Quo Vadis: Auf dem Weg zu Ethik-Guidelines für den Einsatz KI-basierter Lern-Companions in der Lehre?
Year of publication: |
2022
|
---|---|
Authors: | Schlimbach, Ricarda ; Khosrawi-Rad, Bijan ; Robra-Bissantz, Susanne |
Published in: |
HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik. - Wiesbaden : Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, ISSN 2198-2775. - Vol. 59.2022, 2, p. 619-632
|
Publisher: |
Wiesbaden : Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH |
Subject: | Lern-Companion | Ethik | Ethische Gestaltung | Guidelines | Conversational Agents | Learning companion | Ethics | Ethical design |
-
Schlimbach, Ricarda, (2022)
-
Generative AI in responsible conversational agent integration : guidelines for service managers
Sidaoui, Karim, (2024)
-
Ethics and the conduct of international development aid : charity and obligation
Gasper, Gasper, D.R., (1999)
- More ...
-
Schlimbach, Ricarda, (2022)
-
Growth Hacking – Der Schlüssel zu beschleunigtem Wachstum für Startups?
Khosrawi-Rad, Bijan, (2022)
-
Growth Hacking: der Schlüssel zu beschleunigtem Wachstum für Startups?
Khosrawi-Rad, Bijan, (2023)
- More ...