EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Academic Skills
  • Help
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
EconBiz - Find Economic Literature
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Konsumentensouveränität"
Narrow search

Narrow search

Year of publication
Subject
All
Konsumentensouveränität 27 Consumer behaviour 10 Konsumentenverhalten 10 Theorie 5 Theory 5 Verbraucherschutz 5 Verbraucherverhalten 5 Consumer protection 4 Deutschland 4 Germany 4 Konsumgesellschaft 4 Marktwirtschaft 4 Verbraucherpolitik 4 Wettbewerbstheorie 4 Consumer sovereignty 3 Europäische Union 3 Lebensmitteleinzelhandel 3 Ordnungspolitik 3 Social values 3 Soziale Werte 3 Unternehmenskonzentration 3 Verbraucher 3 Wettbewerb 3 Competition 2 Consumer society 2 Criticism 2 Digitalisierung 2 EU countries 2 EU-Staaten 2 Electronic Commerce 2 Food retailing 2 Food trade 2 Gesundheitswesen 2 Globalisierung 2 Health care system 2 Kritik 2 Lebensmittelhandel 2 Manipulation 2 Market concentration 2 Market economy 2
more ... less ...
Online availability
All
Undetermined 5
Type of publication
All
Book / Working Paper 23 Article 4
Type of publication (narrower categories)
All
Hochschulschrift 8 Article in journal 4 Aufsatz in Zeitschrift 4 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 3 Thesis 3 Aufsatzsammlung 2 Bibliografie enthalten 2 Bibliography included 2 Collection of articles of several authors 1 Sammelwerk 1
more ... less ...
Language
All
German 16 English 11
Author
All
Binder, Steffen 2 Bömmel, Hermann van 2 Clarke, Roger 2 Davies, Stephen 2 Steiner, Helmut 2 Bresinsky, Philip 1 Busse, Tanja 1 Clarke, Roger A. 1 Dissen, Gerald 1 Dobson, Alan Paul 1 Dobson, Paul 1 Froitzheim, Manuel 1 Gerold, Markus 1 Heissel, Arne 1 Herrine, Luke 1 Herrmann-Pillath, Carsten 1 Herzlinger, Regina E. 1 Hilton, Matthew 1 Idies, Yusif 1 Jeschke, Dietmar 1 Mau, Gunnar 1 Meyer-Dohm, Peter 1 Müller, Robert Caspar 1 Oudshoorn, Nelly E. 1 Penz, G. Peter 1 Rüffer, Christina 1 Schappert, Monika Elisabeth Luise 1 Schuhen, Michael 1 Schulz, Jürgen 1 Steinbach, Armin 1 Utton, Michael A. 1 Waterson, Michael 1 Waterson, Mike 1
more ... less ...
Institution
All
Dobson Consulting <Nottingham> 1 Edward Elgar Publishing 1 Nomos Verlagsgesellschaft 1 Steinbeis-Stiftung für Wirtschaftsförderung 1 Workshop für Nachwuchsforschende in der Verbraucherforschung <2023, Berlin> 1
Published in...
All
Beiträge zur ganzheitlichen Wirtschafts- und Gesellschaftslehre 2 Hochschulschriften 2 Hohenheimer volkswirtschaftliche Schriften 2 Beiträge zur Wirtschaftspolitik 1 Heyne-Bücher 1 List Forum für Wirtschafts- und Finanzpolitik 1 Nachhaltige Entwicklung 1 Schriften zur Gesundheitsökonomie 1 Transfer, Werbeforschung & Praxis : Zeitschrift für Werbung, Kommunikation und Markenführung 1 Volkswirtschaftliche Schriften 1 Wittener Diskussionspapiere 1 Yale journal on regulation 1 Zeitschrift für Wirtschaftsgeographie 1
more ... less ...
Source
All
ECONIS (ZBW) 21 USB Cologne (EcoSocSci) 6
Showing 1 - 27 of 27
Cover Image
Unfairness, reconstructed
Herrine, Luke - In: Yale journal on regulation 42 (2025) 1, pp. 95-178
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015374121
Saved in:
Cover Image
The autonomation of consumption decisions : a predictive analysis of the influence of the autonomation of consumption-relevant decisions on consumer sovereignty
Gerold, Markus - 2024 - 1st edition
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014530739
Saved in:
Cover Image
Digitale Souveränität
Steinbach, Armin - In: List Forum für Wirtschafts- und Finanzpolitik 50 (2024) 1/2, pp. 51-74
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014560241
Saved in:
Cover Image
Verbraucherforschung zwischen Empowerment und Verletzlichkeit : verbraucherrelevante Zukunftsfragen aus der Perspektive der Wissenschaft und Praxis
Mau, Gunnar (ed.); Schuhen, Michael (ed.);  … - Workshop für Nachwuchsforschende in der … - 2023
Governance von und durch Verhaltensdesign -- Ein (Preis-)Algorithmus und seine Perspektiven -- Wearables and Related Consumer Skills -- Datenschutzgrundverordnung & digitaler Verbraucherschutz -- Digitale Geschmacksvermittlung -- Die Bedeutung von Consumer-Vendor-Relationship-Management-Systemen...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014362507
Saved in:
Cover Image
Von der Konsumentensouveränität zum nachhaltigen Konsum : unter Berücksichtigung intelligenter Netze
Schappert, Monika Elisabeth Luise - 2023 - 1. Auflage
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014233541
Saved in:
Cover Image
Ernährungsgerechtigkeit durch souveränen Konsum? : Individuelle Bedürfnisse als ökonomische Praxis
Idies, Yusif - In: Zeitschrift für Wirtschaftsgeographie 62 (2018) 3/4, pp. 246-259
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011950809
Saved in:
Cover Image
Von Königen und Konsumäffchen : Verbraucherbilder in Wissenschaft, Wirtschaft und Politik
Bresinsky, Philip; Dissen, Gerald; Müller, Robert Caspar; … - In: Transfer, Werbeforschung & Praxis : Zeitschrift für … 60 (2014) 2, pp. 42-47
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010385271
Saved in:
Cover Image
Prosperity for all : consumer activism in an era of globalization
Hilton, Matthew - 2009 - 1. publ.
Introduction : the wealth of access -- The fear of fortune : the uneasy consumer in an age of affluence -- Cold war shoppers : consumerism as state project -- Poverty amid prosperity : consumer protest beyond the affluent west -- Consumers of the world unite : consumption and the new global...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003736948
Saved in:
Cover Image
Die Einkaufsrevolution : Konsumenten entdecken ihre Macht
Busse, Tanja - 2008 - Aktual. Taschenbucherstausg. 01/2008
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003473890
Saved in:
Cover Image
Merit goods determined by society value judgments - political implications for public participation : support from an empirical analysis concerning environmental goods
Rüffer, Christina - 2007
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003414442
Saved in:
Cover Image
Handespolitik, Konsumentensouveränität und wissenschaffender Wettbewerb : evolutionsökonomische Überlegungen zur Frage der kulturellen Selbstbestimmung Europas in der Welthandelsordnung
Herrmann-Pillath, Carsten - 2004
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004802611
Saved in:
Cover Image
Consumer-driven health care : implications for providers, payers, and policymakers
Herzlinger, Regina E. (contributor) - 2004 - 1. ed
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10001783104
Saved in:
Cover Image
Konsumentensouveränität : neue Gestaltungsoptionen des Konsumenten in der postindustriellen Wirtschaft
Bömmel, Hermann van - 2003
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004785742
Saved in:
Cover Image
How users matter : the co-construction of users and technologies
Oudshoorn, Nelly E. (contributor) - 2003
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004786110
Saved in:
Cover Image
Konsumentensouveränität : neue Gestaltungsoptionen des Konsumenten in der postindustriellen Wirtschaft
Bömmel, Hermann van - 2003
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10001702949
Saved in:
Cover Image
Buyer power and competition in European food retailing
Clarke, Roger; Davies, Stephen; Dobson, Paul; Waterson, … - 2002
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10001666576
Saved in:
Cover Image
Konsumentensouveränität als Leitbild im deutschen Gesundheitswesen : eine evolutorische Analyse
Heissel, Arne - 2002
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010214214
Saved in:
Cover Image
Buyer power and competition in European food retailing
Clarke, Roger; Davies, Stephen; Dobson, Alan Paul; … - 2002
In this book, leading experts in the field examine the effects of the recent growth in concentration in the European food retailing sector. In particular, the book develops a number of buyer power propositions and builds on the previous work of several of the authors, to consider how the growth...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014474128
Saved in:
Cover Image
Buyer power and its impact on competition in the food retail distribution sector of the European Union : final report prepared for the European Commission - DG IV ; study contract No. IV/98/ETD/078
1999
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004580336
Saved in:
Cover Image
Der Kurzschluß der Marktwirtschaft : Instrumentalisierung und Emanzipation des Konsumenten
Steiner, Helmut - 1999
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10000679767
Saved in:
Cover Image
Der Kurzschluß der Marktwirtschaft : Instrumentalisierung und Emanzipation des Konsumenten
Steiner, Helmut - 1999
Die Marktwirtschaft hat ihr Ziel, Überwindung der Not und Massenwohlstand, seit langem erreicht. So vollständig erreicht, daß die Konsumgesellschaft als ganze, empirisch belegt, durch weitere Wohlstandssteigerung nicht mehr zufriedener wird. Dennoch beharrt die Ökonomie auf dem Axiom der...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011401988
Saved in:
Cover Image
Die Idee der Konsumentensouveränität in der Wettbewerbstheorie : teleokratische vs. nomokratische Auffassung
Binder, Steffen - 1996
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004307590
Saved in:
Cover Image
Die Idee der Konsumentensouveränität in der Wettbewerbstheorie : teleokratische vs. nomokratische Auffassung
Binder, Steffen - 1996
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10000594657
Saved in:
Cover Image
Consumer sovereignty and human interests
Penz, G. Peter - 1986
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004619929
Saved in:
Cover Image
The political economy of big business
Utton, Michael A. - 1982
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10000119185
Saved in:
Cover Image
Konsumentensouveränität in der Marktwirtschaft : Idee, Kritik, Realität
Jeschke, Dietmar - 1975
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10000056514
Saved in:
Cover Image
Sozialökonomische Aspekte der Konsumfreiheit : Untersuchungen zur Stellung des Konsumenten in der marktwirtschaftlichen Ordnung
Meyer-Dohm, Peter - 1965 - 1. Auflage
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013344891
Saved in:
A service of the
zbw
  • Sitemap
  • Plain language
  • Accessibility
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...