EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Research Skills
  • Help
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
EconBiz - Find Economic Literature
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Vortragstechnik"
Narrow search

Narrow search

Year of publication
Subject
All
Vortragstechnik 286 Public speaking skills 185 Kommunikation 44 Communication 41 Präsentation 40 Ratgeber 37 Interne Kommunikation 30 Internal communication 29 Arbeitsgruppe 25 Team 25 Visualisierung 25 Führungskräfte 23 Managers 23 Rhetorik 22 Konferenz 19 Rhetoric 18 Conference 17 Führungskraft 17 Moderation 14 Deutschland 13 Management 12 USA 12 United States 12 Germany 11 Unternehmen 11 Öffentlichkeitsarbeit 11 Erfolgsfaktor 10 Gesprächsführung 10 Public relations 10 Success factor 10 Führungsstil 8 Language 8 Leadership style 8 Sprache 8 Occupational qualification 7 Project management 7 Projektmanagement 7 Qualifikation 7 Leadership 6 Personalführung 6
more ... less ...
Online availability
All
Undetermined 26 Free 8
Type of publication
All
Book / Working Paper 225 Article 61
Type of publication (narrower categories)
All
Ratgeber 56 Guidebook 45 Article in journal 36 Aufsatz in Zeitschrift 36 Aufsatz im Buch 25 Book section 25 Lehrbuch 15 Textbook 14 Graue Literatur 11 Non-commercial literature 11 Arbeitspapier 8 Working Paper 8 Hochschulschrift 6 Case study 4 Fallstudie 4 Handbook 4 Handbuch 4 Thesis 4 Aufsatzsammlung 3 Collection of articles of several authors 3 Sammelwerk 3 Bibliographie 2 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 1 Einführung 1 Fallstudiensammlung 1 Loseblattausgabe 1 Mehrbändiges Werk 1 Multi-volume publication 1 Nachschlagewerk 1 Reference book 1 Reprint 1 Systematic review 1 Zitatensammlung 1 Übersichtsarbeit 1
more ... less ...
Language
All
German 141 English 127 Undetermined 19
Author
All
Lehmann, Günter 5 Thiele, Albert 5 Wagner, Alexander F. 4 Adler, Ronald B. 3 Alteneder, Andreas 3 Beebe, Steven A. 3 Biehl-Missal, Brigitte 3 Blankespoor, Elizabeth 3 Dixon, Lynda Dee 3 Elmhorst, Jeanne Marquardt 3 Friedrich, Gustav W. 3 Hartmann, Martin 3 Hendricks, Bradley E. 3 Hierhold, Emil 3 Kirsch, Jürgen 3 Mentzel, Wolfgang 3 Miller, Gregory S. 3 Mottet, Timothy P. 3 O'Hair, Dan 3 Ruhleder, Rolf H. 3 Sachsenmeier, Ingeborg 3 Steul-Fischer, Martina 3 Wachtel, Stefan 3 Anderson, Chris 2 Antonakis, John 2 Bens, Ingrid 2 Blum, Karl 2 Demmerle, Christina 2 Dzielinski, Michal 2 Dzieliński, Michał 2 Etzel, Stefanie 2 Fenley, Marika 2 Frisch, Bob 2 Greene, Cary 2 Gröschel, Uta C. 2 Hess, Michael 2 Hüthig, Stefanie 2 Kliem, Ralph L. 2 Leopold-Wildburger, Ulrike 2 Lewis, David H. 2
more ... less ...
Institution
All
Springer Fachmedien Wiesbaden 2 Springer-Verlag GmbH 2 Wiley-VCH 2 Carl Hanser Verlag 1 Community of European Management Schools 1 Erich-Schmidt-Verlag <Berlin> 1 Euro-Institut 1 Harvard Graduate School of Business Administration 1 IGI Global 1 Institute of Personnel and Development <London> 1 National Bureau of Economic Research 1 Nomos Verlagsgesellschaft 1 UVK Verlagsgesellschaft mbH 1 Uni-Taschenbücher GmbH 1 Verlag Dr. Kovač 1 Verlag Franz Vahlen 1 Verlagsgruppe Handelsblatt <Düsseldorf> 1 Versus Verlag 1
more ... less ...
Published in...
All
Forum EIPOS 3 Handelsblatt 3 Harvard business review : HBR 3 Harvard-Business-Manager : das Wissen der Besten 3 Journal of business communication : JBC 3 Journal of the Academy of Business Education : JABE 3 Arbeitshefte Führungspsychologie 2 British journal of management : BJM 2 Creating success 2 Edition Bankmagazin 2 HRM-Dossier 2 Kontext- und Numerosity-Effekte bei Versicherungen : experimentelle Ergebnisse zu ausgewählten Fragestellungen 2 Language and communication at work : discourse, narrativity, and organizing 2 Praxishandbuch Personalentwicklung : Instrumente, Konzepte, Beispiele 2 SpringerLink / Bücher 2 Strategy & leadership : a publication of Strategic Leadership Forum 2 The Jossey-Bass business & management series 2 ... für Dummies 1 20 minute manager series 1 A BK life book 1 A FranklinCovey book 1 A Productivity Press book 1 American economic journal / Microeconomics : a journal of the American Economic Association 1 An essential knowledge resource 1 Arbeitsberichte der Hochschule für Wirtschaft FHNW 1 Arbeitspapier 1 Aus Pädagogik und Unterrichtstechnik 1 AutoUni-Schriftenreihe 1 BRZ : Zeitschrift für Bilanzierung und Rechnungswesen ; Monatszeitschrift für die betriebliche Praxis 1 Beck kompakt 1 Beltz Weiterbildung 1 Berufsstrategie 1 Bibliothek der Mediengestaltung 1 Bibliothek der Mediengestaltung – Basisset Mediengestaltung 1 Briefcase books series 1 Business-Training 1 Coaching im 21. Jahrhundert : kritische Bilanz und zukünftige Herausforderungen in Wissenschaft und Praxis 1 Controller 1 Data analytics applications 1 E-Learning 2010 : Aspekte der Betriebswirtschaftslehre und Informatik ; [Vorträge ; Teilkonferenz "E(lectronic)-Learning - Technologiebasiertes Lehren und Lernen" ; im Rahmen der 4. Multikonferenz Wirtschaftsinformatik vom 26. - 28. Februar 2008 (MKWI '08) an der Technischen Universität München in Garching] 1
more ... less ...
Source
All
ECONIS (ZBW) 205 USB Cologne (EcoSocSci) 81
Showing 1 - 50 of 286
Cover Image
Business-Rhetorik für Hochschulabsolvent:innen
Schäfer, Harald J.; Schäfer, Burkhard - 2022 - 2., überarbeitete und erweiterte Auflage
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012670707
Saved in:
Cover Image
Powerful Presentations : Selling Your Story on Stage or In The Boardroom
Haunts, Stephen - 2022
Chapter 1 – Why Public Speaking is an Important Skill -- Chapter 2 – Writing Engaging Presentations -- Chapter 3 – Writing a Synopsis to Draw in Your Audience -- Chapter 4 – Preparing to Give a Talk -- Chapter 5 – Delivering the Talk -- Appendix A - Frequently Asked Questions --...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013170801
Saved in:
Cover Image
Winning the room : creating and delivering an effective data-driven presentation
Franks, Bill - 2022
"This book focuses on common errors that people make when presenting technical data. These errors are magnified when presenting to non-technical audiences. Note that "presenting" in this case applies to both the written/visual presentation one might prepare and to how a person would verbally...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012632012
Saved in:
Cover Image
Words matter? : gender disparities in speeches, evaluation and competitive performance
Nguyễn Huyền Thị Thanh - 2021
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012660744
Saved in:
Cover Image
Business communication today
Bovée, Courtland L.; Thill, John V. - 2021 - Fifteenth edition, global edition
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012385076
Saved in:
Cover Image
Die Kunst der Online-Moderation : Tools, Ideen und Tipps für die erfolgreiche Umsetzung
Gerstbach, Ingrid - 2020
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012222398
Saved in:
Cover Image
Business-Symbole zeichnen für dummies
Gerhardt, Andreas - 2020 - 1. Auflage
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012267772
Saved in:
Cover Image
Straight Talkers and Vague Talkers : The Effects of Managerial Style in Earnings Conference Calls
Dzieliński, Michał - 2017
Managers conducting earnings conference calls display distinctive styles in their word choice. Some CEOs and CFOs are straight talkers. Others, by contrast, are vague talkers. Vague talkers routinely use qualifying words indicating uncertainty, such as "approximately", "probably", or "maybe"....
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012455256
Saved in:
Cover Image
Straight Talkers and Vague Talkers : The Effects of Managerial Style in Earnings Conference Calls
Dzieliński, Michał - 2017
Managers conducting earnings conference calls display distinctive styles in their word choice. Some CEOs and CFOs are straight talkers. Others, by contrast, are vague talkers. Vague talkers routinely use qualifying words indicating uncertainty, such as “approximately”, “probably”, or...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012955937
Saved in:
Cover Image
Straight talkers and vague talkers : the effects of managerial style in earnings conference calls
Dzielinski, Michal; Wagner, Alexander F.; Zeckhauser, … - 2017
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011665854
Saved in:
Cover Image
Straight talkers and vague talkers : the effects of managerial style in earnings conference calls
Dzielinski, Michal; Wagner, Alexander F.; Zeckhauser, … - 2017
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011669359
Saved in:
Cover Image
Die Moderationsmethode : ein Praxisleitfaden
Wesely, Sabine - 2016
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011561907
Saved in:
Cover Image
Serious work : Meetings und Workshops mit der Lego® Serious Play® Methode moderieren : mit bewusster Inkompetenz
Blair, Sean; Rillo, Marko - 2019
Cover -- Zum Inhalt/Über die Autoren -- Impressum -- Titel -- Inhaltsverzeichnis -- Eine Botschaft aus der Zukunft -- Vorbemerkung -- Die Autoren -- Danksagung -- Einleitung -- Kapitel 1: Unterstützen und Begleiten - die Grundhaltung partizipativer Führung -- Partizipative Führung -- Kapitel...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012032514
Saved in:
Cover Image
Develop your presentation skills : how to inspire and inform with clarity and confidence
Theobald, Theo - 2019 - Fourth edition
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012014034
Saved in:
Cover Image
Wissenschaftliche Arbeiten : zielwirksam verfassen und präsentieren, Ergebnisse publizieren und umsetzen
Lehmann, Günter - 2019 - 7., überarbeitete und erweiterte Auflage
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012016782
Saved in:
Cover Image
Data analytics : effective methods for presenting results
Samaddar, Subhashish (ed.); Nargundkar, Satish (ed.) - 2019
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012018605
Saved in:
Cover Image
Präsentation : Konzeption - Design - Medien
Bühler, Peter; Schlaich, Patrick; Sinner, Dominik - 2019
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011956532
Saved in:
Cover Image
Agilität und Kommunikation : agile Kommunikation und Kommunikation im agilen Kontext
Demarmels, Sascha - 2019
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011910721
Saved in:
Cover Image
The power of data storytelling
Vora, Sejal - 2019
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011979782
Saved in:
Cover Image
Führen durch Sprache : Leadership und die Macht der Worte
Egger, Richard - 2019
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011982557
Saved in:
Cover Image
The tao of dialogue
Lawrence, Paul; Hill, Sarah - 2019
Contemporary writers position 'dialogue' at the heart of change theory, but what do we mean by 'dialogue'? The Tao of Dialogue explains through story what dialogue means, and how to leverage dialogic principles in managing relationships within the workplace. Accessible and innovative, The Tao of...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012101465
Saved in:
Cover Image
Impact of investor presentations on share prices : evidence from DAX 30 companies from 2010-2012
Breu, Christopher; Schönbohm, Avo; Löcher, Markus - 2015
The purpose of this article is to explore the market reactions and determinants to 180 investor presentations by the German DAX 30 companies illustrating half-year and year-end results from 2010 to 2012. Therefore, an event study is conducted. In line with previous studies, the article finds...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011429544
Saved in:
Cover Image
Vom Lehrenden als Führenden zum Lehrenden als Moderator : mit innovativen Lehr- und Lernmethoden Interdisziplinarität und Praxisnähe verwirklichen
Bode, Jürgen; Nimmerfroh, Maria-Christina - In: Nachhaltiges Wirtschaften im digitalen Zeitalter : …, (pp. 219-231). 2018
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011848612
Saved in:
Cover Image
Presentation planning and media relations for the pharmaceutical industry
Lidstone, John - 2018
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011850478
Saved in:
Cover Image
Investigation and analysis of public speaking skills of engineers using DMAIC path
Mehta, Nikhil Kewalkrishna; Purushothaman, Diana P.; … - In: International journal of business excellence 15 (2018) 1, pp. 40-65
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011954185
Saved in:
Cover Image
Der Effekt der Präsentationsform auf die Prognosefähigkeit frühzeitiger Konzepttests : empirische Analysen unter Berücksichtigung des objektiven und subjektiven Konzeptverständniss...
Buff, Philipp - 2018
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011858670
Saved in:
Cover Image
Das Münster-Konzept : vom Business-Problem zur Management-Entscheidung
Kett, Ingo; Becker, Stefan - 2018
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011864254
Saved in:
Cover Image
Strategic communication at work : the impact paradigm
Lennard, Diane - 2018
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011750875
Saved in:
Cover Image
Facilitating with ease! : core skills for facilitators, team leaders and members, managers, consultants and trainers
Bens, Ingrid - 2018 - 4th edition
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011718180
Saved in:
Cover Image
Die Wirkung der Produktpräsentation auf die Abschlussentscheidung und die Entscheidungszufriedenheit bei Versicherungsprodukten
Kirsch, Jürgen; Steul-Fischer, Martina - In: Kontext- und Numerosity-Effekte bei Versicherungen : …, (pp. 15-32). 2017
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011901091
Saved in:
Cover Image
How does the presentation of insurance products influence consumers' purchase decisions and decision satisfaction? : experimental results
Kirsch, Jürgen; Steul-Fischer, Martina - In: Kontext- und Numerosity-Effekte bei Versicherungen : …, (pp. 33-81). 2017
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011901096
Saved in:
Cover Image
Rhetorik für Finanz-Manager : Auftritt und Wirkung in der Finanzwirtschaft
Etzel, Stefanie - 2017
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011805741
Saved in:
Cover Image
Erlebnis Inszenierte Digitale Moderation : wertschätzende Partizipation in großen Gruppen
Michalski, Ulrike; Gehlert, Oliver; Tandler, Peter; … - In: Events und Erlebnis : Stand und Perspektiven der …, (pp. 263-286). 2017
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011738957
Saved in:
Cover Image
Storytelling mit Daten : die Grundlagen der effektiven Kommunikation und Visualisierung mit Daten
Nussbaumer Knaflic, Cole - 2017
Präsentieren Sie nicht einfach nur Ihre Daten. Machen Sie eine Geschichte daraus! Storytelling können Sie lernen, vor allem wenn es um die Visualisierung von Daten geht. Mit diesem Buch schauen Sie hinter die üblichen Werkzeuge zur Visualisierung mit dem Ziel, an die Wurzeln quantitativer...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011536148
Saved in:
Cover Image
UZMO - denken mit dem Stift : visuell präsentieren, dokumentieren und erkunden : das Praxisbuch zur bikablo®-Visualisierungstechnik
Haussmann, Martin - 2017 - 5. Auflage
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012123756
Saved in:
Cover Image
Rhetorik für Finanz-Manager : Auftritt und Wirkung in der Finanzwirtschaft
Etzel, Stefanie - 2017
Dieser Band aus der Edition BANKMAGAZIN untersucht den öffentlichen Auftritt in der Finanzbranche. Schwerpunkt ist die Wirkungsanalyse von Rede und Antwort unter rhetorischen Gesichtspunkten: Welche Botschaften senden die Auftritte von Spitzenkräften der Kreditwirtschaft aus? Ob Präsentation...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012403466
Saved in:
Cover Image
Auf den Punkt: Präsentationen pyramidal strukturieren : Erfolgreicher kommunizieren mit klaren Botschaften und ergebnisorientierter Struktur
Schoof, Axel; Binder, Karin - 2017 - 2., überarbeitete Auflage
Pyramidale Strukturen lösen das heutige Präsentationsdilemma. Präsentationen müssen auf den Punkt kommen. Inhalte sind komplex. Empfänger haben wenig Zeit und wollen Ergebnisse. Pyramidale Kommunikation orientiert sich am Ergebnis, nicht dem Weg dorthin. Das Ergebnis steht am Anfang,...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012403591
Saved in:
Cover Image
Kompendium der Zitate für Unternehmer und Führungskräfte : über 5000 Aphorismen für Reden und Texte im Management
Forschelen, Bert (compiler) - 2017
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011632771
Saved in:
Cover Image
Perceptions and Price : Evidence from CEO Presentations at IPO Roadshows
Blankespoor, Elizabeth - 2017
This paper examines the relation between cognitive perceptions of management and firm valuation. We develop a composite measure of investor perception using 30-second content-filtered video clips of initial public offering (IPO) roadshow presentations. We show that this measure, designed to...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012947928
Saved in:
Cover Image
Perceptions and price : evidence from CEO presentations at IPO roadshows
Blankespoor, Elizabeth; Hendricks, Bradley E.; Miller, … - In: Journal of accounting research 55 (2017) 2, pp. 275-327
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011695581
Saved in:
Cover Image
Kommunikation - Erfolgsfaktor in der Medizin : Teamführung, Patientengespräch, Networking & Selbstmarketing
Kutscher, Patric P.; Seßler, Helmut - 2017 - 2. Auflage
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011531423
Saved in:
Cover Image
The 21st century meeting and event technologies : powerful tools for better planning, marketing and evaluation
Lee, Seungwon; Boshnakova, Dessislava; Goldblatt, Joe - 2017
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011505075
Saved in:
Cover Image
The benefit of power posing before a high-stakes social evaluation
Cuddy, Amy J. C.; Wilmuth, Caroline A.; Carney, Dana R. - 2012
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009655221
Saved in:
Cover Image
Die effektive Strategietagung
Frisch, Bob; Greene, Cary - In: Harvard-Business-Manager : das Wissen der Besten 38 (2016), pp. 72-86
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011536786
Saved in:
Cover Image
Getting the Message Across : Using Slideware Effectively in Technical Presentations
Faroult, Stéphane - 2016
Create memorable presentations on technical and complex topics in slideware such as Microsoft PowerPoint and Apple’s Keynote for Mac. Learn good pacing and rhythm as well as judicious use of special effects. Whether the goal is to help a sale or to educate, and whether the final delivery is a...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012396344
Saved in:
Cover Image
Examining entrepreneurs' presentation effectiveness in generating stakeholder interest : observations from the medical device industry
Latham, Scott F.; Tello, Steven F. - In: Journal of small business management : JSBM ; a joint … 54 (2016) 1, pp. 85-101
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011437359
Saved in:
Cover Image
Meetings - das überfällige Praxishandbuch : Lösungen für erfolgreiche Besprechungen
Steffens, Bernd - 2016 - 1. Auflage
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011407619
Saved in:
Cover Image
Business and professional communication : principles and skills for leadership
Beebe, Steven A.; Mottet, Timothy P. - 2016 - Third edition
Communication principles for leadership -- Communicating and leading at work -- Being aware of self and others -- Using verbal and nonverbal messages -- Listening and responding -- Adapting to differences -- R elationship skills -- Relating to others at work -- Interviewing principles and skills...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011386507
Saved in:
Cover Image
Strategic communication in business and the professions
O'Hair, Dan; Friedrich, Gustav W.; Dixon, Lynda Dee - 2016 - Eighth edition
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011398193
Saved in:
Cover Image
Tricks für Controller : die richtigen Zahlen auswählen, kreativ präsentieren und interpretieren
Bleiber, Reinhard - 2016 - 1. Aufl.
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011401432
Saved in:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Next
  • Last
A service of the
zbw
  • Sitemap
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...