Showing 1 - 10 of 3,056
Seit geraumer Zeit werden verstärkt regionale Erzeugnisse aus Deutschland beworben. Der Autor greift diesen Umstand auf …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015202848
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012217314
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013163104
Territory brands are vehicles for transmitting the attributes that identify a geographical setting, they facilitate market positioning and can contribute to generating an opinion that determines the promotion strategies of a place. The investment decisions of both private companies and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012801981
of landscape identity are qualitatively recorded in a rural case study region and evaluated across all the cases. This …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012938861
Purpose The aim of the study was to determine the region brand's strength by measuring the awareness of the regional … brand elements, associations and the perception of the region's promotional activity in the corporate customers' group …-square tests. Findings The survey showed a high number of brand associations with the region of Mazovia, but the level of brand …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014515765
Wine tourism provides a multisensory experience through various wine tour-ism activities. It also adds value to the regions and their producers by enhancing the wine knowledge and sensory experience of the visitors. This study explores the determi-nants of brand love in wine tourism. Using...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015056970
Vor dem Hintergrund steigender Markenführungskosten und sinkender durchschnittlicher Auflage bzw. Reichweite vieler Medienangebote verfolgen immer mehr Medienunternehmen eine Strategie der Ausdehnung ihrer etablierten Marken über mehrere Medienkanäle hinweg. Durch Rückgriff auf etablierte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011942433
Der Aufbau einer differenzierten Markenpersönlichkeit wird seit geraumer Zeit als entscheidend für das Markenmanagement betrachtet. In Ermangelung eines integrierten Steuerungsrahmens wird in dieser Arbeit zunächst ein Bezugsrahmen für das Management von Markenpersönlichkeiten entwickelt....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011943001
Welche Bedeutung hat die Marke und lohnen sich Investitionen in ihren Aufbau? Diesen Fragestellungen wird in der Arbeit auf einer breiten empirischen Basis nachgegangen. Dazu wird die Markenrelevanz konzeptualisiert und ihre Bedeutung über die zentralen Markenfunktionen erklärt. Neben der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011943109