EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Academic Skills
  • Help
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
EconBiz - Find Economic Literature
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Extrinsische Motivation"
Narrow search

Narrow search

Year of publication
Subject
All
Extrinsische Motivation 4 Intrinsische Motivation 4 Comparison 2 Human Resource Management 2 Leistungsanreiz 2 Leistungsmotivation 2 Mitarbeiter 2 Performance incentive 2 Personalmanagement 2 Unternehmen 2 Vergleich 2 Work motivation 2 Buzz Marketing 1 Buzz marketing 1 Moralische Bedenken 1 PLS 1 Prinzipal-Agent-Theorie 1 Stewardship-Theorie 1 Wirtschaftskriminalität 1 Wirtschaftskriminalität im Sinne der Unternehmung 1 extrinsic motives 1 intrinsic motives 1 moral concern 1
more ... less ...
Online availability
All
Free 1 Undetermined 1
Type of publication
All
Book / Working Paper 3 Article 1
Type of publication (narrower categories)
All
Conference Paper 1
Language
All
German 2 English 1 Undetermined 1
Author
All
Sobe, Nadine 2 Becker, Wolfgang 1 Holzmann, Robert 1 Hutter, Katharina 1 Mai, Robert 1
Published in...
All
Edition Wirtschaft und Recht 2 EBL-Schweitzer 1 Zeitschrift für Wirtschafts- und Unternehmensethik - Journal for Business, Economics & Ethics 1
Source
All
ECONIS (ZBW) 2 EconStor 1 RePEc 1
Showing 1 - 4 of 4
Cover Image
Effective Incentives for Buzz Marketing: How Moral Concern Moderates the Willingness to Engage as Buzz Agents
Hutter, Katharina; Mai, Robert - 2013
Buzz marketing is becoming a more and more relevant topic. Yet, most research is descriptive and does not provide insights into the underlying mechanisms. To overcome this void, the paper provides a causal model of buzz marketing focusing on the motives of potential buzz agents and their effects...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010352016
Saved in:
Cover Image
Wege zur Mitarbeitermotivation : extrinsische versus intrinsische Motivationsinstrumente
Sobe, Nadine - 2012
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009559288
Saved in:
Cover Image
Wege zur Mitarbeitermotivation : Extrinsische versus intrinsische Motivationsinstrumente
Sobe, Nadine - 2012
Jeder Personalverantwortliche wünscht sich motivierte Mitarbeiter, sind sie doch der entscheidende Schlüssel für nachhaltigen Unternehmenserfolg. Doch wie steigert man die Leistungsbereitschaft seiner Mitarbeiter? Wer glaubt, lediglich monetäre Anreize schaffen zu müssen, verkennt viele...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012308839
Saved in:
Cover Image
Verhaltensannahmen betriebswirtschaftlicher Theorien und Wirtschaftskriminalität. Theoriebasierte Typisierung wirtschaftskriminellen Verhaltens (Behavioral Assumptions of Management Theory and Economic Crime. Theory-based typification of economic criminal behaviour)
Becker, Wolfgang; Holzmann, Robert - In: Zeitschrift für Wirtschafts- und Unternehmensethik - … 12 (2011) 3, pp. 354-376
Der Beitrag versucht anhand der Agentur- sowie der Stewardship-Theorie ein Rahmenmodell zur Erklärung wirtschaftskriminellen Verhaltens zu erarbeiten. Zu diesem Zweck wird neben einer Systematisierung der primären Interessenträger einer wirtschaftskriminellen Tat auch ein Überblick über...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010533822
Saved in:
A service of the
zbw
  • Sitemap
  • Plain language
  • Accessibility
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...