Saved in:
Cover Image
Stark im Geben: Stiftungen im Sport
Rummel, Miriam; Metzner, Juliane; Bühner, Sebastian; … - Bundesverband Deutscher Stiftungen - 2015 - Originalausgabe
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011301292
Saved in:
Cover Image
Fußballvereine am Kapitalmarkt : wie sich der Fußball an der Börse finanziert
Hasler, Peter Thilo - 2015
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010484130
Saved in:
Cover Image
Geldmaschine Fussball : wie mit dem Ball die Millionen rollen
Capaul, Severin - 2015
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010493965
Saved in:
Cover Image
Olympische und Paralympische Spiele in Hamburg : Vereinbarkeit mit einer nachhaltigen Finanzwirtschaft ; beratende Äußerung nach § 81 Absatz 2 LHO
2015
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011342466
Saved in:
Cover Image
Contemporary research in sports economics : proceedings of the 5th ESEA Conference
Budzinski, Oliver (ed.); Feddersen, Arne (contributor) - 2014
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010405752
Saved in:
Cover Image
Application of income approach for valuation of footbal clubs
Solntsev, Ilia - In: Social networks and the economics of sports, (pp. 9-40). 2014
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010478229
Saved in:
Cover Image
Socio-economic doping and enhancement in sport : a case-based analysis of dynamics and structural similarities
Könecke, Thomas; Schubert, Mathias - In: Contemporary research in sports economics : proceedings …, (pp. 97-114). 2014
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010425681
Saved in:
Cover Image
The American view on Financial Fair Play
Maxcy, Joel - In: Contemporary research in sports economics : proceedings …, (pp. 57-73). 2014
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010425688
Saved in:
Cover Image
Financial fair play - why loss-making is a problem : the example of the English Football League
Hamil, Sean - In: Contemporary research in sports economics : proceedings …, (pp. 35-56). 2014
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010425691
Saved in:
Cover Image
Financial fair play : winners and losers on and off the pitch
Peeters, Thomas; Szymanski, Stefan - In: Contemporary research in sports economics : proceedings …, (pp. 17-33). 2014
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010425700
Saved in:
Cover Image
The competition economics of financial fair play
Budzinski, Oliver - In: Contemporary research in sports economics : proceedings …, (pp. 75-96). 2014
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010425795
Saved in:
Cover Image
Financial fair play in European Club Football : what is it all about?
Franck, Egon - 2013
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010231947
Saved in:
Cover Image
Formel 1-Sponsoring : Ökonomische und juristische Probleme
Maier, Markus - 2010 - 1. Aufl.
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013441265
Saved in:
A service of the
zbw
  • Sitemap
  • Plain language
  • Accessibility
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...