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Subject
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Handelsforschung 227 Retail research 134 Deutschland 54 Einzelhandel 52 Germany 46 Retail trade 43 Handel 23 Theorie 23 Konsumentenverhalten 22 Consumer behaviour 21 Theory 21 Handelsmanagement 19 Retail management 19 Institute of economic research 16 Wirtschaftsforschungsinstitut 16 Trade 13 Bibliometrics 9 Bibliometrie 9 Europa 9 Europe 9 Vereinigte Staaten 9 E-commerce 8 EU countries 8 EU-Staaten 8 Electronic Commerce 8 Erfolgsfaktor 8 Großhandel 8 Success factor 8 Distribution channel 7 Handelsbetrieb 7 International market entry 7 Internationaler Markteintritt 7 Lebensmitteleinzelhandel 7 Vertriebsweg 7 Wholesale trade 7 Österreich 7 Betriebswirtschaftslehre 6 Einzelhandelsstandort 6 Food retailing 6 Handelsbetriebslehre 6
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Online availability
All
Undetermined 22 Free 20 CC license 1
Type of publication
All
Book / Working Paper 120 Article 90 Journal 17
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal 58 Aufsatz in Zeitschrift 58 Graue Literatur 26 Non-commercial literature 26 Hochschulschrift 19 Aufsatzsammlung 18 Collection of articles of several authors 14 Sammelwerk 14 Working Paper 13 Thesis 12 Arbeitspapier 11 Aufsatz im Buch 11 Book section 11 Konferenzschrift 11 Systematic review 5 Übersichtsarbeit 5 Festschrift 4 Conference proceedings 3 Case study 2 Fallstudie 2 Fallstudiensammlung 2 Handbook 2 Handbuch 2 Monografische Reihe 2 Quelle 2 Series 2 Accompanied by computer file 1 Bibliografie 1 Bibliografie enthalten 1 Bibliography included 1 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 1 Elektronischer Datenträger als Beilage 1 Mehrbändiges Werk 1 Multi-volume publication 1 No longer published / No longer aquired 1
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Language
All
German 104 English 75 Undetermined 34 Swedish 3 Finnish 2 French 2 Croatian 2 Polish 2 Russian 2 Bulgarian 1 Hungarian 1 Indonesian 1 Dutch 1 Norwegian 1 Portuguese 1 Serbian 1
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Author
All
Schnedlitz, Peter 11 Swoboda, Bernhard 11 Schramm-Klein, Hanna 9 Morschett, Dirk 8 Müller-Hagedorn, Lothar 8 Rudolph, Thomas 8 Foscht, Thomas 5 Trommsdorff, Volker 5 Ritschl, Albrecht 4 Zentes, Joachim 4 Börner, Lars 3 Schenk, Tilman A. 3 Toporowski, Waldemar 3 Warskulat, Sandra 3 Zakrzewski, Zbigniew 3 Adler, Elfie 2 Applebaum, William 2 Barth, Klaus 2 Cliquet, Gérard 2 Crockford, Gesa 2 Donzé, Pierre-Yves 2 Farris, Paul W. 2 Fiorito, Luca 2 Gittenberger, Ernst 2 Gordeeva, E. V. 2 Greipl, Erich 2 Hallier, Bernd 2 Hallier, Bernd Otto 2 Herrero Sánchez, Manuel 2 Howard, Vicki 2 Hudetz, Kai 2 Irvin, John W. 2 Kaps, Klemens 2 Klein, Ralf 2 Klein-Blenkers, Fritz 2 Kushwaha, Tarun 2 Pott, Klaus Friedrich 2 Pouillard, Véronique 2 Rauh, Jürgen 2 Ritschel, Falk 2
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Institution
All
Institut für Handelsforschung <Köln> 16 Eurohandelsinstitut 4 FfH - Institut für Markt- und Wirtschaftsforschung <Berlin> 3 Belkereskedelmi Kutató Intézet 2 FfH - Institut für Markt- und Wirtschaftsforschung 2 Forschungsstelle für den Handel Berlin 2 Kolloquium über Ausgewählte Fragen der Empirischen Handelsforschung <1992, München> 2 Meždunarodnaja naučno-praktičeskaja konferencija "Tendencii razvitija mirovoj torgovli v XXI veke <5., 2012, Perm> 2 Naučen Centǔr po Vǔtrešna Tǔrgovija, Uslugite i Mestnata Promišlenost 2 Rossijskij gosudarstvennyj torgovo-ėkonomičeskij universitet / Permskij institut (filial) 2 Universitatea Cooperatist-Comercială din Moldova 2 BTI 1 Deutsche Gesellschaft für Geographie / Arbeitskreis Geographische Handelsforschung 1 Distribution Economics Institute of Japan 1 EuroShop 1 EuroShop <1966 - 2005> 1 Forschungsstelle für den Handel <Berlin> 1 George Routledge & Sons <London> 1 Hochschule für Welthandel zu Wien 1 Ifo-Institut für Wirtschaftsforschung 1 Ifo-Institut für Wirtschaftsforschung <München> 1 Institut für Handelsforschung, Köln 1 Instytutu Handlu Wewnȩtrznego 1 International Council of Shopping Centers 1 Johannes Kepler Universität Linz / Institut für Handel, Absatz und Marketing 1 Lembaga Penelitian, Pendidikan dan Penerangan Ekonomi dan Sosial 1 Messe Düsseldorf GmbH 1 Moskovskij Ordena Trudovogo Krasnogo 1 Moskovskij Ordena Trudovogo Krasnogo Znameni Institut Narodnogo Chozjajstva im. G. V. Plechanova, Kafedra Organizacii i Techniki Torgovli 1 Nacionalna Naučna Konferencija po Upravlenie Kačestvoto na Stokovata Produkcija v Sferata na Obrăštenieto <1978, Warna> 1 Nigerian Institute of Social and Economic Research 1 Otraslov Centǔr za Naučna i Techničeska Informacija 1 Otraslov Centǔrza Naučna i Techničeska Informacija 1 Rationalisierungs- und Innovationszentrum der Deutschen Wirtschaft 1 Taylor & Francis Group 1 University of Pennsylvania / Wharton School of Finance and Commerce / Graduate Division of Business and Government Administration 1 Visš Institut za Narodno Stopanstvo Dimităr Blagoev <Warna> 1 Viša Ekonomska Škola "Dr Mijo Mirković" 1 [9.] Znanstvenog Skupa "Susreti na Dragom Kamenu" 1
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All
Mitteilungen des Instituts für Handelsforschung an der Universität zu Köln 17 SpringerLink / Bücher 11 Journal of retailing and consumer services 10 Handelsforschung 8 The international review of retail, distribution and consumer research 8 Handel im Fokus : aus dem Instituts für Handelsforschung an der Universität zu Köln 7 Journal of retailing 6 European Retail Research 3 Geographische Handelsforschung : Schriftenreihe des Arbeitskreises Geographische Handelsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Geographie ... 3 Handel in Theorie und Praxis : Festschrift zum 60. Geburtstag von Prof. Dr. Dirk Möhlenbruch 3 Der österreichische Handel ... : Daten - Fakten - Analysen 2 Gabler Edition Wissenschaft 2 Gabler Research 2 International journal of retail & distribution management 2 Marketing : ZFP ; journal of research and management 2 Routledge companions in business, management and accounting 2 Schriftenreihe des IFO-Instituts für Wirtschaftsforschung 2 Springer eBook Collection / Business and Economics 2 Theoretische Fundierung und praktische Relevanz der Handelsforschung 2 Trudy Instituta / Ministerstvo Vysšego i Srednego Special'nogo Obrazovanija RSFSR, Moskovskij Ordena Trudovogo Krasnogo Znameni Institut Narodnogo Chozjajstva Imeni G. V. Plechanova, MINCh 2 Working papers / Harvard Business School, Division of Research 2 Zukunft im Handel : Studien für die Praxis 2 Acta oeconomica : periodical of the Hungarian Academy of Sciences 1 Analysemethodik und Modellierung in der geographischen Handelsforschung 1 Arbeitspapier / Institut für Automobilwirtschaft (IFA) an der Fachhochschule Nürtingen 1 Belkereskedelmi Kutató Intézet Közleményei 1 Berichte zur deutschen Landeskunde 1 Betriebswirtschaft und Marktpolitik : Beiträge zur allgemeinen Betriebswirtschaftslehre und zur betriebswirtschaftlichen Marktlehre ; Festschrift für Rudolf Seyffert zum 75. Geburtstag 1 Betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis : BFuP 1 Bonner Beiträge zur Geographie : Materialien aus Forschung und Lehre 1 CFR Working Paper 1 Concurrence : les cahiers de l'Ilec ; revue trimestrielle de l'Institut de Liaisions et d'Etudes des Industries de Consommation (ILEC) 1 Die Erde : journal of the Geographical Society of Berlin ; Zeitschrift der Gesellschaft für Erdkunde zu Berlin 1 Discussion paper 1 Discussion paper / Centre for Economic Policy Research 1 Düsseldorf Working Papers in Applied Management and Economics 1 Düsseldorf working papers in applied management and economics 1 Ekonomista : czasopismo poświe̜cone nauce i potrzebom życia 1 Emerald insight 1 European review of agricultural economics : ERAE 1
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Source
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ECONIS (ZBW) 209 USB Cologne (EcoSocSci) 10 USB Cologne (business full texts) 3 OLC EcoSci 3 EconStor 2
Showing 1 - 50 of 227
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Text mining analysis of retail and consumer service leaders' sustainability narratives : are they actually true?
Raghavendra, Ananya Hadadi; Bala, Pradip Kumar; … - 2024
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Illuminating the e-commerce marketing mix : framework development, marketing tool effects on online patronage, and impact of brand equity
Klink, Benjamin - 2023
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Editorial: robots and AI in retailing and consumer services
Brengman, Malaika; Williems, Kim - In: Journal of retailing and consumer services 70 (2023), pp. 1-3
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The Oxford handbook of luxury business
Donzé, Pierre-Yves (ed.); Pouillard, Véronique (ed.);  … - 2022
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The Oxford handbook of luxury business
Donzé, Pierre-Yves (ed.); Pouillard, Véronique (ed.);  … - 2022
"This innovative volume brings together contributions from leading experts in the study of luxury to present the full range of perspectives on luxury business, from a variety of social science approaches. Topics include conceptual foundations and the evolution of the luxury industry; the...
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Lessons from the COVID19 pandemic : the case of retail and consumer service firms
Grimmer, Louise - In: Journal of retailing and consumer services 68 (2022), pp. 1-11
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Including a symposium on Sir James Steuart : the political economy of money and trade
Fiorito, Luca (ed.); Scheall, Scott (ed.);  … - 2020
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Whampoa and the Canton trade : life and death in a Chinese port, 1700-1842
Van Dyke, Paul Arthur - 2020
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Research in the history of economic thought and methodology : including a symposium on Sir James Steuart: the political economy of money and trade; Volume 38, Part C
Fiorito, Luca (ed.); Scheall, Scott (ed.);  … - 2020
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Development and outlook for grocery retailing internationalization in China : competition and format expansion within a geographical context
Hardaker, Sina - 2015
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Amazon : how the world's most relentless retailer will continue to revolutionize commerce
Berg, Natalie; Knights, Miya - 2019
It's an Amazon world -- Why Amazon is not your average retailer : introduction to retail strategy -- The prime ecosystem: redefining loyalty for today's modern shopper -- Retail apocalypse: reality or myth? -- End of pure-play e-commerce : Amazon's transition to bricks and mortar retailing --...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011986644
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The Routledge companion to the history of retailing
Stobart, Jon (ed.); Howard, Vicki (ed.) - 2019
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011856776
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Retailing and consumer services in emerging markets
O'Cass, Aron; Carlson, Jamie - In: Journal of retailing and consumer services 46 (2019), pp. 130-132
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011980813
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The Routledge companion to the history of retailing
Stobart, Jon (ed.); Howard, Vicki (ed.) - 2019
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013180817
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Journal of research on trade, management and economic development : JRTMED
Universitatea Cooperatist-Comercială din Moldova - Chisinau : [Verlag nicht ermittelbar] - 1.2014 -
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010468005
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Retailing et localisation : une approche multidisciplinaire
Perrigot, Rozenn (ed.) - 2018
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012108076
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Diversification strategies in the global retailing industry : essays on the dimensions and performance implications
Sohl, Timo - 2012
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009541959
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Crafting Integrated Multichannel Retailing Strategies
Zhang, Jie; Farris, Paul W.; Kushwaha, Tarun; Irvin, John W. - 2012
Multichannel retailing is the set of activities involved in selling merchandise or services to consumers through more than one channel. Multichannel retailers dominate today’s retail landscape. While there are many benefits of operating multiple channels, these retailers also face many...
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Merchants and trade networks in the Atlantic and the Mediterranean, 1550-1800 : connectors of commercial maritime systems
Herrero Sánchez, Manuel (ed.); Kaps, Klemens (ed.) - 2017
Klemens Kaps : connectors, networks and commercial systems: approaches to the study of early modern maritime trade history / Manuel Herrero Sánchez -- Merchant networks, early modern long-distance trade and globalization : theoretical considerations and historiographical reappraisal --...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011452376
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Resiliência do comércio : as lojas centenárias de Lisboa
Rousseau, José António - 2017 - 1a. edição
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011877422
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Merchants and trade networks in the Atlantic and the Mediterranean, 1550-1800 : connectors of commercial maritime systems
Herrero Sánchez, Manuel (contributor);  … - 2017
pt. 1. Merchant networks, early modern long-distance trade and globalization : theoretical considerations and historiographical reappraisal -- pt. II. The social composition of networks : cultural identities versus transnationality -- pt. III. Connecting spaces : networks and systems, merchants...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013181575
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Cross-Channel Management : Kompetenzen, Instrumente und Erfolgspotenziale
Emrich, Oliver - 2011
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009428310
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Communal responsibility and the coexistence of money and credit under anonymous matching
Boerner, Lars; Ritschl, Albrecht - 2010
Communal responsibility, a medieval institution studied by Greif (2006), supported the use of credit among European merchants in the absence of modern enforcement technologies. This paper shows how this mechanism helps to overcome enforcement problems in anonymous buyer/seller transactions. In a...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010281523
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Communal responsibility and the coexistence of money and credit under anonymous matching
Börner, Lars; Ritschl, Albrecht - 2010 - First draft: June 2006, this version: December 2010
Communal responsibility, a medieval institution studied by Greif (2006), supported the use of credit among European merchants in the absence of modern enforcement technologies. This paper shows how this mechanism helps to overcome enforcement problems in anonymous buyer/seller transactions. In a...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10008771358
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Communal responsibility and the coexistence of money and credit under anonymous matching
Börner, Lars; Ritschl, Albrecht - 2010
Communal responsibility, a medieval institution studied by Greif (2006), supported the use of credit among European merchants in the absence of modern enforcement technologies. This paper shows how this mechanism helps to overcome enforcement problems in anonymous buyer/seller transactions. In a...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10008772851
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Crafting integrated multichannel retailing strategies
Zhang, Jie; Farris, Paul W.; Kushwaha, Tarun; Irvin, John W. - 2009
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003842134
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European Retail Research : 2013, Volume 27, Issue II
Foscht, Thomas - 2015
The aim of EUROPEAN RETAIL RESEARCH is to publish interesting manuscripts of high quality and innovativeness with a focus on retail researchers, retail lecturers, retail students and retail executives. As it has always been, retail executives are part of the target group and the knowledge...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012402218
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European Retail Research : 2014, Volume 28, Issue I
Foscht, Thomas (ed.); Morschett, Dirk (ed.);  … - 2015
The aim of EUROPEAN RETAIL RESEARCH is to publish interesting manuscripts of high quality and innovativeness with a focus on retail researchers, retail lecturers, retail students and retail executives. As it has always been, retail executives are part of the target group and the knowledge...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014019784
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Absatzbezogene Strategien der Internationalisierung des Lebensmittel-Discountmarkts bei Aldi und Lidl im Vergleich
Turban, Manfred; Wolf, Julia - 2008
Der kleinflächige Discountmarkt weist als Betriebstyp des Lebensmitteleinzelhandels europaweit und teilweise auch in Übersee kontinuierlich steigende Marktanteile auf. Besonders erfolgreich ist das Geschäftsmodell des Hard-Discounts, das vor allem von den Unternehmen Aldi und Lidl verfolgt...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010266112
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Financial risk and return across the grocery supply chain
Corstjens, Marcel; Maxwell, Katrina; Van der Heyden, Ludo - 2008 - Rev. vers.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003910068
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Success factors of the fair trade chains : a managerial perspective
Bezençon, Valéry - 2008
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003818114
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Exploring inventory trends in six US retail segments
Dedeke, Adenekan (contributor); Watson, Noel H. (contributor) - 2008
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003788987
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Absatzbezogene Strategien der Internationalisierung des Lebensmittel-Discountmarkts bei Aldi und Lidl im Vergleich
Turban, Manfred; Wolf, Julia - 2008
Der kleinflächige Discountmarkt weist als Betriebstyp des Lebensmitteleinzelhandels europaweit und teilweise auch in Übersee kontinuierlich steigende Marktanteile auf. Besonders erfolgreich ist das Geschäftsmodell des Hard-Discounts, das vor allem von den Unternehmen Aldi und Lidl verfolgt...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003771665
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Zwei vergessene Lexikonartikel aus dem Ersch/Gruber (1828) zur Frühgeschichte der voruniversitären Betriebswirtschaftslehre (Handlungswissenschaft/Handelswissenschaft) : mit einer kurzen Einleitung und einem Anhang
Pott, Klaus Friedrich (ed.) - 2014
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010388109
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Journal of research on trade, management and economic development
Universitatea Cooperatist-Comercială din Moldova - Chisinau - 1.2014 - 4.2017; 5.2018 - = 9-
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010468006
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Que nous enseigne la dimension multidisciplinaire du commerce? : synthèse conclusive
Gasnier, Arnaud - In: Le commerce dans tous ses états : espaces marchands et …, (pp. 341-348). 2014
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010493993
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European retail research
Wiesbaden : Springer Gabler; 2008-2009: Wiesbaden : …; … - 22.2008-Volume 28, issue 1 (2014) ; damit Erscheinen …
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003775620
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Multiagentensysteme zur Simulation von Konsumentenentscheidungen
Schenk, Tilman A. (contributor) - 2007
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003583142
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Untersuchung strategischer Marketingkonzeptionen deutscher Handelsunternehmen in Russland am Beispiel der Einzelhandelsbranche
Krause, Valerie (contributor) - 2007
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003634292
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Erfolgsdeterminanten des Franchisings : eine empirische Analyse
Dormann, Julian (contributor) - 2007
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003539372
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European Retail Research : 2012, Volume 26, Issue II
Schramm-Klein, Hanna - 2013
The aim of EUROPEAN RETAIL RESEARCH is to publish interesting manuscripts of high quality and innovativeness with a focus on retail researchers, retail lecturers, retail students and retail executives. As it has always been, retail executives are part of the target group and the knowledge...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014016545
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Handel in Theorie und Praxis : Festschrift zum 60. Geburtstag von Prof. Dr. Dirk Möhlenbruch
Crockford, Gesa - 2013
Eine wesentliche Herausforderung für den Handel besteht darin, die wechselnden Positionen und Präferenzen von Konsumenten sowie Herstellern zu vereinen bzw. sie im Sinne einer Gatekeeper-Funktion zu einem sinnvollen Angebot zusammenzustellen. Die zunehmende Bedeutung von...
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Handel in Theorie und Praxis : Festschrift zum 60. Geburtstag von Prof. Dr. Dirk Möhlenbruch
Crockford, Gesa (contributor); Möhlenbruch, Dirk (honouree) - 2013
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009771927
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Was ist los mit der Losgröße im Handel? : einige Anmerkungen zur optimalen Bestellmenge und ihren Einflussgrößen
Barth, Klaus; Schröder, Hendrik - In: Handel in Theorie und Praxis : Festschrift zum 60. …, (pp. 165-182). 2013
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009774612
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Kaufentscheidungen und Kaufhandlungen am Point-of-Sale : ein Überblick sowie Stand der Forschung und neuere Befunde
Silberer, Günter - In: Handel in Theorie und Praxis : Festschrift zum 60. …, (pp. 69-95). 2013
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009774615
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Entwicklungsperspektiven im Handel : Thesen aus der ressourcen- und beziehungsorientierten Perspektive
Bruhn, Manfred; Heinemann, Gerrit - In: Handel in Theorie und Praxis : Festschrift zum 60. …, (pp. 29-67). 2013
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009774616
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Handelsimmobilien : theoretische Ansätze, empirische Ergebnisse
Klein, Kurt (ed.) - 2013
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009782191
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Die Eignung der Begriffsdefinitionen von Erscheinungsformen im Handel zur Abgrenzung von sachlich relevanten Märkten : dargestellt an Beispielen des Großhandels und des Einzelhandels mit Lebensmitteln
Schröder, Hendrik - In: Betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis : BFuP 64 (2012) 6, pp. 643-660
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009679561
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CRM and retail service quality : front-line employee perspectives
O'Reilly, Kelly; Paper, David - In: International journal of retail & distribution management 40 (2012) 11, pp. 865-881
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009686411
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Human factors in retail environments : a review
Kim, Jae-eun; Kim, Jieun - In: International journal of retail & distribution management 40 (2012) 11, pp. 818-841
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