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This paper provides new evidence for the servitization of European manufacturing – the trend that manufacturing firms increasingly offer services along with their physical products. We employ input-output data as well as data from a company survey to give a comprehensive picture of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015232110
This paper provides new evidence for the servitization of European manufacturing – the trend that manufacturing firms increasingly offer services along with their physical products. We employ input-output data as well as data from a company survey to give a comprehensive picture of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015232189
Neue Serviceangebote der Industrie sind im Gegensatz zu innovativen Produkten kaum Ergebnis eigener Forschung und Entwicklung (FuE). Sie werden bislang vielmehr fast ausschließlich aufbauend auf von Kunden artikulierten Bedarfen (demand pull) konzipiert. Federführend für neue Services ist...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010306221
The share of knowledge-intensive services and products in total output and demand and in the production of advanced, but also less advanced or emerging economies, has steadily increased over time and especially so for the knowledge-intensive services. This 'quaternization' of the economies not...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012100113
This paper provides new evidence for the servitization of European manufacturing – the trend that manufacturing firms increasingly offer services along with their physical products. We employ input-output data as well as data from a company survey to give a comprehensive picture of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011259499
The share of knowledge-intensive services and products in total output and demand and in the production of advanced, but also less advanced or emerging economies, has steadily increased over time and especially so for the knowledge-intensive services. This ‘quaternization’ of the economies...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010820193
Neue Serviceangebote der Industrie sind im Gegensatz zu innovativen Produkten kaum Ergebnis eigener Forschung und Entwicklung (FuE). Sie werden bislang vielmehr fast ausschließlich aufbauend auf von Kunden artikulierten Bedarfen (demand pull) konzipiert. Federführend für neue Services ist...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009278212
Neue Serviceangebote der Industrie sind im Gegensatz zu innovativen Produkten kaum Ergebnis eigener Forschung und Entwicklung (FuE). Sie werden bislang vielmehr fast ausschließlich aufbauend auf von Kunden artikulierten Bedarfen (demand pull) konzipiert. Federführend für neue Services ist...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009268837
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014225603
Mit der Revision des Klimaschutzgesetzes im Jahr 2021 hat sich Deutschland u. a. verbindlich das langfristige Ziel gesetzt, bis zum Jahr 2045 treibhausgasneutral zu werden. Dies bedeutet, dass die Nutzung von fossilen Energieträgern vollständig zu vermeiden ist, insbesondere durch ein...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014225663