Showing 1 - 10 of 33
Zum fünften Mal hat das CHE, gemeinsam mit der Financial Times Deutschland als Medienpartnerin, Studienkreditangebote in Deutschland erhoben und verglichen. Auch wenn manche Angebote bereits wieder vom Markt verschwunden sind, existiert seit etwa fünf Jahren ein breites Angebot an...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003980931
Im Jahr 2008 wurde auf Initiative der Robert Bosch Stiftung, des Beauftragten der Bundesregierung für die neuen Bundesländer und des CHE Centrum für Hochschulentwicklung der best practice-Club "Familie in der Hochschule" ins Leben gerufen. Acht deutsche Hochschulen (Freie Universität Berlin,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008757438
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003921893
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003921936
Vor zehn Jahren war Hochschulfundraising in Deutschland noch ein Thema für wenige Hochschulen. Philanthropie als Motiv der privaten Förderung insbesondere staatlicher Hochschulen stellte zu diesem Zeitpunkt eher noch die Ausnahme dar. Mit dem Start des Deutschlandstipendienprogramms änderte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013329590
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011503838
To enhance the quality and efficiency of information processing and decision-making, automation based on artificial intelligence and machine learning has increasingly been used to support managerial tasks and duties. In contrast to classical applications of automation (e.g., within production or...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014503429
Research has examined trust in humans and trust in automated decision support. Although reflecting a likely realization of decision support in high‐risk tasks such as personnel selection, trust in hybrid human‐automation teams has thus far received limited attention. In two experiments (N1 =...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014504003
Applicants seem to react negatively to artificial intelligence-based automated systems in personnel selection. This study investigates the impact of different pieces of information to alleviate applicant reactions in an automated interview setting. In a 2 (no process information vs. process...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012619013