EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • EN 
    • DE
    • ES
    • FR
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Research Skills
  • Help
  • EN 
    • DE
    • ES
    • FR
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Verlagswesen"
Narrow search

Narrow search

Year of publication
Subjects
All
Buchverlag 275 Book publishing 272 Verlagswesen 250 Publishing industry 245 Deutschland 192 Verlag 178 Germany 166 Buch 80 Buchhandel 80 Book 65 USA 61 Book trade 59 Theorie 58 Theory 57 United States 48 Internet 41 Frankreich 39 France 38 Marketing 33 Media industries 31 Mediensektor 31 Electronic publishing 27 Presseverlag 27 Elektronische Publikation 26 Press publisher 26 EU countries 25 EU-Staaten 25 Welt 24 World 24 Aufsatzsammlung 23 Druckindustrie 23 Business model 22 Geschäftsmodell 22 E-Business 21 E-business 21 Urheberrecht 21 Business history 20 Großbritannien 20 Printing industry 20 Unternehmensgeschichte 20
more ... less ...
Online availability
All
Free 30 Undetermined 3
Type of publication
All
Book / Working Paper 374 Article 236 Journal 47
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal 133 Aufsatz in Zeitschriften 133 Article in book 104 Aufsatz im Buch 104 Graue Literatur 100 Non-commercial literature 100 Collection of articles of several authors 47 Sammelwerk 47 Hochschulschrift 43 Dissertation 40 Thesis 40 Amtsdruckschrift 38 Government document 38 Case study 30 Fallstudie 30 Working Paper 29 Arbeitspapier 27 No longer published / No longer aquired 22 Statistik 21 Statistics 17 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 16 Congress report 15 Kongressschrift 15 Bibliographie enthalten 13 Bibliography included 13 Bibliographie 12 Aufsatzsammlung 11 Directory 11 Adressbuch 9 Körperschaftsfestschrift 9 Publication in honor of a corporation 9 Business report 8 Geschäftsbericht 8 Company information 7 Firmeninformation 7 Kongress 6 Lehrbuch 6 Advisory report 4 Gutachten 4 Forschungsbericht 3
more ... less ...
Language
All
German 323 English 223 French 46 Undetermined 35 Italian 7 Russian 7 Spanish 5 Polish 3 Ukrainian 3 Dutch 2 Norwegian 2 Swedish 2 Belarusian 1 Bulgarian 1 Czech 1 Danish 1 Estonian 1 Croatian 1 Hungarian 1 Lithuanian 1 Macedonian 1 Romanian 1
more ... less ...
Persons
All
Friedrichsen, Mike 6 Hess, Thomas 6 Greco, Albert N. 5 Kulenović, Dženefa 5 Martin, Albert 5 Bartscher-Finzer, Susanne 4 Benhamou, Françoise 4 Hafkesbrink, Joachim 4 Ivaldi, Marc 4 Keuchen, Gernot 4 Mohn, Reinhard 4 Ours, Jan C. van 4 Plenz, Ralf 4 Ploeg, Frederick van der 4 Szenberg, Michael 4 Argentesi, Elena 3 Benzing, Horst 3 Canoy, Marcel 3 Curwen, Peter J. 3 Höber, Martina 3 Kühnle, Boris Alexander 3 Lucius, Wulf D. von 3 Mottweiler, Hannelore 3 Riehm, Ulrich 3 Rouet, François 3 Schönstedt, Eduard 3 Tünte, Markus 3 Albers, Sascha 2 Amor, Roberto González 2 Armstrong, Mark 2 Bachem, Claus 2 Baumgartner, Jana 2 Benlian, Alexander 2 Bouvaist, Jean-Marie 2 Cagé, Julia 2 Cahart, Patrice 2 Cauz, Jorge 2 Chevalier, Judith A. 2 Clerides, Sofronis 2 Dilg, Gudrun 2
more ... less ...
Institutions
All
Bertelsmann AG 2 Börsenverein des Deutschen Buchhandels 2 Consulting-Trust <Ratingen> 2 Deutschland / Statistisches Bundesamt 2 Deutschland <Bundesrepublik> 2 Deutschland <Bundesrepublik> / Statistisches Bundesamt 2 Europäische Kommission 2 Europäische Kommission / Amt für Veröffentlichungen 2 Europäische Kommission / Direktion Informationsindustrie und Informationsmarkt; Linguistik 2 Frankreich / Ministère de la Culture et de la Communication 2 International ISBN Agency 2 Verband Deutscher Adressbuchverleger 2 Verband Deutscher Zeitschriftenverleger 2 Academic Publishing in Europe Conference <3, 2008, Berlin> 1 African Council on Communication Education 1 Aktiebolaget P. A. Nörstedt <Stockholm> 1 Andersen-Consulting Arthur Andersen und Co. <Sulzbach (Taunus)> 1 Arbeitsgruppe Kommunikationsforschung 1 Arbeitsmarktservice Österreich / Abteilung Arbeitsmarktforschung und Berufsinformation 1 Arnoldo Mondadori Editore <Mailand> 1 Association pour le Développement de l'Histoire Economique 1 Association pour le Développement et la Diffusion de l'Economie de la Culture 1 Associazione Nazionale dell'Editoria Elettronica 1 Bibliografijos ir Knygotyros Centras 1 Buchhändler-Vereinigung <Frankfurt, Main> 1 Bureau d'Informations et de Prévisions Économiques <Neuilly-sur-Seine> 1 C.-Bertelsmann-Verlag <München> 1 Colloque "Industries culturelles et entrepreneuriat au Maghreb" <2013, Karthago> 1 Conference on Editorial Problems <22, 1986, Toronto> 1 Cámara Venezolana del Libro 1 Deutsches Institut für Normung 1 Dr. Klaus-Wilhelm Bramann <Firma> 1 Državen Zavod za Statistika <Skopje> 1 Državni Zavod za Statistiku <Zagreb> 1 Economic Development Institute 1 European Society for Opinion and Marketing Research 1 Europäische Gemeinschaften / Kommission 1 Europäische Kommission / Generaldirektion Telekommunikation, Informationsindustrie und Innovation 1 Europäische Kommission / Generaldirektion Telekommunikation, Informationsmarkt und Nutzung der Forschungsergebnisse 1 Europäische Kommission / Generaldirektion Unternehmen 1
more ... less ...
Published in...
All
Ökonomie der Buchindustrie : Herausforderungen in der Buchbranche erfolgreich managen 12 Buchwissenschaftliche Beiträge aus dem Deutschen Bucharchiv München 8 Flexibilität und Stabilität in der Verlags- und Medienbranche : Konzepte beidhändiger Unternehmensstrategien 7 Journal of cultural economics 6 Cahiers de l'économie du livre 4 Communication industry in Nigeria : the crisis of publications 4 Probleme des Verlagsgeschäfts : Beiträge zur Entwicklung des Literaturmarktes 4 Schriften zur Medienwirtschaft und zum Medienmanagement 4 Seminar Branchenpraxis 4 Studien zur Medienwirtschaft 4 Discussion paper / Centre for Economic Policy Research 3 Edition Buchhandel 3 Göttinger Schriften zur Internetforschung 3 Harvard business review : HBR 3 Harvard-Business-Manager : das Wissen der Besten 3 Inspel : international journal of special libraries : official organ of the IFLA Division of Special Libraries 3 Management & organizational history : MOH 3 Notes et études documentaires : Secrétariat Général du Gouvernement 3 Schriften aus dem Institut für Mittelstandsforschung 3 The journal of media economics 3 UTB 3 175 Jahre Bertelsmann : eine Zukunftsgeschichte ; [1835 - 2010] 2 Arbeitsbericht des Instituts für Wirtschaftsinformatik und Neue Medien 2 BRAMANN Basics - Buch & Medien 2 Beiträge und Berichte 2 BestMasters 2 Betriebswirtschaftliche Forschungsergebnisse 2 Collection des rapports officiels 2 Controlling & Management review : ZfCM ; Zeitschrift für Controlling & Management 2 Discussion paper series 2 Discussion paper series / Research Institute for Economics and Business Administration, Kobe University 2 Dokumentation Publikumszeitschriften 2 Economic analysis and policy 2 Economics letters 2 Erlanger Beiträge zur Medienwirtschaft 2 Gabler Edition Wissenschaft / Markt- und Unternehmensentwicklung 2 Gesellschaft und Kommunikation : eine Schriftenreihe 2 Grundwissen Buchhandel - Verlage 2 Handbook of international documentation and information : Volume 7 2 Handbuch Medienmanagement : mit 46 Tabellen 2
more ... less ...
Sources
All
ECONIS (ZBW) 567 USB Cologne (EcoSocSci) 86 EconStor 3 BASE 1
Showing 1 - 50 of 657
Cover Image
Legal structure, business organisations and lobbying : the Japanese publishing sector, 1990-2001
Endo, Takahiro - 2017 - Revised March 21, 2017
Saved in:
Cover Image
Efficient contracting under the U.S. copyright termination law
Karas, Michael; Kirstein, Roland - 2017
The American copyright act from 1976 allows authors to terminate their copyright grants after a certain vesting period if these are not categorized as work made for hire. The literature suggests substantial effects on the author-publisher relationship because in negotiations publishers may...
Saved in:
Cover Image
More rights, less income? : an economic analysis of the new copyright law in Germany
Karas, Michael; Kirstein, Roland - 2017
The German copyright law was reformed in the end of 2016 with the purpose of ensuring reasonable pecuniary compensation to authors. It proposes an option which entitles authors to negotiate copyright transfers with an additional publisher after a vesting period of ten years. The results of a...
Saved in:
Cover Image
Die Angemessenheit der Vergütung nach § 32 UrhG für wissenschaftliche Werke im STM-Bereich
Klemp, Sverre - 2016
Saved in:
Cover Image
Management Summary: Publishing 4.0 — Chancen, Anforderungen, Konzepte Studie 2016: Cross-, Hybrid-Media und Digital Content-Services
Fahsel, Jörn; Heinold, Ehrhadt F. - 2016
Saved in:
Cover Image
Going global in fragmented markets : the European publishing industry since the second postwar period
Puig Raposo, Núria; Fernández-Moya, María - In: Industries and global competition : a history of …, (pp. 131-152). 2018
Saved in:
Cover Image
Resistance to neoliberal regulatory change : the Japanese publishing industry, 1990 - 2001
Endo, Takahiro - 2015
Saved in:
Cover Image
Strategisches Innovationsmanagement von Buchverlagen im Kontext konvergierender Medienmärkte
Haack, Markus - 2015
Saved in:
Cover Image
Konzentrationsprozesse in der französischen Verlagsbranche : eine diachrone Betrachtung der Unternehmen Hachette livre und Editis seit der Jahrtausendwende
Levat, Sonja - 2015
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Ethik in der Medienpraxis. Analyse, Etablierung und Evaluierung von Maßnahmen zur Einhaltung des Trennungsgrundsatzes in einem Fachverlag - der Österreichische Wirtschaftsverlag
Böck, Stefan; Danbauer, Diana - In: Verschwimmende Grenzen zwischen Journalismus, Public …, (pp. 159-171). 2017
Saved in:
Cover Image
Verlagsmarketing
Huse, Ulrich - 2017
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Online-Marketing und E-Commerce für Buchverlage
Breyer-Mayländer, Thomas; Bramann, Klaus-Wilhelm - 2017
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Glocalizing Charlie Hebdo : an analysis of coverage of the Paris attacks in Kenya's The Friday Bulletin (January 7th-February 28th, 2015)
Masai, Jesse - In: Digital transformation in journalism and news media : …, (pp. 429-440). 2017
Saved in:
Cover Image
Internationalisierung mit Inbound Marketing und Marketing Automation stärken
Herrmann, Torsten - In: Marketing und Sales Automation : Grundlagen – Tools …, (pp. 285-292). 2017
Saved in:
Cover Image
Servitization, digitization and supply chain interdependency
Vendrell-Herrero, Ferran; Bustinza, Oscar F.; Parry, Glenn - In: Industrial marketing management : the international … 60 (2017), pp. 69-81
Saved in:
Cover Image
Vydavnyčo-polihrafična dijalʹnistʹ v rehionach Ukraïny: teoretyčni ta instytucijno-ekonomični osnovy rozvytku : monohrafija
Bazyljuk, Volodymyr Bohdanovyč - 2017
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Digitalisierung, Energieeffizienz und Corporate Social Responsibility
Hellmann, Kai-Uwe; Nehm, Florian; Grimm, Oliver - In: CSR und Digitalisierung : der digitale Wandel als …, (pp. 245-256). 2017
Saved in:
Cover Image
Le livre, le droit et le faux : essai sur l'édition juridique et la contrefaçon au Siècle des Lumières
Évrard, Sébastien - 2017
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Sytin: izdatel'skaja imperija
Čumakov, Valerij - 2017
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Amazon warrior : how a platform can restructure industry power and ecology
Greve, Henrich R.; Song, Seo Yeon - In: Entrepreneurship, innovation, and platforms, (pp. 299-335). 2017
Saved in:
Cover Image
Discursos de la crisis : respuestas de la cultura española ante nuevos desafíos
Mecke, Jochen (ed.); Junkerjürgen, Ralf (ed.);  … - 2017
¿La actual crisis económica como retorno a la normalidad?: la baja productividad y el subempleo crónico en España / Holm-Detlev Köhler -- España: crisis, postcrisis y un nuevo comienzo político / Walther L. Bernecker -- Tradiciones, transiciones y transgresiones: la crisis en España...
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
The benefits of diverse preferences in Library Consortia
Jeon, Doh-Shin; Menicucci, Domenico - In: The journal of industrial economics 65 (2017) 1, pp. 105-135
Saved in:
Cover Image
Move fast and break things : how Facebook, Google, and Amazon cornered culture and undermined democracy
Taplin, Jonathan - 2017 - First edition
The great disruption -- Levon's story -- Tech's counterculture roots -- The libertarian counterinsurgency -- Digital destruction -- Monopoly in the digital age -- Google's regulatory capture -- The social media revolution -- Pirates of the Internet -- Libertarians and the 1 percent -- What it...
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Content-Management-Systeme in Fachverlagen : Ergebnisse einer empirischen Erhebung
Hagenhoff, Svenja - 2014
Saved in:
Cover Image
XML-basierte Anreicherung von Texten - Potentiale für Verlage
Haußer, Felix - 2014
Saved in:
Cover Image
The self-concept of book publishers and its significance for job satisfaction and satisfaction with economic success
Martin, Albert; Bartscher-Finzer, Susanne - 2014
The present article analyses two opposing self-concepts of entrepreneurs in the book publishing industry based on the well-known culture/commerce divide that operates in cultural industries. It analyses the effects of the self-concepts on entrepreneurial orientation, intrinsic motivation, job...
Saved in:
Cover Image
Medienkultur und Unternehmenskultur im deutschsprachigen Publikumsverlag : organisationale Veränderungsfähigkeit im Kontext der Digitalisierung
Baumgartner, Jana - 2016
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Revolutions in book publishing : the effects of digital innovation on the industry
Ramrattan, Lall; Szenberg, Michael - 2016 - First edition
"Not since Gutenberg printed his first Bible has the book industry undergone such rapid and widespread change. The last two decades have wrought major transformation on every aspect of the industry, with firms vying to keep pace with the creation and application of new digital technology....
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Bruno (1872–1941) und Paul Cassirer (1871–1926)
Grammbitter, Ulrike - In: Unternehmer in der Weimarer Republik, (pp. 199-209). 2016
Saved in:
Cover Image
Saving the media : capitalism, crowdfunding, and democracy
Cagé, Julia - 2016
"The media are in crisis. Not only the print press but the entire news production chain. Faced with growing competition and inexorably declining advertising revenue, newspapers, radio and TV news operations, and pure Internet players are all in search of a new model. Based on an innovative study...
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Industries culturelles et entrepreneuriat au Maghreb
Benchenna, Abdelfettah (ed.); Pinhas, Luc (ed.) - Colloque "Industries culturelles et entrepreneuriat au … - 2016
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Business model innovations in the digital publishing industry
Koller, Hans; Dennstedt, Bianca - In: Megatrend Digitalisierung - Potenziale der Arbeits- und …, (pp. 261-279). 2016
Saved in:
Cover Image
Fabriquer le livre au Maroc
Cohen, Anouk - 2016
En 2000, la production marocaine de livres atteint en un an l'équivalent de ce qui a été publié auparavant en près d'un siècle. Ce dynamisme atteste d'un secteur en mutation, reflet d'une libéralisation politique commencée au milieu des années 1990, qui est allée de pair avec une...
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Publier, éditer, éditorialiser : nouveaux enjeux de la production numérique
Calderan, Lisette (ed.); Laurent, Pascale (ed.);  … - 2016
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Supporting innovation while trimming cost through persistent management - JP/Politikens Hus
Tan, Chee-Wee; Knudsen, Per Palmkvist - In: Cases on IT leadership : CIO challenges for innovation …, (pp. 63-75). 2016
Saved in:
Cover Image
Marketing wydawniczy
Widera, Zbigniew; Pravdová, Hana - 2016
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Enjeux & développements de l'impression à la demande
Mathieu, Émilie; Patissier, Juliette - 2016
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Paradise lost or fantasy island? : voluntary payments by American publishers to authors not protected by copyright
Liebowitz, Stanley Jason - In: The journal of law & economics 59 (2016) 3, pp. 549-567
Saved in:
Cover Image
Book publishing : competition, technological innovation, and structural changes : an examination of the US book industry
Joseph, Rojers P. - In: International journal of strategic business alliances 5 (2016) 3/4, pp. 224-233
Saved in:
Cover Image
Does the long tail really favor small publishers?
Peltier, Stéphanie; Benhamou, Françoise; Touré, Mamoudou - In: Journal of cultural economics 40 (2016) 4, pp. 393-412
Saved in:
Cover Image
What makes a critic tick? : connected authors and the determinants of book reviews
Dobrescu, Loretti I.; Luca, Michael; Motta, Alberto - 2012
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Publishers' international ISBN directory
International ISBN Agency; Internationale … - Berlin : de Gruyter Saur; München : Saur; Berlin : …; … - Ed. 16=10.1989/90(1989) - 32=26.2005/06(2005); …
Saved in:
Cover Image
Proliferation of e-newspapers and its financial impact on the publishing industry in UAE
Cherian, Jacob; Farouk, Sherine - In: International journal of economics and finance 7 (2015) 3, pp. 194-198
Saved in:
Cover Image
Lesen 2.0 und seine Folgen
Pirhofer, Anna - In: Vermarktungsstrategien für das Buch im multimedialen …, (pp. 67-131). 2015
Saved in:
Cover Image
Neue Markenpotentiale für Buchverlage : identitätsorientiertes Markenmanagement im digitalen Zeitalter
Baumgartner, Jana - In: Vermarktungsstrategien für das Buch im multimedialen …, (pp. 15-65). 2015
Saved in:
Cover Image
Books & Bookster : die Zukunft des Buches und der Buchbranche
Schmitz-Kuhl, Martin - 2015 - Print-Auflage: 1000 Stück
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Vermarktungsstrategien für das Buch im multimedialen Raum : eine interdisziplinäre Untersuchung
Kaufmann, Vincent (contributor) - 2015
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Sauver les médias : capitalisme, financement participatif et démocratie
Cagé, Julia - 2015
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Should you sell that product?
Fairchild, Gregory - In: Harvard business review : HBR 93 (2015) 1/2, pp. 113-117
Saved in:
Cover Image
Entertainment industry economics : a guide for financial analysis
Vogel, Harold L. - 2015 - 9. ed.
Preview
Preview
Saved in:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Next
A service of the
zbw
Questions? Chat with us

Questions? Chat with us

Loading...
 Searching for statistics or facts?
  • Sitemap
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...