Effects of education on long-term mental health : evidence from increasing years of compulsory schooling in Germany
Year of publication: |
2024
|
---|---|
Authors: | Mühlenweg, Andrea M. ; Schmitt, Maike |
Published in: |
Sozialer Fortschritt : unabhängige Zeitschrift für Sozialpolitik. - Berlin : Duncker & Humblot, ISSN 0038-609X, ZDB-ID 2088-6. - Vol. 73.2024, 2, p. 81-107
|
Subject: | Deutschland | Germany | Psychische Krankheit | Mental disorder | Bildungsniveau | Educational achievement | Schulbesuch | School attendance | Gesundheit | Health | Schätzung | Estimation | Bildungsverhalten | Educational behaviour | Länder | Schulzeit | Erhöhung | Psychische Gesundheit |
Type of publication: | Article |
---|---|
Type of publication (narrower categories): | Aufsatz in Zeitschrift ; Article in journal |
Language: | English |
Classification: | Schulwesen, Hochschulwesen, Ausbildungswesen: Allgemeines |
Source: | ECONIS - Online Catalogue of the ZBW |
-
Die G8-Reform in Deutschland : Auswirkungen auf Schülerleistungen und Bildungsungleichheit
Homuth, Christoph, (2017)
-
Empirische Befunde zu Auswirkungen der G8-Schulzeitverkürzung
Huebener, Mathias, (2015)
-
Voß, Hendrik, (2016)
- More ...
-
Only in the Heat of the Moment? A Study of the Relationship between Weather and Mortality in Germany
Karlsson, Martin, (2011)
-
The Short-Term Population Health Effects of Weather and Pollution: Implications of Climate Change
Ziebarth, Nicolas R., (2013)
-
Subjective Well-Being and Air Quality in Germany
Schmitt, Maike, (2013)
- More ...