Showing 1 - 10 of 16
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014369762
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003934062
Für das System der Wissenschaftskommunikation werden seit einiger Zeit vor dem Hintergrund der so genannten "Zeitschriftenkrise" massive Änderungsanforderungen vor allem von Bibliotheken und weiteren öffentlichen Einrichtungen formuliert. Große Potenziale für Modifikationen werden den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012618420
The qualitative information of companies’ financial statements provides useful information that can increase the accuracy of bankruptcy prediction models. In this research, a dataset of 924,903 financial statements from 355,704 German companies classified into solvent, financially distressed,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013471230
Corporate credit ratings provide multiple strategic, financial, and managerial benefits for decision-makers. Therefore, it is essential to have accurate and up-to-date ratings to continuously monitor companies’ financial situations when making financial credit decisions. Machine learning...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014419429
Im Zentrum der Studie stehen erfolgreiche betriebliche Anpassungsprozesse im Prozess der ostdeutschen Industrietransformation. Trotz einer breiten Forschung zur ostdeutschen Transformation ist dieses Phänomen bislang weitgehend ununtersucht. Während die Transformationsforschung in weiten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010232116
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015190271
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015207117
The qualitative information of companies' financial statements provides useful information that can increase the accuracy of bankruptcy prediction models. In this research, a dataset of 924,903 financial statements from 355,704 German companies classified into solvent, financially distressed,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014332658
Chatbots werden heutzutage vermehrt im Unternehmen eingesetzt. Vor allem in Supportbereichen finden sich diese auf künstlicher Intelligenz und Sprachverarbeitung basierenden Technologien als Alternative für bisherige First-Level Kanäle. Dabei helfen Chatbots bei der Beantwortung von Kunden-...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014503401