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Subject
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Streaming service 42 Streaming-Dienst 41 Welt 9 World 9 Consumer behaviour 7 Konsumentenverhalten 7 Geschäftsmodell 6 Business model 5 Deutschland 5 Film industry 5 Filmwirtschaft 5 Germany 5 USA 5 United States 5 Coronavirus 4 Digital music 4 Digitale Musik 4 Digitalisierung 4 Digitization 4 Market power 4 Marktmacht 4 Media usage 4 Mediennutzung 4 Musik 4 Streaming <Kommunikationstechnik> 4 Copyright law 3 Internet marketing 3 Marketing 3 Music industry 3 Musikwirtschaft 3 Online-Marketing 3 Urheberrecht 3 Advertising effects 2 Bespielte Medien 2 Capitalism 2 Digital library 2 Digital media 2 Digitale Bibliothek 2 Digitale Medien 2 Discourse theory 2
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Online availability
All
Undetermined 20 Free 18
Type of publication
All
Book / Working Paper 28 Article 14
Type of publication (narrower categories)
All
Graue Literatur 14 Non-commercial literature 14 Article in journal 9 Aufsatz in Zeitschrift 9 Arbeitspapier 7 Working Paper 7 Aufsatz im Buch 5 Book section 5 Hochschulschrift 5 Aufsatzsammlung 2 Conference paper 2 Konferenzbeitrag 2 Amtliche Publikation 1 Fallstudiensammlung 1
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Language
All
English 30 German 12
Author
All
Noam, Eli M. 3 Derr, Tatjana 2 Georg, Stefan 2 Heiler, Chris 2 Stade, Philip 2 Alberti, Valentina 1 Arend, Luca Maria 1 Baschiera, Stefano 1 Bergen, Mark 1 Bourreau, Marc 1 Boyer, Marcel 1 Brock, Christian 1 Buchholz, Christine 1 Büchel, Jan 1 Caperna, Giulio 1 Carroni, Elias 1 Choi, Sungchul 1 Clement, Michel 1 Colagrossi, Marco 1 Danckwerts, Sebastian 1 Fisher, Alexander 1 Frey, Mattias 1 Frohwerk, Sascha 1 Gaudin, Germain 1 Guo, Miao 1 Gänßle, Sophia 1 Heller, Christoph 1 Henten, Anders 1 Hiller, R. Scott 1 Houston, Mark B. 1 Jeon, Hongjun 1 Karniouchina, Ekaterina V. 1 Kleinen, Ole 1 Koo, Hyunmo 1 Lacorte Jiménez, Javier 1 Luo, Xin 1 Mahle, Irene 1 Mao, Eric 1 Martínez-García, Ángeles 1 Nayak, Bhabani Shankar 1
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Institution
All
Büchner-Verlag 1 Europäische Kommission / Gemeinsame Forschungsstelle 1 International Federation of the Phonographic Industry 1 Peter Lang GmbH 1 Springer Fachmedien Wiesbaden 1 Universität Hamburg 1 Wissenschaftliche Hochschule für Unternehmensführung 1
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Published in...
All
The journal of media economics 3 Edward Elgar books 2 Elgaronline 2 International journal on media management : JMM 2 Schriftenreihe Arbeitspapiere für Marketing und Management 2 essentials 2 CORE discussion papers : DP 1 Covid economics : vetted and real-time papers 1 Diskussionspapier / Technische Universität Ilmenau, Institut für Volkswirtschaftslehre 1 Hamburger Hefte zur internationalen Besteuerung 1 Handbook of research on transmedia storytelling, audience engagement, and business strategies 1 IW-Report 1 IZNE Working Paper Series 1 Journal of economics & management strategy : JEMS 1 Markenbrand : die Strategiequelle ; Zeitschrift für Markenstrategie 1 Marketing und Innovation in disruptiven Zeiten 1 Megatrends aus Sicht der Volkswirtschaftslehre : demografischer Wandel - Globalisierung & Umwelt - Digitalisierung 1 Modern Corporations and Strategies at Work 1 Palgrave global media policy and business 1 Palgrave pivot 1 Springer eBook Collection 1 Série scientifique 1 Technological forecasting & social change : an international journal 1 The Global Gambling Industry : Structures, Tactics, and Networks of Impact 1
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Source
All
ECONIS (ZBW) 42
Showing 1 - 42 of 42
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Streaming platform and strategic recommendation bias
Bourreau, Marc; Gaudin, Germain - In: Journal of economics & management strategy : JEMS 31 (2022) 1, pp. 25-47
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Exploring Europeans' online music consumption using web searches
Alberti, Valentina; Caperna, Giulio; Colagrossi, Marco; … - Europäische Kommission / Gemeinsame Forschungsstelle - 2022
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Influencer Marketing auf Twitch.tv
Zbornik, Silas - 2022
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013461674
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Engaging with music
International Federation of the Phonographic Industry - 2021
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Cultural Affinity and Screen Tourism – The Case of Internet Entertainment Services
2021
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Eine empirische Analyse zum Einfluss der Persönlichkeit auf nachhaltige Maßnahmen : exemplifiziert an der Online-Streaming-Nutzung
Arend, Luca Maria; Buchholz, Christine - 2021
Ziel der vorliegenden Forschungsarbeit ist es, den Einfluss von Persönlichkeit auf nachhaltige Maßnahmen anhand des Streamingkonsums zu eruieren. Der allgemein steigende Streamingkonsum und die damit einhergehenden Umweltschäden einerseits und ein wachsendes gesellschaftliches...
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YouTube vs. GEMA : Musik und Urheberrecht im digitalen Kapitalismus
Stade, Philip - 2021
"Dieses Video ist in deinem Land leider nicht verfügbar." Mit diesem Satz befeuerte die Video-Plattform YouTube die jahrelange Auseinandersetzung mit der deutschen Verwertungsgesellschaft GEMA. In zahlreichen Online-Diskussionen ging es um die angemessene Vergütung für das Musikstreaming -...
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Der Markt von Streamingdiensten in Deutschland : Abgrenzungsansatz und Analyse mit einem Fokus auf medienrechtliche Aspekte
Seidel, Jasmine; Zerres, Thomas; Zerres, Christopher - 2021
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YouTube-Content-Marketing
Schönborn, Tim - In: Marketing und Innovation in disruptiven Zeiten, (pp. 405-428). 2023
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013555085
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Did the COVID-19 pandemic trigger nostalgia? : evidence of music consumption on Spotify
Yeung, Timothy Yu-Cheong - In: Covid economics : vetted and real-time papers (2020) 44, pp. 154-185
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012311644
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Media Streaming Services : ausgewählte empirische Studien zum Nutzungsverhalten
Danckwerts, Sebastian - 2020
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012294470
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Fading public control of audiovisual media
Henten, Anders; Tadayoni, Reza - 2020
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012483460
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An Open Video System (OVD) to overcome market power in online video platforms
Noam, Eli M. - 2020
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012484405
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Big Data comes to Hollywood - audiovisuelle Medienmärkte im digitalen Zeitalter
Gänßle, Sophia - 2020
Die Traumfabrik Hollywood dominiert seit Dekaden die internationale Filmindustrie. Die großen amerikanischen Studios produzieren und vertreiben Filme, wobei sie alle Innovationen des 20ten Jahrhundert, von Fernsehen über VHS bis Blu-ray, überstanden haben. Die Digitalisierung bringt...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012264388
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Status quo und Perspektiven von Video-on-Demand in Deutschland : eine Bestandsaufnahme im Angesicht von Streaming Wars und Corona-Krise
Büchel, Jan; Rusche, Christian - 2020
Video-on-Demand, auch Streaming genannt, hat in den vergangenen Jahren stark an Beliebtheit gewonnen und ist mittlerweile im Heim-Video-Markt, also dem Kauf oder Verleih von Filmen und Serien in physischer Form oder als Stream, der größte Umsatztreiber. Die Corona-Krise hat diese Entwicklung...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012238991
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World cinema on demand : global film cultures in the era of online distribution
Baschiera, Stefano; Fisher, Alexander - 2022
Shifting gatekeepers : power and influence in informal online film distribution / Virginia Crisp -- Cinephile file sharing : informal distribution, plural canons and digital film archives / Angela Meili -- Bridges, streams and dams : the multiple negotiated strategies of distribution and access...
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Transformation of the industry in a brand new normal : media, music, and performing arts
Tetik, Tuna (ed.); Sezgin, Bülent (ed.);  … - 2022
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Like, comment, subscribe : inside YouTube's chaotic rise to world domination
Bergen, Mark - 2022
"The definitive, deeply reported account of YouTube, the company that upended media, culture, industry, and democracy-by a leading tech journalist Across the world, people watch over a billion hours of video on YouTube every day. The sheer amount of video produced there is beyond comprehension....
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Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013285822
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The impacts of service quality, perceived value, and social influences on video streaming service subscription
Guo, Miao - In: International journal on media management : JMM 24 (2022) 2, pp. 65-86
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013370876
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The effectiveness of event marketing in an attention economy : findings from Twitch live-stream esports tournament events
Mao, Eric - In: The journal of media economics 34 (2022) 3, pp. 194-211
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013370986
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The AIDA model and the impact of TikTok video streaming on online shopping : a case study of TikTok
Luo, Xin; Tabassum, Naznin; Nayak, Bhabani Shankar - In: Modern Corporations and Strategies at Work, (pp. 73-91). 2022
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013419422
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Gambling is how finopower feels : Ozark and the art of American neoliberalism
Nicoll, Fiona Jean - In: The Global Gambling Industry : Structures, Tactics, and …, (pp. 131-147). 2022
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013342875
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Direct tax challenges arising from digitalization : an analysis of Netflix's business model
Lacorte Jiménez, Javier - 2021
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Die disruptive Innovation durch Streamingdienste : Eine strategische Analyse der Marktführer Netflix und Spotify
Derr, Tatjana; Georg, Stefan; Heiler, Chris - 2021 - 1st ed. 2021.
Disruptive Innovationen als Treiber wirtschaftlicher Entwicklungen -- Die Relevanz der strategischen Analyse -- Das Unternehmen Spotify -- Das Unternehmen Netflix -- SWOT-Analyse und TOWS-Normstrategien -- Strategische Analyse von Spotify -- Strategische Analyse von Netflix -- Die Auswirkungen...
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Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012585350
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Die disruptive Innovation durch Streamingdienste : eine strategische Analyse der Marktführer Netflix und Spotify
Derr, Tatjana; Georg, Stefan; Heiler, Chris - 2021
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Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012497329
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YouTube vs. GEMA : Musik und Urheberrecht im digitalen Kapitalismus
Stade, Philip - 2021
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Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012404485
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MUBI and the curation model of video on demand
Frey, Mattias - 2021
Subscription video on demand (SVOD) represents the fastest-growing means to consume films and series. Although market leaders Netflix and Amazon Prime have received much scholarly attention for the way that they use algorithms and big data to connect users to content, there is another...
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Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012599686
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China livestreaming e-commerce industry insights
Si, Ruo - 2021
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Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012603247
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The technology, business, and economics of streaming video : the next generation of media emerges
Noam, Eli M. - 2021
Contents: 1. Introduction: The Impending Media Revolution in Video Technology and its Impacts on Today's and Tomorrow's Media Industries -- 2. The Past Generations of TV Technology -- 3. Technology Innovation: Hardware -- 4. Infrastructure Platforms and Data Operations -- 5. Video Platforms --...
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Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012432083
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The content, impact, and regulation of streaming video : the next generation of media emerges
Noam, Eli M. - 2021
Contents: 1. Introduction: The Impending Revolution in Video Technology and its Impact on Media Content and Regulation -- 2. The Three Generations of TV -- 3. The Dynamics of Content -- 4. New-Style Content -- 5. Market Power in Cloud Video -- 6. Societal Impacts -- 7. Regulating Online Video...
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Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012432087
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Factors affecting streamers' loyalty to live streaming platforms
Koo, Hyunmo - 2018
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012205549
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The competitive market value of copyright in music : a digital Gordian knot : (the working paper version - v2)
Boyer, Marcel - 2018
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011915207
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Content acquisition by streaming platforms : premium vs. freemium
Carroni, Elias; Paolini, Dimitri - 2017
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011988652
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Internet-Ökonomik - Musik-Streaming, Apps und soziale Netzwerke aus mikroökonomischer Sicht
Frohwerk, Sascha - In: Megatrends aus Sicht der Volkswirtschaftslehre : …, (pp. 249-262). 2020
In diesem Beitrag werden Entwicklungen des digitalen Zeitalters wie Musik-Streaming, Betriebssysteme und Apps sowie soziale Netzwerke mit ökonomischen Modellen erklärt. Die teilweise sehr mathematischen Modelle aus der Industrie- und der Netzwerkökonomik werden aber nicht formal dargestellt....
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012614389
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Do SVOD product attribute trade-offs predict SVOD subscriptions and SVOD account access? : using utility constant sums to predict SVOD subscriptions and SVOD account access
Palomba, Anthony - In: International journal on media management : JMM 22 (2020) 3/4, pp. 168-190
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012608874
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The Handmaid's Tale (2017) or Hulu's major investment in great storytelling
Martínez-García, Ángeles - In: Handbook of research on transmedia storytelling, …, (pp. 43-55). 2020
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012234755
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Hybrid machine learning approach for popularity prediction of newly released contents of online video streaming services
Jeon, Hongjun; Seo, Wonchul; Park, Eunjeong; Choi, Sungchul - In: Technological forecasting & social change : an … 161 (2020), pp. 1-7
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012533685
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Does online streaming affect the audience of an entertainment event?
Rollmann, Jasper Philipp - 2020
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012876267
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Streaming services & Service Design : an analysis of Netflix and Amazon Video based on the gap model by Parasuraman, Berry & Zeithaml
Wenzel, Peter; Mahle, Irene; Pätzmann, Jens - In: Markenbrand : die Strategiequelle ; Zeitschrift für … (2016) 5, pp. 21-31
Mit Amazon und Netflix befinden sich die führenden US-Video-Streaming-Dienste seit 2014 auch in Deutschland im Wettbewerb. Als digitale Service-Angebote gilt es, Kunden für die eigene Streaming-Plattform möglichst langfristig zu begeistern und damit an sich zu binden. Wie kann sich Netflix...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011869334
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Gatekeeping in the evolving business of independent film distribution
Smits, Roderik - 2019 - 1st edition
This book is about the business of distribution, around which the international film business revolves. Considering sales agents and distributors as primary gatekeepers, the book examines the networks in which they operate, how they operate, how their practices have evolved, and the power and...
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Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012104267
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Idea forum : the impact of subscription-based video on demand on traditional distributors' value chains and business models
Clement, Michel; Otten, Cord; Seifert, Rouven; Kleinen, Ole - In: The journal of media economics 31 (2018) 1/2, pp. 50-67
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012313998
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Profitably bundling information goods : evidence from the evolving video library of Netflix
Hiller, R. Scott - In: The journal of media economics 30 (2017) 2, pp. 65-81
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012161580
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