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Zielgruppe 2,002 Target group 1,655 Deutschland 504 Germany 448 Konsumentenverhalten 399 Consumer behaviour 396 Marketing 337 Marketingmanagement 251 Marketing management 250 USA 234 United States 221 Elderly people 205 Ältere Menschen 205 Beziehungsmarketing 142 Relationship marketing 141 Werbewirkung 133 Marktsegmentierung 132 Advertising effects 131 Market segmentation 121 Online-Marketing 111 Internet marketing 110 Theorie 104 Theory 102 Werbung 102 Children 100 Kinder 100 Brand management 90 Markenführung 90 Advertising 89 Verbraucherverhalten 88 Jugendliche 85 Youth 83 Marktforschung 67 Market research 62 Social Web 61 Alter 54 Bank marketing 53 Bankmarketing 53 Holiday behaviour 49 Urlaubsverhalten 49
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Online availability
All
Free 112 Undetermined 13
Type of publication
All
Article 1,232 Book / Working Paper 761 Journal 9
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal 673 Aufsatz in Zeitschriften 673 Article in book 552 Aufsatz im Buch 552 Graue Literatur 141 Non-commercial literature 141 Hochschulschrift 134 Thesis 114 Dissertation 112 Working Paper 82 Arbeitspapier 69 Case study 60 Fallstudie 60 Collection of articles of several authors 51 Sammelwerk 51 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 42 Aufsatzsammlung 20 Lehrbuch 12 Statistics 10 Statistik 10 Congress report 8 Kongressschrift 8 Umfrage 8 Bibliographie enthalten 7 Bibliography included 7 Handbook 6 Handbuch 6 Reprint 6 Amtsdruckschrift 5 Government document 5 Forschungsbericht 4 Mehrbändiges Werk 4 Multi-volume publication 4 Article 3 Glossar enthalten 3 Glossary included 3 Kongress 3 Advisory report 2 Collection of articles written by one author 2 Company information 2
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Language
All
German 982 English 976 Undetermined 35 French 11 Italian 1 Russian 1 Slovak 1 Spanish 1 Swedish 1
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Persons
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Wiedmann, Klaus-Peter 13 Herstatt, Cornelius 8 Pompe, Hans-Georg 8 Bauer, Hans H. 7 Sickel, Christian 7 Siebels, Astrid 6 Walter, Benjamin von 6 Wenzel, Eike 6 Wolff, Joachim 6 Bakir, Aysen 5 Banerjee, Abhijit V. 5 Caliendo, Marco 5 Drees, Norbert 5 Hanna, Rema 5 Hennigs, Nadine 5 Hujer, Reinhard 5 Hunke, Guido 5 Kohlbacher, Florian 5 Kremmel, Dietmar 5 Kölzer, Brigitte 5 Muthers, Helmut 5 Olken, Benjamin A. 5 Petras, André 5 Puntoni, Stefano 5 Shankar, Avi 5 Stroud, Dick 5 Thomsen, Stephan L. 5 Thuysbaert, Bram 5 Albers, Sönke 4 An, Soontae 4 Behrer, Mattias 4 Bruhn, Manfred 4 Coffey, Amy Jo 4 De Pelsmacker, Patrick 4 Diller, Hermann 4 Enste, Peter 4 Franz, Rainer 4 Greve, Goetz 4 Halfmann, Marion 4 Heinrich, Stephan 4
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Institutions
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Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH 10 Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung (IAB) 9 Institut für Demoskopie Allensbach 9 European School of Business <Reutlingen> 3 Gesellschaft für Konsum-, Markt- und Absatzforschung 3 Axel-Springer-Verlag / Marketing Anzeigen 2 Deutsches Zentrum für Altersfragen 2 Fördergesellschaft Marketing an der Universität Augsburg 2 Meyer-Hentschel-Management-Consulting & Partner <Saarbrücken> 2 Siegfried-Vögele-Institut <Königstein, Taunus> 2 Steria Mummert Consulting AG 2 Tredition GmbH <Hamburg> 2 Verlag Dr. Kovač 2 AMACOM 1 ATOUT France <Paris> 1 Analyse & Konzepte, Beratungsgesellschaft für Wohnen, Immobilien und Tourismus 1 Axel Springer AG 1 Axel Springer AG / Marketing Anzeigen 1 Axel Springer AG <Berlin> 1 Axel Springer AG <Berlin> / Marketing Anzeigen 1 Axel Springer Verlag, Marketing Anzeigen 1 Bayerische Akademie für Werbung und Marketing 1 Bundesagentur für Arbeit / Regionaldirektion Rheinland-Pfalz-Saarland 1 Bundesweite Gründerinnenagentur 1 Center for Economic Research <Tilburg> 1 De Gruyter Oldenbourg 1 Deutscher Sparkassen- und Giroverband 1 Deutsches Weininstitut 1 Deutschland / Umweltbundesamt 1 Diplomica Verlag GmbH 1 Eric Cuvillier <Firma> 1 European Advertising Academy 1 FAZ-Institut für Management-, Markt- und Medieninformationen <Frankfurt, Main> 1 Friedrich-Ebert-Stiftung / Abteilung Arbeits- und Sozialforschung 1 GdW - Bundesverband Deutscher Wohnungs- und Immobilienunternehmen 1 Gesellschaft zur Erforschung des Markenwesens 1 GfK-Aktiengesellschaft <Nürnberg> 1 Haufe-Lexware GmbH & Co. KG 1 ICORIA <12., 2013, Zagreb> 1 Institut Arbeit und Technik 1
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All
Journal of advertising research 31 Young consumers : insight and ideas for responsible marketers 25 Journal of advertising : official publication of the American Academy of Advertising 24 Handbuch Zielgruppenmanagement 21 The silver market phenomenon : business opportunities in an era of demographic change 21 The silver market phenomenon : marketing and innovation in the aging society 20 Zielgruppen im Konsumentenmarketing : Segmentierungsansätze - Trends - Umsetzung 20 Psychology & marketing 19 Harvard business review : HBR 16 Planung & Analyse : Zeitschrift für Marktforschung und Marketing 16 International journal of advertising : the quarterly review of marketing communications 14 Journal of fashion marketing and management 14 The journal of consumer marketing 13 Health marketing quarterly 12 Online Targeting und Controlling : Grundlagen - Anwendungsfelder - Praxisbeispiele 12 Harvard-Business-Manager : das Wissen der Besten 11 Jahrbuch Seniorenmarketing 11 Journal of travel and tourism marketing 11 IAB-Forschungsbericht 10 Tourism management : research, policies, practice 10 Wettlauf um die Frauen : der Bankkunde der Zukunft ist weiblich 10 Research 9 After fifty : how the baby boom will redefine the mature market ; travel & leisure, fast food, apparel/retail, technology, health, financial services 8 Journal of retailing and consumer services 8 Journal of vacation marketing : an international journal 8 Media-Perspektiven 8 The long tail of tourism : holiday niches and their impact on mainstream tourism 8 Working paper 8 Demographic Banking : demographische Entwicklung als Herausforderung für Kreditinstitute 7 Employer Brand Management : Arbeitgebermarken aufbauen und steuern 7 International journal of nonprofit and voluntary sector marketing 7 Journal of business research : JBR 7 Journal of financial services marketing : JFSM 7 Journal of food products marketing 7 Journal of hospitality marketing & management 7 Journal of marketing theory and practice 7 Transfer, Werbeforschung & Praxis : Zeitschrift für Werbung, Kommunikation und Markenführung 7 Erfurter Hefte zum angewandten Marketing 6 European journal of marketing : EJM 6 Journal of targeting, measurement and analysis for marketing 6
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Sources
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ECONIS (ZBW) 1,751 USB Cologne (EcoSocSci) 209 EconStor 19 RePEc 12 USB Cologne (business full texts) 8 BASE 2 OLC EcoSci 1
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Decentralization and efficiency of subsidy targeting : evidence from chiefs in rural Malawi
Basurto, Pia M.; Dupas, Pascaline; Robinson, Jonathan - 2017
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Challenges of data management and analytics in omni-channel CRM
Trautmann, Heike; Vossen, Gottfried; Homann, Leschek; … - 2017
Data Management and Data Analytics are of huge importance to Business Process Outsourcing Providers in Customer Relationship Management (CRM) in order to offer tailor-made CRM Solutions to their business clients during presales, sales and aftersales. These solutions support business clients to...
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Decentralization and efficiency of subsidy targeting : evidence from chiefs in rural Malawi
Basurto, Pia; Dupas, Pascaline; Robinson, Jonathan - 2017
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Moderne Technik für ein selbstbestimmtes Leben im Alter : was denkt die Zielgruppe?
Enste, Peter - 2016
Die heutige Generation von Smartphones bietet ein breites Einsatzspektrum für ein Gesundheitsmonitoring von der Sammlung gesundheitsbezogener Daten bis zum Tracken von Gesundheitsaktivitäten. Hier ergibt sich aber ein "Dilemma der Techniknutzung": Gerade die Menschen, die im Alter auf Hilfe...
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Beyond the target customer : social effects of CRM campaigns
Ascarza, Eva; Ebbes, Peter; Netzer, Oded; Danielson, Matt - 2016
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Erfolgsfaktoren eines Online-Portals für Akademiker
Völler, Michaele - 2016
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Reiseveranstalter- und Reisevertriebs-Management : Funktionen – Strukturen – Prozesse
Dörnberg, E.-Adrian von; Freyer, Walter; Sülberg, Werner - 2018 - 2., überarbeitete und erweiterte Auflage
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Buyer Personas : wie man seine Zielgruppen erkennt und begeistert
Häusel, Hans-Georg; Henzler, Harald - 2018 - 1. Auflage
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Praxis der Sinus-Milieus® : Gegenwart und Zukunft eines modernen Gesellschafts- und Zielgruppenmodells
Barth, Bertram (ed.); Flaig, Berthold Bodo (ed.);  … - 2018
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Online-Kommunikation für Verbände : wie Ihre Botschaften die Zielgruppen sicher erreichen und überzeugen
Hillebrand, Ralf-Thomas - 2018
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Segmenting fan communities : toward a taxonomy for researchers and industry
Collins, Nathalie; Murphy, Jamie - In: Exploring the rise of fandom in contemporary consumer …, (pp. 1-17). 2018
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Building the force : enacting fan brand community through the Star Wars BB-8 droid builders club
Humphrey, William F.; Laverie, Debra A.; Shields, Alison B. - In: Exploring the rise of fandom in contemporary consumer …, (pp. 126-146). 2018
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Charging fandom in the digital age : the rise of social media
Guo, Shuojia - In: Exploring the rise of fandom in contemporary consumer …, (pp. 147-162). 2018
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Diversity of fans on social media : the case of entertainment celebrity in China
Jia, Xinming; Hung, Kineta; Zhang, Ke - In: Exploring the rise of fandom in contemporary consumer …, (pp. 163-184). 2018
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Brand pathologies : "monstrous" fan relationships and the media brand "Twilight"
Buchanan-Oliver, Margo; Schau, Hope Jensen - In: Exploring the rise of fandom in contemporary consumer …, (pp. 185-200). 2018
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The power of transparency : information, identification cards, and food subsidy programs in Indonesia
Banerjee, Abhijit V. (contributor); Hanna, Rema (contributor) - 2015
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The power of transparency : information, identification cards, and food subsidy programs in Indonesia
Banerjee, Abhijit V. (contributor); Hanna, Rema (contributor) - 2015
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Does cognitive distance affect product development for distant target groups? : evidence from the literature using co-citation methodology
Lew, Jia Hui; Marwede, Malte; Herstatt, Cornelius - 2015
The level of cognitive distance determines how detailed objects, persons or events are mentally construed. The higher the level of cognitive distance between two individuals, the lower the level of detail in mental representation of each other. In product development, a detailed conception of...
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Häagen-Dazs China : the luxury icing on the cream
Newlands, David; Hota, Monali - In: Services marketing cases in emerging markets : an Asian …, (pp. 77-88). 2017
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The relationship between gratifications from social networking site use and adolescents' brand interactions
Apaolaza, Vanessa; Hartmann, Patrick; He, Jiaxun; … - In: Bridging the gap between advertising academia and practice, (pp. 29-41). 2017
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Model's age and target's age : effects on emotions towards and beliefs about an ad
Chevalier, Corinne; Lichtlé, Marie-Christine - In: Bridging the gap between advertising academia and practice, (pp. 133-150). 2017
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Content Marketing : das Praxis-Handbuch für Unternehmen : Strategie entwickeln, Content planen, Zielgruppe erreichen
Ansari, Sepita; Müller, Wolfgang - 2017 - 1. Auflage
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Audience Development in der Migrationsgesellschaft : neue Strategien für Kulturinstitutionen
Allmanritter, Vera - 2017
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Superconsumers : a simple, speedy, and sustainable path to superior growth
Yoon, Eddie - 2017
Part 1. An introduction to superconsumers: Making your best customers better -- Part 2. How they did it: TK (Kraft) -- TK (Easy Grocery) -- TK (American Girl) -- Part 3. How you can do it: Building relationships -- Influencing other customers -- Using data and aligning your organization --...
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Kunden effektiv faszinieren
Caro, Sönke; Nolte, Oliver - In: Brand the Future : systematische Markenentwicklung im B2B, (pp. 167-174). 2017
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Aspekte und Dimensionen der Bewerbermarkt-Segmentierung
Lippold, Dirk - 2017
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How politicians in Austria obtain information and its consequences for corporate communications activities
Schneckenleitner, Peter - In: Conference proceedings trends in business communication 2016, (pp. 67-77). 2017
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Mobile Shopping : eine konsumentengerichtete, empirische Akzeptanzanalyse zentraler Einflussgrößen
Groß, Michael - 2017
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Eine Marketing-Strategie für nachhaltigere Biokraftstoffe in Deutschland : ein Ansatz zur Verbesserung der Konsumentenakzeptanz?
Bernigau, Sven - 2017
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Freie Auswahl für alle : Menschen mit Behinderung als neue Zielgruppe
Dethlefs, Carsten - 2017
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Market segmentation, targeting, and positioning
Andaleeb, Syed S. - In: Strategic marketing management in Asia : case studies …, (pp. 179-207). 2017
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Upside : profiting from the profound demographic shifts ahead
Gronbach, Kenneth W.; Moye, M. J. - 2017
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Africa's new generation of innovators
Christensen, Clayton M.; Ojomo, Efosa; Bever, Derek van - In: Harvard business review : HBR 95 (2017) 1, pp. 128-136
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Ambient-Marketing für Printmedien : Interviewstudie zu Akzeptanz und Bewertung in den Generationen Y, X und 50plus
Kochhan, Christoph; Reiter, Annkathrin; Schunk, Holger - 2017
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Multidimensionale Kundensegmentierungsansätze von Kreditinstituten im Zeitalter der Digitalisierung
Zur Brügge, Ralph; Kuttler, Hans-Jörg - 2017
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A novel approach to segmentation using customer locations data and intelligent techniques
Öztayşi, Başar; Gokdere, Ugur; Simsek, Esra Nur; … - In: Handbook of research on intelligent techniques and …, (pp. 21-39). 2017
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Besuchergerichtetes Database-Marketing in der Messewirtschaft
Ruetz, Lisa - In: Stakeholder im Fokus : Management-Ansätze für …, (pp. 97-136). 2017
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Decentralization and efficiency of subsidy targeting : evidence from chiefs in rural Malawi
Basurto, Pia; Dupas, Pascaline; Robinson, Jonathan - 2017
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Scaling impact : template development and replication at the base of the pyramid
Chliova, Myrto; Ringov, Dimo - In: The Academy of Management perspectives : AMP 31 (2017) 1, pp. 44-62
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Identifying the right solution customers : a managerial methodology
Windler, Katharina; Jüttner, Uta; Michel, Stefan; … - In: Industrial marketing management : the international … 60 (2017), pp. 173-186
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Rural marketing : challenges and opportunities
Kumar, Dinesh; Gupta, Punam - 2017
Preface -- Acknowledgements -- About the authors -- The rural market -- Introduction to rural marketing -- The rural market -- The rural consumer -- Strategies for rural marketing -- Rural marketing strategy -- Marketing approach and rural research -- Distribution channels for rural areas --...
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Wohlfahrts- und Verteilungswirkungen personalisierter Preise und Produkte
Jentzsch, Nicola - 2017
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I know what I like, I like what I know : how breadth of brand experience and cognitive effort influence brand switching
Woodham, Omar P.; Hamilton, Mitchell L.; Leak, Roland L. - In: Journal of marketing theory and practice 25 (2017) 2, pp. 141-159
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Processes and effects of targeted online advertising among children
Reijmersdal, Eva A. van; Rozendaal, Esther; Smink, Nadia; … - In: International journal of advertising : the quarterly … 36 (2017) 3, pp. 396-414
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Cross-device and cross-channel identity measurement issues and guidelines : how advertisers can maximize the impact of an identity-based brand campaign
Neufeld, Evan - In: Journal of advertising research 57 (2017) 1, pp. 109-117
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Les nouvelles youth cultures : tendances et pratiques de consommation d'une génération méjugée et paradoxale
Batat, Wided - 2017
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Product development for distant target groups : an experimental study for the silver market
Marwede, Malte - 2017
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Evaluating different types of segmentation bases towards their link to consumer behavior in e-commerce
Scheuffelen, Stefan C. - 2017
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Die Digitalisierung als Hauptdeterminante marketingpolitischer Konzeptoptimierung bei führenden Reiseunternehmen
Raich, Bianca; Fauser, Simon - 2017
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Skitourengeher auf Pisten - Überlegungen zur Produktentwicklung für eine neue touristische Zielgruppe
Pröbstl, Ulrike; Lampl, Rainer - In: Wirtschaftsfaktor Sporttourismus : …, (pp. 207-214). 2017
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