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Year of publication
Subject
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Vortragstechnik 309 Public speaking skills 198 Präsentation 46 Kommunikation 44 Communication 41 Ratgeber 37 Interne Kommunikation 28 Führungskräfte 27 Internal communication 27 Managers 27 Visualisierung 27 Arbeitsgruppe 26 Rhetorik 26 Team 26 Konferenz 21 Rhetoric 21 Führungskraft 19 Conference 18 Moderation 14 Deutschland 13 Öffentlichkeitsarbeit 13 Management 12 Unternehmen 12 Führungsstil 11 Germany 11 Gesprächsführung 11 Leadership style 11 Public relations 11 Erfolgsfaktor 10 Success factor 10 Occupational qualification 9 Qualifikation 9 USA 8 United States 8 Visualization 8 Zielgruppe 8 Impact assessment 7 Language 7 Project management 7 Projektmanagement 7
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Online availability
All
Undetermined 38 Free 13
Type of publication
All
Book / Working Paper 248 Article 61
Type of publication (narrower categories)
All
Ratgeber 57 Guidebook 45 Article in journal 37 Aufsatz in Zeitschrift 37 Aufsatz im Buch 24 Book section 24 Lehrbuch 15 Textbook 14 Graue Literatur 11 Non-commercial literature 11 Arbeitspapier 8 Working Paper 8 Hochschulschrift 6 Aufsatzsammlung 4 Case study 4 Fallstudie 4 Handbook 4 Handbuch 4 Thesis 4 Collection of articles of several authors 3 Sammelwerk 3 Bibliographie 2 Zitatensammlung 2 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 1 Einführung 1 Fallstudiensammlung 1 Konferenzschrift 1 Loseblattausgabe 1 Mehrbändiges Werk 1 Multi-volume publication 1 Nachschlagewerk 1 Reference book 1 Reprint 1 Systematic review 1 Übersichtsarbeit 1
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Language
All
German 156 English 135 Undetermined 19
Author
All
Lehmann, Günter 5 Thiele, Albert 5 Biehl-Missal, Brigitte 4 Sickel, Christian 4 Wagner, Alexander F. 4 Adler, Ronald B. 3 Alteneder, Andreas 3 Beebe, Steven A. 3 Bens, Ingrid 3 Blankespoor, Elizabeth 3 Dixon, Lynda Dee 3 Elmhorst, Jeanne Marquardt 3 Friedrich, Gustav W. 3 Hartmann, Martin 3 Hendricks, Bradley E. 3 Hierhold, Emil 3 Kirsch, Jürgen 3 Leopold-Wildburger, Ulrike 3 Mentzel, Wolfgang 3 Miller, Gregory S. 3 Mottet, Timothy P. 3 O'Hair, Dan 3 Ruhleder, Rolf H. 3 Sachsenmeier, Ingeborg 3 Schütze, Jörg 3 Steul-Fischer, Martina 3 Vora, Sejal 3 Anderson, Chris 2 Antonakis, John 2 Binder, Karin 2 Blair, Sean 2 Blum, Karl 2 Cimbalista, Julia 2 Coughlin, Chris 2 Demmerle, Christina 2 Drew, Erica N. 2 Dröge, Jens 2 Dzielinski, Michal 2 Dzieliński, Michał 2 Egger, Richard 2
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Institution
All
Springer Fachmedien Wiesbaden 2 Springer-Verlag GmbH 2 Carl Hanser Verlag 1 Community of European Management Schools 1 Erich-Schmidt-Verlag <Berlin> 1 Euro-Institut 1 Harvard Graduate School of Business Administration 1 IGI Global 1 Institute of Personnel and Development <London> 1 National Bureau of Economic Research 1 Nomos Verlagsgesellschaft 1 UVK Verlagsgesellschaft mbH 1 Uni-Taschenbücher GmbH 1 Verlag Dr. Kovač 1 Verlag Franz Vahlen 1 Verlagsgruppe Handelsblatt 1 Versus Verlag 1 Westfälische Wilhelms-Universität Münster 1 Wiley-VCH 1
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Published in...
All
SpringerLink / Bücher 16 Forum EIPOS 3 Handelsblatt 3 Harvard business review : HBR 3 Harvard-Business-Manager : das Wissen der Besten 3 Journal of business communication : JBC 3 The Jossey-Bass business & management series 3 Arbeitshefte Führungspsychologie 2 British journal of management : BJM 2 Creating success 2 Edition Bankmagazin 2 HRM-Dossier 2 Kontext- und Numerosity-Effekte bei Versicherungen : experimentelle Ergebnisse zu ausgewählten Fragestellungen 2 Language and communication at work : discourse, narrativity, and organizing 2 Praxishandbuch Personalentwicklung : Instrumente, Konzepte, Beispiele 2 Springer eBook Collection 2 Springer eBook Collection / Business and Economics 2 Springer-Lehrbuch 2 Strategy & leadership : a publication of Strategic Leadership Forum 2 20 minute manager series 1 A BK life book 1 A FranklinCovey book 1 A Productivity Press book 1 American economic journal / Microeconomics : a journal of the American Economic Association 1 Arbeitsberichte der Hochschule für Wirtschaft FHNW 1 Arbeitspapier 1 Aus Pädagogik und Unterrichtstechnik 1 AutoUni-Schriftenreihe 1 BRZ : Zeitschrift für Bilanzierung und Rechnungswesen ; Monatszeitschrift für die betriebliche Praxis 1 Beck kompakt 1 Beck-Wirtschaftsberater 1 Beltz Weiterbildung 1 Berufsstrategie 1 Bibliothek der Mediengestaltung 1 Bibliothek der Mediengestaltung – Basisset Mediengestaltung 1 Bizinfo (Blace) : časopis iz oblasti ekonomije menadžmenta i informatike 1 Briefcase books series 1 Business-Training 1 Coaching im 21. Jahrhundert : kritische Bilanz und zukünftige Herausforderungen in Wissenschaft und Praxis 1 Controller 1
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Source
All
ECONIS (ZBW) 228 USB Cologne (EcoSocSci) 81
Showing 1 - 50 of 309
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Valuing Spanners : Why Category Nesting and Expertise Matter
Cudennec, Arnaud; Durand, Rodolphe - 2022
Organizations need to both differentiate themselves while conforming to their audiences’ expectations. To meet this demand, organizations may span different categories. However, valuing spanners is challenging for audiences. We contend that spanners’ valuation depends on category nesting, as...
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Importance of presentation skills in contemporary business
Vuković, Milovan; Urošević, Snežana; … - In: Bizinfo (Blace) : časopis iz oblasti ekonomije … 13 (2022) 1, pp. 87-93
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Presentation skills of business and economics students: cluster analysis
Ćurlin, Tamara; Pejić Bach, Mirjana; Miloloža, Ivan - In: Croatian review of economic, business and social … 6 (2020) 2, pp. 27-42
Presentation skills are one of the most important tools that are required on numerous occasions in education and business. In most of the business and economics colleagues, presentation skills are taught as part of the curriculum, of at least several courses. Therefore, it could be expected that...
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Das 1 x 1 der Präsentation : für Schule, Studium und Beruf
Renz, Karl-Christof - 2022 - 3., überarbeitete und erweiterte Auflage
Warum beschäftigen Sie sich mit diesem Thema? -- Die inhaltliche Vorbereitung einer Präsentation -- Die mediale Vorbereitung einer Präsentation -- Die mediale Aufbereitung einer Präsentation: Veranschaulichung und Visualisierung -- Der Auftritt: Präsentation der Person -- Erprobtes...
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Business-Rhetorik für Hochschulabsolvent:innen
Schäfer, Harald J.; Schäfer, Burkhard - 2022 - 2., überarbeitete und erweiterte Auflage
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Winning the room : creating and delivering an effective data-driven presentation
Franks, Bill - 2022
"This book focuses on common errors that people make when presenting technical data. These errors are magnified when presenting to non-technical audiences. Note that "presenting" in this case applies to both the written/visual presentation one might prepare and to how a person would verbally...
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So funktioniert die Lego® Serious Play®-Methode online : neue Moderationstechniken für gemeinsame Modelle im Remote-Modus
Blair, Sean - 2021
Cover -- Impressum -- Titel -- Inhalt -- Vorwort von Martin Gilbraith -- Prolog - oder wie die Pandemie Neues geschaffen hat -- Danksagung -- Ich bin Sean, der Autor dieses Buches -- Einleitung: An wen richtet sich dieses Buch? -- Kapitel 1: Online! Ein Paradigmenwechsel -- Kapitel 2: Aufbau der...
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Business communication today
Bovée, Courtland L.; Thill, John V. - 2021 - Fifteenth edition, global edition
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Improving student presentation skills using asynchronous video-based projects
Namin, Aidin; Ketron, Seth C.; Kaltcheva, Velitchka D.; … - In: Journal of management education : the official … 45 (2021) 6, pp. 987-1010
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Words matter? : gender disparities in speeches, evaluation and competitive performance
Nguyễn Huyền Thị Thanh - 2021
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Straight talkers and vague talkers : the effects of managerial style in earnings conference calls
Dzielinski, Michal; Wagner, Alexander F.; Zeckhauser, … - 2017
Managers conducting earnings conference calls display distinctive styles in their word choice. Some CEOs and CFOs routinely use qualifying words such as "approximately", "probably", and "maybe". They are vague talkers. Straight talkers, by contrast, use such words less frequently. Analysts and...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011665854
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Straight talkers and vague talkers : the effects of managerial style in earnings conference calls
Dzielinski, Michal; Wagner, Alexander F.; Zeckhauser, … - 2017
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011669359
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Straight Talkers and Vague Talkers : The Effects of Managerial Style in Earnings Conference Calls
Dzieliński, Michał - 2017
Managers conducting earnings conference calls display distinctive styles in their word choice. Some CEOs and CFOs are straight talkers. Others, by contrast, are vague talkers. Vague talkers routinely use qualifying words indicating uncertainty, such as "approximately", "probably", or "maybe"....
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012455256
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Straight Talkers and Vague Talkers : The Effects of Managerial Style in Earnings Conference Calls
Dzieliński, Michał - 2017
Managers conducting earnings conference calls display distinctive styles in their word choice. Some CEOs and CFOs are straight talkers. Others, by contrast, are vague talkers. Vague talkers routinely use qualifying words indicating uncertainty, such as “approximately”, “probably”, or...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012955937
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Die Kunst der Online-Moderation : Tools, Ideen und Tipps für die erfolgreiche Umsetzung
Gerstbach, Ingrid - 2020
Strukturierter, informativer, anspruchsvoller und erkenntnisreicher Ratgeber, der sich an Berater, Führungskräfte, aber auch Lehrende vor allem in der Erwachsenenbildung richtet, die sich auf Online-Workshops, -Meetings und Webinare vorbereiten oder ihre Fähigkeiten zur souveränen Moderation...
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Die Moderationsmethode : ein Praxisleitfaden
Wesely, Sabine - 2016
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011561907
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Examining Applicant Reactions to Different Media Types in Character‐Based Simulations for Employee Selection
Bruk‐Lee, Valentina; Lanz, Julie; Drew, Erica N.; … - 2016
While the influence of technology and medium of assessment administration on applicant reactions has been a topic for recent discussion, scant research has considered reactions to various forms of media types in employee character‐based simulations. In a series of two studies, we focused on...
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The power of data storytelling
Vora, Sejal - 2019
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Agilität und Kommunikation : agile Kommunikation und Kommunikation im agilen Kontext
Demarmels, Sascha - 2019
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The tao of dialogue
Lawrence, Paul; Hill, Sarah - 2019
Contemporary writers position 'dialogue' at the heart of change theory, but what do we mean by 'dialogue'? The Tao of Dialogue explains through story what dialogue means, and how to leverage dialogic principles in managing relationships within the workplace. Accessible and innovative, The Tao of...
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The Power of Data Storytelling
Vora, Sejal - 2019
Cover -- Contents -- Preface -- Acknowledgements -- Introduction: We Are All Storytellers -- 1 Stories Bring Data to Life -- 2 The Essence of Data Storytelling -- 3 Getting to the Core -- 4 Planning Is Everything -- 5 The Quick Fix -- 6 Making Good Stories Great! -- 7 Writer to Storyteller -- 8...
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Data Analytics : Effective Methods for Presenting Results
Samaddar, Subhashish (ed.); Nargundkar, Satish (ed.) - 2019
Cover -- Half Title -- Series Page -- Title Page -- Copyright Page -- CONTENTS -- PREFACE -- EXECUTIVE SUMMARY -- EDITORS -- CONTRIBUTORS -- CHAPTER 1 KNOW YOUR AUDIENCE -- Preparing for Your Presentation -- Organizing the Presentation -- Audience Interaction -- CHAPTER 2 PRESENTING RESULTS FROM...
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Serious work : Meetings und Workshops mit der Lego® Serious Play® Methode moderieren : mit bewusster Inkompetenz
Blair, Sean; Rillo, Marko - 2019
Cover -- Zum Inhalt/Über die Autoren -- Impressum -- Titel -- Inhaltsverzeichnis -- Eine Botschaft aus der Zukunft -- Vorbemerkung -- Die Autoren -- Danksagung -- Einleitung -- Kapitel 1: Unterstützen und Begleiten - die Grundhaltung partizipativer Führung -- Partizipative Führung -- Kapitel...
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Develop your presentation skills : how to inspire and inform with clarity and confidence
Theobald, Theo - 2019 - Fourth edition
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Wissenschaftliche Arbeiten : zielwirksam verfassen und präsentieren, Ergebnisse publizieren und umsetzen
Lehmann, Günter - 2019 - 7., überarbeitete und erweiterte Auflage
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Data analytics : effective methods for presenting results
Samaddar, Subhashish (ed.); Nargundkar, Satish (ed.) - 2019
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Führen durch Sprache : Leadership und die Macht der Worte
Egger, Richard - 2019
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The power of data storytelling
Vora, Sejal - 2019
The first-of-its-kind book on data story telling set in the Indian context by an Indian author. The Power of Data Storytelling is a book that aims to solve the classic dilemma of-How do I make company data interesting and present it in the form of a great data story for today's time-crunched...
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Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013208306
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Führen durch Sprache : Leadership und die Macht der Worte
Egger, Richard - 2019
Was man mit Sprache bewirken kann -- Mit der Sprache handeln -- Führen – ein anthropologisches Grundphänomen -- Menschen fördern -- Menschen fordern -- Anderen etwas erklären -- Menschen begeistern -- Sich zeigen -- Im Gespräch überzeugen -- Menschen zusammenführen -- Stellung nehmen --...
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Präsentation : Konzeption - Design - Medien
Bühler, Peter; Schlaich, Patrick; Sinner, Dominik - 2019
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Impact of investor presentations on share prices : evidence from DAX 30 companies from 2010-2012
Breu, Christopher; Schönbohm, Avo; Löcher, Markus - 2015
The purpose of this article is to explore the market reactions and determinants to 180 investor presentations by the German DAX 30 companies illustrating half-year and year-end results from 2010 to 2012. Therefore, an event study is conducted. In line with previous studies, the article finds...
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Strategy and Powerpoint : An Inquiry into the Epistemic Culture and Machinery of Strategy Making
Kaplan, Sarah - 2015
PowerPoint has come to dominate organizational life in general and strategy making in particular. The technology is lauded by its proponents as a powerful tool for communication and excoriated by its critics as dangerously simplifying. This study takes a deeper look into how PowerPoint is...
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Presentation Planning and Media Relations for the Pharmaceutical Industry
Lidstone, John - 2018
Cover -- Half Title -- Title -- Copyright -- Contents -- List of figures -- Preface -- Acknowledgements -- Part I Preparing and Delivering Formal Presentations -- Introduction to Part I -- 1 Learning and Communication -- Communication objectives -- The main problems in communication -- The...
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Investigation and analysis of public speaking skills of engineers using DMAIC path
Mehta, Nikhil Kewalkrishna; Purushothaman, Diana P.; … - In: International journal of business excellence 15 (2018) 1, pp. 40-65
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Strategic communication at work : the impact paradigm
Lennard, Diane - 2018
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Facilitating with ease! : core skills for facilitators, team leaders and members, managers, consultants and trainers
Bens, Ingrid - 2018 - 4th edition
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Vom Lehrenden als Führenden zum Lehrenden als Moderator : mit innovativen Lehr- und Lernmethoden Interdisziplinarität und Praxisnähe verwirklichen
Bode, Jürgen; Nimmerfroh, Maria-Christina - In: Nachhaltiges Wirtschaften im digitalen Zeitalter : …, (pp. 219-231). 2018
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Presentation planning and media relations for the pharmaceutical industry
Lidstone, John - 2018
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Strategic Communication at Work : The Impact Paradigm
Lennard, Diane - 2018
Cover -- Half Title -- Title Page -- Copyright Page -- Table of Contents -- Preface -- Acknowledgments -- Part One Strategic Communication -- 1. The IMPACT Paradigm-What It Is -- 2. The IMPACT Paradigm-Why It Works -- Part Two Strategic Communication in Action -- 3. Communication Situations --...
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Das Münster-Konzept : vom Business-Problem zur Management-Entscheidung
Kett, Ingo; Becker, Stefan - 2018
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Der Effekt der Präsentationsform auf die Prognosefähigkeit frühzeitiger Konzepttests : empirische Analysen unter Berücksichtigung des objektiven und subjektiven Konzeptverständniss...
Buff, Philipp - 2018
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Kommunikation - Erfolgsfaktor in der Medizin : Teamführung, Patientengespräch, Networking & Selbstmarketing
Kutscher, Patric P.; Seßler, Helmut - 2017 - 2. Auflage
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Storytelling mit Daten : die Grundlagen der effektiven Kommunikation und Visualisierung mit Daten
Nussbaumer Knaflic, Cole - 2017
Präsentieren Sie nicht einfach nur Ihre Daten. Machen Sie eine Geschichte daraus! Storytelling können Sie lernen, vor allem wenn es um die Visualisierung von Daten geht. Mit diesem Buch schauen Sie hinter die üblichen Werkzeuge zur Visualisierung mit dem Ziel, an die Wurzeln quantitativer...
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Perceptions and price : evidence from CEO presentations at IPO roadshows
Blankespoor, Elizabeth; Hendricks, Bradley E.; Miller, … - In: Journal of accounting research 55 (2017) 2, pp. 275-327
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011695581
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Erlebnis Inszenierte Digitale Moderation : wertschätzende Partizipation in großen Gruppen
Michalski, Ulrike; Gehlert, Oliver; Tandler, Peter; … - In: Events und Erlebnis : Stand und Perspektiven der …, (pp. 263-286). 2017
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011738957
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Die Wirkung der Produktpräsentation auf die Abschlussentscheidung und die Entscheidungszufriedenheit bei Versicherungsprodukten
Kirsch, Jürgen; Steul-Fischer, Martina - In: Kontext- und Numerosity-Effekte bei Versicherungen : …, (pp. 15-32). 2017
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011901091
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How does the presentation of insurance products influence consumers' purchase decisions and decision satisfaction? : experimental results
Kirsch, Jürgen; Steul-Fischer, Martina - In: Kontext- und Numerosity-Effekte bei Versicherungen : …, (pp. 33-81). 2017
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011901096
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Rhetorik für Finanz-Manager : Auftritt und Wirkung in der Finanzwirtschaft
Etzel, Stefanie - 2017
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Rhetorik für Finanz-Manager : Auftritt und Wirkung in der Finanzwirtschaft
Etzel, Stefanie - 2017
Reden und Antworten der Finanzwirtschaft im Fokus -- Drei Kriterien der rhetorischen Wirkungsforschung -- Auftritte von Spitzenmanagern -- Rede -- Antwort -- Exkurs: der Auftritt im Internet -- Dresscode & Style -- Analysieren Sie Ihre Auftrittswirkung -- Rhetorische Vorbereitung: Inhalt und...
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Kompendium der Zitate für Unternehmer und Führungskräfte : Über 5000 Aphorismen für Reden und Texte im Management
Forschelen, Bert - 2017
Einleitung -- 1. Unternehmen -- 2. Management -- 3. Vergangenheit und Zukunft -- 4. Strategie -- 5. Marketing -- 6. Menschenmanagement -- 7. Finanzen -- 8. Kommunikation und Sprache -- 9. Interessensgruppe -- 10. Transformationsprozess -- 11. Das unternehmerische Umfeld -- 12. Zitate bekannter...
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