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Süßwaren 127 Confectionery 118 Deutschland 25 Consumer behaviour 22 Konsumentenverhalten 22 Germany 17 Süßwarenindustrie 17 Süsswaren 16 Confectionery industry 13 International market 13 Internationaler Markt 13 Market analysis 12 Marktanalyse 12 Kakao 11 Backwaren 10 Bakery product 10 Cocoa market 9 EU countries 9 EU-Staaten 9 Kakaomarkt 9 Cocoa 8 Market research 8 Marktforschung 8 Schokolade 8 Cocoa farming 7 Fair trade 7 Fairer Handel 7 Großbritannien 7 Kakaoanbau 7 Markenführung 7 United Kingdom 7 Brand management 6 Schweiz 6 Theorie 6 Theory 6 USA 6 Food retailing 5 France 5 Frankreich 5 Italien 5
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Online availability
All
Free 19 Undetermined 10
Type of publication
All
Book / Working Paper 84 Article 58 Journal 3
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal 38 Aufsatz in Zeitschrift 38 Graue Literatur 33 Non-commercial literature 33 Aufsatz im Buch 18 Book section 18 Hochschulschrift 10 Thesis 10 Amtsdruckschrift 6 Government document 6 Market information 6 Marktinformation 6 Arbeitspapier 5 Bibliografie enthalten 5 Bibliography included 5 Working Paper 5 Case study 3 Fallstudie 3 Interview 2 Mehrsprachiges Wörterbuch 2 Business report 1 Collection of articles of several authors 1 Conference paper 1 Dictionary (multilingual) 1 Fallstudiensammlung 1 Festschrift 1 Geschäftsbericht 1 Konferenzbeitrag 1 No longer published / No longer aquired 1 Sammelwerk 1 Statistics 1 Statistik 1 Wörterbuch 1
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Language
All
English 73 German 59 French 7 Undetermined 5 Dutch 4 Italian 3 Hungarian 1 Multiple languages 1 Polish 1 Spanish 1 Swedish 1
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Author
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Bemmaor, Albert C. 2 Burger, Kees 2 Eriksson, Päivi 2 Hütz-Adams, Friedel 2 Melles, Annika 2 Mishra, Arul 2 Mishra, Himanshu 2 Sarkar, Dev Narayan 2 Swinnen, Johan F. M. 2 Wagner, Udo 2 Adarkwa, Fosu 1 Aguillaume, Cécile 1 Ahenkora, Kwaku 1 Ahmed, Zafar U. 1 Aichinger, Stefan 1 Antoniades, Loukas 1 Araujo Bonjean, Catherine 1 Archbold, Pam 1 Ascione, Elisa 1 Babula, Ronald Alexander 1 Balderjahn, Ingo 1 Barrientos, Stephanie 1 Baumgarth, Carsten 1 Belka, Marek 1 Bezawada, Ram 1 Blery, Evangelia K. 1 Bogomolova, Svetlana 1 Brison, Valérie 1 Brun, Jean-François 1 Buitoni, Bruno 1 Camgoz, Selin Metin 1 Chawla, Deepak 1 Chrystal, Paul 1 Clarence-Smith, William G. 1 Collas, Thomas 1 Cooper, Joseph C. 1 Crombez, Christophe 1 Crott, Ralph 1 D'Silva, Bernadette 1 D'Silva, Stephen 1
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Institution
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Deutschland / Bundesministerium für Ernährung und Landwirtschaft 12 Centrale Marketinggesellschaft der deutschen Agrarwirtschaft 4 Association of the Chocolate, Biscuit and Confectionery Industries of the EEC 2 Association of the Sugar Products Industries of the EEC 1 Axel Springer Verlag 1 Axel Springer Verlag, Marketing Anzeigen 1 Axel-Springer-Verlag / Marketing Anzeigen 1 Bauer 1 Bund für Lebensmittelrecht und Lebensmittelkunde 1 Bundesverbandes der Deutschen Süsswarenindustrie 1 Cadbury Brothers 1 Chocosuisse 1 Deutschland <Bundesrepublik> / Statistisches Bundesamt 1 F. Ahlgrens Tekniska Fabrik <Gävle> 1 Heinrich-Bauer-Verlag Anzeigen + Marketing KG <Hamburg> / Anzeigen Markt- und Mediaforschung 1 Industrial Development Organization / Secretariat 1 Institut für Betriebswirtschaftliche Steuerlehre <Hamburg> 1 Interregional Consultation on the Food Processing Industry with Emphasis on Sugar Cane Processing <1, 1988, Havanna> 1 RJR Nabisco, Inc. 1 Springer-Verlag GmbH 1 UNIDO 1 Universität Duisburg <1980-2002> 1 Université de Neuchâtel / Institut d'histoire 1 Verlagsgruppe Bauer, Markt- und Mediaforschung 1 Vrije Universiteit Amsterdam / Economisch en Sociaal Instituut 1 Zentrales Anzeigen-Marketing 1
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All
Agrarexportfoerderung.de 10 Journal of food products marketing 3 Märkte 3 The economics of chocolate 3 Applied economics 2 Econometric models in marketing 2 Journal of advertising research 2 The journal of brand management : an international journal 2 www.bmel.de/export 2 A magyar élelmiszeripar története 1 Advanced studies in multi-criteria decision making 1 Agricultural economics : the journal of the International Association of Agricultural Economists 1 Arbeitsbericht / Institut für Agrarpolitik und Marktforschung der Justus-Liebig-Universität Giessen 1 Basler Beiträge zur Geschichtswissenschaft 1 Berichte aus der Betriebswirtschaft 1 British journal of management : BJM 1 Collection Histoire / Économie et société 1 Confectionery studies 1 Conjointanalyse : Methoden - Anwendungen - Praxisbeispiele 1 Cultural studies and anti-consumerism : a critical encounter 1 Data mining for design and marketing 1 Die Stars im Mittelstand : Führung und Umsetzung entscheiden 1 Discussion paper / Center for Economic Research, Tilburg University 1 Duisburger betriebswirtschaftliche Schriften 1 Eastern European economics 1 Economie & prévision : EP 1 Economie et statistique 1 EuroMed journal of business 1 Euromoney 1 European review of agricultural economics : ERAE 1 Expert journal of business and management 1 Fair trade : the challenges of transforming globalization 1 Food and wine events in Europe : a stakeholder approach 1 Gabler Edition Wissenschaft 1 Gabler Edition Wissenschaft / Kundenmanagement & Electronic Commerce 1 Global business review 1 HBS Case 1 Harvard Business School Entrepreneurial Management Case 1 Helsingin Kauppakorkeakoulun julkaisuja / A 1 Herausforderungen der internationalen marktorientierten Unternehmensführung : Festschrift für Reinhard Hünerberg 1
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Source
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ECONIS (ZBW) 144 USB Cologne (EcoSocSci) 1
Showing 1 - 50 of 145
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New Orleans pralines : plantation sugar, Louisiana pecans, and the marketing of Southern nostalgia
Stanonis, Anthony J. - 2024
"New Orleans Pralines: Plantation Sugar, Louisiana Pecans, and the Marketing of Southern Nostalgia follows the development of the praline, from its origins following the Civil War through its present-day status as an iconic symbol of New Orleans. Anthony Stanonis argues that pralines arrived in...
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Der Markt für Süßwaren und Knabberartikel in Neuseeland : Marktstudie im Rahmen der Exportangebote für die Agrar- und Ernährungswirtschaft
Deutschland / Bundesministerium für Ernährung und … - 2020 - Stand: Dezember 2020
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Der Markt für Süßwaren und Knabberartikel in den Philippinen : Marktstudie im Rahmen der Exportangebote für die Agrar- und Ernährungswirtschaft
Deutschland / Bundesministerium für Ernährung und … - 2020 - Stand: Dezember 2020
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Der Markt für Süßwaren und Knabberartikel in Malaysia : Marktstudie im Rahmen der Exportangebote für die Agrar- und Ernährungswirtschaft
Deutschland / Bundesministerium für Ernährung und … - 2020 - Stand: Dezember 2020
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Local consumers' purchase intention toward Ghanaian chocolate brand
Ahenkora, Kwaku; Adarkwa, Fosu - In: Expert journal of business and management 6 (2018) 2, pp. 101-109
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Der Markt für Süßwaren und Snacks in Italien : Marktstudie im Rahmen der Exportangebote für die Agrar- und Ernährungswirtschaft
Deutschland / Bundesministerium für Ernährung und … - 2018 - Stand: Februar 2018
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Der Markt für Süßwaren in Russland : Marktstudie im Rahmen der Exportangebote für die Agrar- und Ernährungswirtschaft
Deutschland / Bundesministerium für Ernährung und … - 2018 - Stand: September 2018
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Positioning implications for chocolate brands : an attribute-based approach
Sondhi, Neena; Chawla, Deepak - In: Global business review 22 (2021) 1, pp. 184-196
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Der Markt für Süßwaren und Knabberartikel in Vietnam : Marktanalyse im Rahmen der Exportangebote für die Agrar- und Ernährungswirtschaft
Deutschland / Bundesministerium für Ernährung und … - 2017 - Stand: Oktober 2017
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Der Markt für Süßwaren und Knabberartikel in Japan : Marktanalyse im Rahmen der Exportangebote für die Agrar- und Ernährungswirtschaft
Deutschland / Bundesministerium für Ernährung und … - 2017 - Stand: Juni 2017
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Der Markt für Süßwaren und Knabberartikel in China : Marktanalyse im Rahmen der Exportangebote für die Agrar- und Ernährungswirtschaft
Deutschland / Bundesministerium für Ernährung und … - 2017 - Stand: März 2017
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Der Markt für Süßwaren und Knabberartikel in Thailand : Marktanalyse im Rahmen der Exportangebote für die Agrar- und Ernährungswirtschaft
Deutschland / Bundesministerium für Ernährung und … - 2017 - Stand: Oktober 2017
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Der Markt für Süßwaren und Knabberartikel in Indonesien : Marktanalyse im Rahmen der Exportangebote für die Agrar- und Ernährungswirtschaft
Deutschland / Bundesministerium für Ernährung und … - 2017 - Stand: Oktober 2017
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Der Markt für Süßwaren und Knabberartikel in Südkorea : Marktanalyse im Rahmen der Exportangebote für die Agrar- und Ernährungswirtschaft
Deutschland / Bundesministerium für Ernährung und … - 2016 - Stand: April 2016
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Der Markt für Süßwaren in Saudi-Arabien : Marktstudie im Rahmen der Exportangebote für die Agrar- und Ernährungswirtschaft
Deutschland / Bundesministerium für Ernährung und … - 2016 - Stand: August 2016
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Statement des DWG-Präsidenten : Werbebeschränkungen und Werbewirtschaft
Dahlhoff, Hans-Dieter - In: Transfer : Zeitschrift für Kommunikation und … 69 (2023) 2, pp. 6-9
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Evaluation and producers' attention to ratings in the chocolate confectionery markets
Collas, Thomas - In: Technology and creativity : production, mediation and …, (pp. 117-145). 2020
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Using spatial decision models for rank ordering chocolates
Brison, Valérie; Delbaere, Claudia; Dewettinck, Koen; … - In: Advanced studies in multi-criteria decision making, (pp. 147-168). 2020
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Die Zuckerwarenfabrik L. Goebel - eine Unternehmens-, Familien- und Konsumgeschichte : von innovativen und kreativen Köpfen aus Mainz
Engelen, Ute - 2020
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Product appeal, differences in tastes, and export performance : evidence for Danish chocolate and confectionery
Jäkel, Ina Charlotte - In: International journal of industrial organization 63 (2019), pp. 417-459
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012320580
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Are you a chocolate lover? : an investigation of the repurchase behavior of chocolate consumers
Thaichon, Park; Jebarajakirthy, Charles; Tatuu, Puja; … - In: Journal of food products marketing 24 (2018) 2, pp. 163-176
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011880237
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Export potential of Russian food industry
Gončarov, V. D.; Rau, V. V. - In: Studies on Russian economic development : the official … 29 (2018) 5, pp. 544-550
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Produkteinführung
Melles, Annika - 2017
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A review of marketing strategies from the European chocolate industry
Ramli, Nur Suhaili - In: Journal of Global Entrepreneurship Research : JGER 7 (2017) 10, pp. 1-17
This paper reviews the main marketing strategies applied by the European chocolate industry. It focuses on the role of country-of-origin, product diversification and scenarios, and provides a historical overview of the industry. This is followed by a discussion of the association between a brand...
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Modernity in British advertising : selling cocoa and chocolate in the 1930s
French, Michael J. - In: Journal of historical research in marketing 9 (2017) 4, pp. 451-466
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Produkteinführung
Melles, Annika - 2017
Einleitung -- 2. Fallstudie "Nibbles" - auf der Suche nach demoptimalen Riegel -- 3. Fallstudien -- 4. Einführung in den Fall "Nibbles" -- Lehrstrategie -- 6. Fallanalyse -- 7. Übertragbarkeit des fallstudienspezifischen Wissens -- 8. Verzeichnisse.
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Der Markt für Bio-Schokolade : eine ökonomische Analyse
Golder, Sandra - 2011
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Consumers' willingness to pay for Fair Trade chocolate
Vlaeminck, Pieter; Vandoren, Jana; Vranken, Liesbet - In: The economics of chocolate, (pp. 180-191). 2016
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011459269
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Chocolate regulations
Meloni, Giulia; Swinnen, Johan F. M. - In: The economics of chocolate, (pp. 268-303). 2016
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011459298
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Back to the roots : growth in cocoa and chocolate consumption in Africa
Tamru, Seneshaw; Swinnen, Johan F. M. - In: The economics of chocolate, (pp. 439-456). 2016
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011459635
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The Influence of Price Discount versus Bonus Pack on the Preference for Virtue and Vice Foods
Mishra, Arul - 2010
We find that consumers prefer bonus pack, as opposed to price discount, for virtue foods but prefer price discount, as opposed to bonus pack, for vice foods. Past research has shown that cēterīs paribus consumers prefer bonus pack to price discount. We propose that this preference does not...
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Premium-Tafelschokolade in Österreich : Trends und Potential des E-Commerce
Sturm, Roland; Meixner, Oliver - 2010
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Why does popcorn cost so much at the movies? : an empirical analysis of metering price discrimination
Gil, Ricard (contributor); Hartmann, Wesley R. (contributor) - 2008
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Wettbewerbsstrategien für Lebensmittel im Internet : eine empirische Analyse für Schokoladewaren
Grein, Theresa - 2014
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Eurochocolate : an instrument of valorization for Perugia and its territory
Torquati, Biancamaria; Santucci, Fabio Maria; Giacchè, … - In: Food and wine events in Europe : a stakeholder approach, (pp. 125-142). 2014
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Storm in a Milk-Cup : Oreo in India
Sarkar, Dev Narayan - 2013
The launch of Oreo cookies by Kraft-Cadbury India, a subsidiary of the US-based Kraft Foods Inc., created a storm in a milk-cup. It launched its world famous brand Oreo at a time when the premium biscuit category was getting increasingly competitive in India. In order to achieve success, Kraft...
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Optimizing the amount of entertainment in advertising : what's so funny about tracking reactions to humor?
Teixeira, Thales S.; Stipp, Horst - In: Journal of advertising research 53 (2013) 3, pp. 286-296
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Self-regulatory strength amplification through selective information processing
Trudel, Remi; Murray, Kyle B. - In: Journal of consumer psychology : JCP : the official … 23 (2013) 1, pp. 61-73
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Storm in a Milk-Cup : Oreo in India
Sarkar, Dev Narayan - In: The IUP journal of business strategy : IJBS 10 (2013) 1, pp. 31-45
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Die Schokoladenseite des Tourismus
Lohmann, Martin; Mundt, Jörn W. - In: Kulturtourismus zu Beginn des 21. Jahrhunderts : …, (pp. 63-78). 2013
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Cointegrated vector autoregression methods : an application to non-normally behaving data on selected US sugar-related markets
Babula, Ronald Alexander (contributor);  … - 2005
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Reasons for non-consideration of brands and the role of prior experience
Bogomolova, Svetlana; Millburn, Sandra - In: The journal of brand management : an international journal 19 (2011/12) 4, pp. 304-317
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Comparative study on the consumption patterns of chocolates in northeast suburbs of Mumbai
D'Silva, Bernadette; D'Silva, Stephen; Trehan, Gautam - In: Managing cultural diversity, (pp. 19-29). 2012
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Assessing brand vulnerability across product assortments
Kumar, Piyush; Dass, Mayukh - In: The journal of brand management : an international journal 19 (2011/12) 9, pp. 801-814
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009621236
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Die Nachfrage nach Fair-Trade-Produkten in Deutschland : eine empirische Untersuchung unter Berücksichtigung von Präferenzen für Bio-Produkte
Henseleit, Meike - In: Unternehmerische Landwirtschaft zwischen …, (pp. 137-149). 2012
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A comparative analysis of differential consumer response across supermarket and specialty store in the candy category
Kumar, Ashish; Trivedi, Minakshi; Bezawada, Ram; … - In: Journal of retailing and consumer services 19 (2012) 6, pp. 561-569
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Vom Kakaobaum bis zum Konsumenten : die Wertschöpfungskette von Schokolade
Hütz-Adams, Friedel - 2012
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Does country of brand origin (COBO) matter for the Lebanese consumers?
Ahmed, Zafar U.; Zbib, Imad J.; Sikander, Arif; … - In: EuroMed journal of business 7 (2012) 2, pp. 108-128
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Zotter - Living by Chocolate
Khaire, Mukti; Aichinger, Stefan; Hoffmann, Monika; … - 2012
This case is about a boutique chocolate manufacturer's decision to grow. Zotter, an Austrian company that was a pioneer in the organic and Fairtrade chocolate movement, uses the traditional confit technique to make premium hand-scooped chocolates in unusual and innovative flavor combinations....
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Handmade-Marken : Erfolgsfaktorenmodell im Bereich Süßwaren
Baumgarth, Carsten; Schmidt, Richard - In: Transfer, Werbeforschung & Praxis : Zeitschrift für … 63 (2017) 2, pp. 29-35
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