Showing 1 - 10 of 29
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011373104
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011793122
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013366780
It is often argued that institutionalized after-school care (ASC) can benefit children lacking adequate homework support at home and, hence, foster equality of opportunity. However, despite considerable policy interest, it is unclear whether these afternoon programs are beneficial for child...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013268147
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013371395
Low Emission Zones (LEZs) reduce local air pollution by restricting emission-intensive vehicles from accessing designated areas and have been shown to improve population health. Little is known about the effects of driving restriction policies on other areas of life. This paper studies the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013420958
Der Ausbau hin zu einem flächendeckenden Ganztagsangebot für Grundschüler*innen seit 2003 zielte darauf ab, Chancengleichheit zu fördern. Empirische Analysen auf Basis administrativer Schuldaten aus sechs westdeutschen Bundesländern und dem Sozio-oekonomischen Panel (SOEP) zeigen nun...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013471503
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013471505
Die Zahl der Privatschüler*innen steigt in Deutschland stetig, insbesondere in Ostdeutschland. Besonders häufig kommen sie aus Haushalten mit hohem Einkommen und hohem Bildungsniveau. Dieser Wochenbericht untersucht, welche Rolle die räumliche Verteilung von Privatschulen für die Struktur...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013546642
Um die Ausbreitung des Corona-Virus zu begrenzen, wurden ab März deutschlandweit die Schulen geschlossen. Seitdem sollen die SchülerInnen überwiegend zu Hause lernen - in welcher Form genau, wird von Schule zu Schule sehr unterschiedlich gehandhabt. Diese Analyse zeigt, dass sich Schulkinder...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012213545