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Werbemittel 294 Promotional materials 257 Deutschland 73 Germany 69 Theorie 55 Theory 55 Werbung 49 Advertising 29 Werbepsychologie 28 United States 27 Marktforschung 26 Psychology of advertising 26 Werbewirkung 26 Consumer behaviour 25 Konsumentenverhalten 25 Market research 25 USA 25 Advertising effects 24 Werbeplanung 19 Marketing 18 Marketing management 18 Marketingmanagement 18 Media usage 18 Mediennutzung 18 East Germany 15 Ostdeutschland 15 Sales promotion 15 Advertising planning 14 Direktmarketing 13 Kommunikation 13 Verkaufsförderung 13 Direct marketing 11 Einzelhandel 11 Hörfunkwerbung 11 Radio advertising 11 Retail trade 10 Zielgruppe 10 Print advertising 8 Printwerbung 8 Werbeträger 8
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Online availability
All
Undetermined 10 Free 7
Type of publication
All
Book / Working Paper 162 Article 126 Journal 6
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal 86 Aufsatz in Zeitschrift 86 Graue Literatur 64 Non-commercial literature 64 Hochschulschrift 53 Thesis 42 Aufsatz im Buch 38 Book section 38 Bibliografie enthalten 21 Bibliography included 21 Arbeitspapier 19 Working Paper 19 Mehrbändiges Werk 15 Multi-volume publication 15 Statistics 14 Statistik 14 Amtsdruckschrift 5 Government document 5 Guidebook 5 Ratgeber 5 Case study 4 Fallstudie 4 Umfrage 4 Collection of articles of several authors 3 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 3 Sammelwerk 3 Accompanied by computer file 2 Collection of articles written by one author 2 Elektronischer Datenträger 2 Elektronischer Datenträger als Beilage 2 Forschungsbericht 2 Handbook 2 Handbuch 2 No longer published / No longer aquired 2 Sammlung 2 Systematic review 2 Übersichtsarbeit 2 Advisory report 1 Einführung 1 Glossar enthalten 1
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Language
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German 174 English 100 Undetermined 10 French 5 Dutch 2 Italian 1 Norwegian 1 Spanish 1
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Author
All
Gierl, Heribert 5 Pepels, Werner 4 Böcker, Franz 3 Fryburger, Vernon 3 Mayer, Hans 3 Reichart, Paul 3 Schwaiger, Manfred 3 Ballauff, Erik 2 Bauer, Hans H. 2 Belk, Russell W. 2 Bohnsack, Ralf 2 Boyd, Harper W. 2 Broadbent, Simon 2 Bruhn, Manfred 2 Childers, Terry L. 2 Daduna, Joachim Rolf 2 Delgado-Ballester, Elena 2 Drees, Norbert 2 Engelmann, Jens 2 Esch, Franz-Rudolf 2 Geuens, Maggie 2 Gázquez-Abad, Juan Carlos 2 Heckler, Susan E. 2 Helmke, Stefan 2 Houston, Michael J. 2 Jedidi, Kamel 2 Korff, Guido 2 Martínez-López, Francisco J. 2 Montoya, Ricardo 2 Musiol, Gerald 2 Netzer, Oded 2 Palazon, Mariola 2 Peters, Paula 2 Pralle, Peter 2 Schneider, Willy 2 Silberer, Günter 2 Süß, Marcel 2 Uebel, Matthias 2 Urban, Alexander 2 Wint, Alvin G. 2
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Institution
All
Institut für Demoskopie Allensbach 16 Axel-Springer-Verlag / Media-Service 2 Europäische Kommission 2 Rijksuniversiteit Gent / Faculteit Economie en Bedrijfskunde 2 UNIVATION, Verein für Angewandte Betriebswirtschaft an der Technischen Universität Chemnitz-Zwickau 2 Axel Springer Verlag, Marketing Anzeigen 1 Deutsche Bundespost 1 Deutsche Bundespost / Postdienst 1 Deutsches Seminar für Fremdenverkehr Berlin 1 Deutschland / Bundeswehr / Universität Hamburg 1 Deutschland <Bundesrepublik> / Bundesministerium für das Post- und Fernmeldewesen 1 Europäische Kommission / Generaldirektion Informationsgesellschaft 1 Fördergesellschaft Marketing an der Universität Augsburg 1 Förderverein Marburger Japan-Reihe 1 Gesellschaft für Innovative Marktforschung <Heidelberg> 1 Institut für Statistik und Mathematische Wirtschaftstheorie <Augsburg> 1 Siegfried-Vögele-Institut <Königstein, Taunus> 1 Special Libraries Association 1 Steinbeis-Stiftung für Wirtschaftsförderung 1 Technische Universität Berlin 1 USA / Bureau of the Census 1 USA / General Accounting Office 1 Verlag Dr. Hut <München> 1
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European journal of marketing : EJM 6 Jahrbuch der Absatz- und Verbrauchsforschung 6 Marketing : ZFP ; journal of research and management 6 Journal of consumer research : JCR ; an interdisciplinary bimonthly 5 Journal of retailing and consumer services 5 Transfer, Werbeforschung & Praxis : Zeitschrift für Werbung, Kommunikation und Markenführung 5 Europäische Hochschulschriften / 5 4 Journal of marketing research : JMR 4 Arbeitspapier / Institut für Marketing, Universität Mannheim 3 Interaktive Werbung : Marketingkommunikation auf dem Weg ins digitale Zeitalter 3 Journal of business economics : JBE 3 Journal of marketing 3 Konsumentenforschung : gewidmet Werner Kroeber-Riel zum 60. Geburtstag 3 Schriften zum Marketing 3 Abhandlungen zur Werbewissenschaft und Werbepraxis 2 Arbeitspapiere zur mathematischen Wirtschaftsforschung 2 Beiträge des Instituts für Empirische Wirtschaftsforschung 2 DUV / Wirtschaftswissenschaft 2 Europäische Hochschulschriften / 2 2 Gabler Edition Wissenschaft / Forschungsgruppe Konsum und Verhalten 2 Info: die Zeitschriften des Axel-Springer-Verlages 2 Journal of consumer policy : consumer issues in law, economics and behavioural sciences 2 Marketing science : the marketing journal of the Institute for Operations Research and the Management Sciences 2 Marketingprobleme : innovative Lösungsansätze aus Forschung und Praxis 2 Materialien zum Produkt-Marketing 2 Qualitative Marktforschung : Konzepte - Methoden - Analysen 2 Schriftenreihe Angewandte Betriebswirtschaft 2 Schriftenreihe Schwerpunkt Marketing / Arbeitspapier 2 The effects of communication on consumers : special issue 2 Wissen schaf(f)t Werbung : [in Gedenken an Marianne Hammerl] 2 Working paper series / Universiteit Gent, Faculteit Economie en Bedrijfskunde 2 "Issues in development" seminar series 1 A Winterthur book 1 Advances in distribution logistics 1 Agricultural and resource economics review : ARER 1 Arbeitsbericht / Institut für Wirtschaftswissenschaften, Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen 1 Arbeitspapier / Institut für Marketing und Unternehmungsführung, Universität Bern 1 Arbeitspapier zur Schriftenreihe Schwerpunkt Marketing 1 Asia Pacific journal of marketing and logistics 1 Azienda moderna : AM 1
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Source
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ECONIS (ZBW) 278 USB Cologne (EcoSocSci) 16
Showing 1 - 50 of 294
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Pharmaceutical promotion : a literature review and research agenda
Harindranath R.M; Sivakumaran, Bharadhwaj - In: New techniques for brand management in the healthcare sector, (pp. 44-63). 2021
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Sachzuwendungen im Geschäftsleben - Missstände der einkommensteuerrechtlichen Behandlung und Reformvorschläge
Wolfersdorff, Janine von - 2018
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Die Warenkorbanalyse im Absatzmarketing des Lebensmitteleinzelhandels
Senkler, Heike - 2014
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Improving on-shelf availability of promotional products at a Malaysian department store
Lee, Kuang Siew; Ling, Tan Cheng - In: Global business and organizational excellence : a … 36 (2017) 4, pp. 24-32
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011685034
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Decision making under parity : an experimental examination of retailers' choice among parity trade promotions
Poddar, Amit; Donthu, Naveen; Bello, Daniel C.; … - In: Journal of marketing theory and practice 25 (2017) 2, pp. 105-124
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011702398
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Free-to-play games and monetization : quantitative studies on determination and prediction of customer lifetime value
Hanner, Nicolai - 2017
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Picture-based persuasion in advertising : the impact of attractive pictures on verbal ad's content
Kergoat, Marine; Meyer, Thierry; Merot, Alain - In: The journal of consumer marketing 34 (2017) 7, pp. 624-635
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011808332
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Understanding the impact of store flyers on purchase behaviour : an empirical analysis in the context of Spanish households
Gázquez-Abad, Juan Carlos; Martínez-López, Francisco J. - In: Journal of retailing and consumer services 28 (2016), pp. 263-273
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011434176
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Dynamic allocation of pharmaceutical detailing and sampling for long-term profitability
Montoya, Ricardo; Netzer, Oded; Jedidi, Kamel - In: From Little's law to marketing science : essays in …, (pp. 175-209). 2016
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011436076
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Consumer adoption of no junk mail stickers : an extended planned behavior model assessing the respective role of store flyer attachment and perceived intrusiveness
Simon, Françoise - In: Journal of retailing and consumer services 29 (2016), pp. 12-21
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Digital Signage
Drees, Norbert (ed.) - 2016
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Das Corporate Publishing der Zukunft : eine Trendprognose für gedruckte und digitale CP-Produkte der kommenden 20 Jahre
Knapp, Felicitas - 2016 - 1. Auflage
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The battle for health and beauty : what drives supermarket and drugstore category-promotion lifts?
Lin, Arjen van; Gijsbrechts, Els - In: International journal of research in marketing : IJRM ; … 33 (2016) 3, pp. 557-577
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011596974
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Essays on sales promotion management in retailing
Königsfeld, Jerome Alexander - 2015
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Efficient representation of captured geometry and reflectance
Nöll, Tobias - 2015
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Sensory identity : the impact of olfaction on consumption
Cross, Samantha N. N.; Lin, Meng-Hsien; Childers, Terry L. - 2015
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Nontraditional media in marketing and advertising
Blakeman, Robyn - 2014
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Profiling the flyer-prone consumer
Gázquez-Abad, Juan Carlos; Martínez-López, Francisco J. - In: Journal of retailing and consumer services 21 (2014) 6, pp. 966-975
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010437702
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Understanding sample usage and sampling as a promotion tool : state of industry practice and current research
Dong, Xiaojing; Li, Michael; Xie, Ying - In: Innovation and marketing in the pharmaceutical industry …, (pp. 507-530). 2014
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010353474
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Einführungswerbung
Pepels, Werner - In: BWL-Wissen zur Existenzgründung, (pp. 349-392). 2014
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010344249
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Steuerung im Direktmarketing und Cross Media-Response Messung
Helmke, Stefan; Uebel, Matthias - In: Effektives Customer Relationship Management : …, (pp. 95-117). 2013
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An investigation of the effectiveness of uncertainty in marketing promotions involving free gifts
Laran, Juliano; Tsiros, Michael - In: Journal of marketing 77 (2013) 2, pp. 112-123
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009717165
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Eye-Tracking im Werbemittel-Consulting
Holst, Christian - In: Dialogmarketing im Dialog : Festschrift zum …, (pp. 223-237). 2013
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Die Optimierung der Gestaltung von Zeitschriftensupplementen in Bezug auf die Werbeeffizienz : der Einfluss von Gestaltungsmerkmalen auf die Attraktivität und den Informationsgrad
Iuliano, Pasquale - 2013 - 1. Aufl.
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The role of product-premium fit in determining the effectiveness of hedonic and utilitarian premiums
Palazon, Mariola; Delgado-Ballester, Elena - In: Psychology & marketing 30 (2013) 11, pp. 985-995
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010206833
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Portrayals of the poor on the cusp of capitalism : promotional materials in the case of Heifer International
Clair, Robin Patric; Anderson, Lindsey B. - In: Management communication quarterly : an international … 27 (2013) 4, pp. 537-567
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010201119
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Factors influencing consumer evaluations of gift promotions
Buil, Isabel; De Chernatony, Leslie; Montaner, Teresa - In: European journal of marketing : EJM 47 (2013) 3/4, pp. 574-595
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009733007
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Die Wirkung rhetorisch gestalteter Werbemittel unter dem Einfluss des "Need for Cognition" der Werbeadressaten : theoretische Überlegungen und experimentelle Prüfung
Corsten, Thomas Johannes Walter - 2013
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Hedonic or utilitarian premiums : does it matter?
Palazon, Mariola; Delgado-Ballester, Elena - In: European journal of marketing : EJM 47 (2013) 8, pp. 1256-1275
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Stadtslogans zur Umsetzung der Markenidentität von Städten : eine theoretisch-konzeptionelle und empirische Untersuchung
Radtke, Bernd - 2013
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Do managers reciprocate? : Field experimental evidence from a competitive market
Maréchal, Michel André; Thöni, Christian - 2007
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Die Zugabe als Werbung in der Entwicklung der europäischen Rechtsvereinheitlichung
Wagner, Saskia - 2006
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Die Aktivierungskraft von Guerilla Produktinszenierungen : ein Vergleich von Guerilla Marketing und klassischer Plakatwerbung mittels Aktivierungsindikatoren im EEG
Krieger, Kai Harald; Esch, Franz-Rudolf; Osinsky, Roman; … - In: Marketing : ZFP ; journal of research and management 34 (2012) 3, pp. 196-212
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009626277
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How we make donors feel : the relationship between premium benefit level and donor identity esteem
Sargeant, Adrian; Shang, Jen - In: International journal of nonprofit & voluntary sector … 17 (2012) 3, pp. 157-171
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009778685
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Real-Time-Bidding und die Entwicklung des datengetriebenen Dialogmarketings
Ceyp, Michael H.; Guhlke, Tobias - In: Dialogmarketing-Perspektiven 2011/2012 : Tagungsband ; …, (pp. 183-192). 2012
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009559275
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Internet promotional material and conservation volunteer tourist motivations : a case study of selecting organizations and projects
Grimm, Kerry E.; Needham, Mark D. - In: Tourism management perspectives : TMP 1 (2012), pp. 17-27
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009704403
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Aufstand der Verkäufer. : Abhilfe für die notorische Unentschlossenheit potentieller Kunden
Gebhardt-Seele, Stephan - 2011 - 1. Aufl.
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Die Selektionsentscheidung bei postalisch zugestellter Direktkommunikation : eine feldexperimentelle Überprüfung des Einflusses aktivierungsstarker Reize am Beispiel der Kundenzeit...
Schneider, Helmut; Engelmann, Jens; Luksch, Alexa - In: Journal of business economics : JBE 81 (2011) 6, pp. 629-655
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009158112
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Improving the attention-capturing ability of special displays with the combination effect and the design effect
Nordfält, Jens - In: Journal of retailing and consumer services 18 (2011) 3, pp. 169-173
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009158893
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Benchmarkanalyse klassischer Medienproduktionen : Schwachstellen im Herstellungsprozess erkennen, Optimierungspotenziale ausschöpfen
Heidinger, Albrecht; Bierbaum, Nadine - 2011
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Tourist brochures as a means to convey corporate image : the analysis of a case study in a rhetorical perspective
Santulli, Francesca - In: Discourse, communication and the enterprise : genres …, (pp. 371-389). 2011
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009011222
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Tourism policy and destination marketing in developing countries : the chain of influence
Kokkranikal, Jithendran; Cronje, Paul; Butler, Richard W. - In: Tourism planning & development 8 (2011) 4, pp. 359-380
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009407614
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Analysis of free gift card program effectiveness
Khouja, Moutaz; Pan, Jingming; Ratchford, Brian Thomas; … - In: Journal of retailing 87 (2011) 4, pp. 444-461
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009422456
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Dynamic allocation of pharmaceutical detailing and sampling for long-term profitability
Montoya, Ricardo; Netzer, Oded; Jedidi, Kamel - In: Marketing science : the marketing journal of the … 29 (2010) 5, pp. 909-924
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10008736166
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Werbemixplanung bei mehrfacher, psychographischer Zielsetzung : eine modellorientierte Analyse des Entscheidungsprozesses und Entwicklung von Entscheidungshilfen zur Werbemixplanun...
Piechatzek, Raoul - 2010 - 1. Aufl.
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Product effects on endorser image : the potential of reverse image transfer
Charbonneau, Jan; Garland, Ron - In: Asia Pacific journal of marketing and logistics 22 (2010) 1, pp. 101-110
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003943923
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No-Budget-Marketing : die besten Werbemittel für leere Kassen
Gmeiner, Alois - 2010
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Werbung des Versandhandels - Zielsetzungen und abgeleitete Handlungsempfehlungen
Tunder, Ralph; Gresel, Ronja - In: Versandhandelsmarketing : marktorientiertes Management …, (pp. 315-340). 2010
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003917337
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The influence of promotional activity and different electoral systems on voter turnout : a study of the UK and German Euro elections
Whitelock, Amy; Whitelock, Jeryl; Heerde, Jennifer van - In: European journal of marketing : EJM 44 (2010) 3/4, pp. 401-420
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10008650072
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Visibility and involvement in effective arts marketing
Lange, Candy - In: Marketing intelligence & planning 28 (2010) 5, pp. 650-668
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