Ökonomische Bildung aus Sicht der Deutschen Bundesbank
Year of publication: |
2021
|
---|---|
Authors: | Balz, Burkhard |
Published in: |
Vierteljahrshefte zur Wirtschaftsforschung. - ISSN 1861-1559. - Vol. 90.2021, 1, p. 33-44
|
Publisher: |
Berlin : Duncker & Humblot |
Subject: | Economic education | economic literacy | central bank knowledge | money | financial system | price stability | confidence |
Type of publication: | Article |
---|---|
Type of publication (narrower categories): | Article |
Language: | German |
Other identifiers: | 10.3790/vjh.90.1.33 [DOI] 1817286072 [GVK] hdl:10419/270613 [Handle] RePEc:diw:diwvjh:90-1-3 [RePEc] |
Classification: | A20 - Economics Education and Teaching of Economics. General ; g53 ; I20 - Education. General |
Source: |
-
Ökonomische Bildung aus Sicht der Deutschen Bundesbank
Balz, Burkhard, (2021)
-
Schmerr, Martina, (2021)
-
Schmerr, Martina, (2021)
- More ...
-
Parallelwährungen jenseits der Finanzaufsicht: Haben Bitcoin und Libra eine Zukunft?
Mayer, Thomas, (2019)
-
Herausforderungen für Zahlungsverkehr und Wertpapierabwicklung
Balz, Burkhard, (2019)
-
Private Zahlungsmittel und die Rolle der Zentralbanken im digitalen Zeitalter
Balz, Burkhard, (2019)
- More ...