Forschungsprojekt duales Orientierungspraktikum : Übergangsprozesse ; (1213-10-38734 - Zukunft fördern. Vertiefte Berufsorientierung gestalten - 2. ÄV 1213-12-42902) ; Abschlussbericht
Year of publication: |
2014
|
---|---|
Authors: | Mohrenweiser, Jens ; Pfeiffer, Friedhelm ; Becker, Klaus-Peter ; Selent, Philipp ; Stieglitz, Timo |
Institutions: | Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung (contributor) |
Publisher: |
Mannheim : ZEW |
Subject: | Arbeitsmarktintegration | Labour market integration | Praktikum | Internship | Betriebliche Ausbildung | Apprenticeship training | Studium | University education | Deutschland | Germany |
Extent: | Online-Ressource (II, 31 S.) |
---|---|
Series: | |
Type of publication: | Book / Working Paper |
Type of publication (narrower categories): | Graue Literatur ; Non-commercial literature |
Language: | German |
Notes: | Systemvoraussetzungen: Acrobat Reader |
Other identifiers: | hdl:10419/110571 [Handle] |
Source: | ECONIS - Online Catalogue of the ZBW |
-
Vocational education and training in Germany : short description
(2020)
-
Berufsorientierung im Studium - der Beitrag berufsorientierender Projekte zur Studienreform
Friedrich, Horst, (2000)
-
The economics of higher education in Germany : salary expectations, signaling, and social mobility
Maihaus, Michael, (2014)
- More ...
-
Forschungsprojekt duales Orientierungspraktikum: Übergangsprozesse. Abschlussbericht
Mohrenweiser, Jens, (2014)
-
Wissenschaftliche Begleitforschung zum Pilotprojekt M+E-Einstieg : Forschungsbericht
Mohrenweiser, Jens, (2014)
-
Why do firms train apprentices? The net cost puzzle reconsidered
Mohrenweiser, Jens, (2008)
- More ...