Social Inequality in Educational Participation in the German School System in a Longitudinal Perspective : Pathways into and Out of the Most Prestigious School Track
Year of publication: |
2010
|
---|---|
Authors: | Schneider, Thorsten |
Publisher: |
[2010]: [S.l.] : SSRN |
Subject: | Deutschland | Germany | Soziale Ungleichheit | Social inequality | Bildungschancen | Equality of opportunity in education | Schule | School | Schulauswahl | School choice | Bildungsverhalten | Educational behaviour | Bildungsniveau | Educational achievement | Allgemeinbildende Schule | School of general education |
Description of contents: | Abstract [papers.ssrn.com] |
Extent: | 1 Online-Ressource |
---|---|
Type of publication: | Book / Working Paper |
Language: | English |
Notes: | In: European Sociological Review, Vol. 24, Issue 4, pp. 511-526, 2008 Nach Informationen von SSRN wurde die ursprüngliche Fassung des Dokuments September 2008 erstellt Volltext nicht verfügbar |
Source: | ECONIS - Online Catalogue of the ZBW |
-
Access, achievements, and aspirations : the impacts of school tracking on student outcomes
Bach, Maximilian, (2024)
-
Bach, Maximilian, (2021)
-
School density and inequality in student achievement
De la Roca, Jorge, (2024)
- More ...
-
Abiturienten und Arbeitslose leisten überdurchschnittlich oft Wehr- oder Zivildienst
Schneider, Thorsten, (2002)
-
Der Einfluss des Einkommens der Eltern auf die Schulwahl
Schneider, Thorsten, (2004)
-
Schneider, Thorsten, (2004)
- More ...