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We use car-level micro data to provide empirical evidence on the usage of conventional and electric vehicles (EVs) in private and car sharing fleets in Germany. We shed light on both monetary and non-monetary barriers to EV adoption and usage by exploiting the feature that variable costs are...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012831431
We use car-level micro data to provide empirical evidence on the usage of conventional and electric vehicles (EVs) in private and car sharing fleets in Germany. We shed light on both monetary and non-monetary barriers to EV adoption and usage by exploiting the feature that variable costs are...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012226144
This paper develops the justice implications of gendered power relations for transport decarbonization. I build on the need satisfier escalation framework by Mattioli (2016) and Brand-Correa et al. (2020) and its account of justice as equality in need satiation. I show that gendered power...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012547124
Die für die Transformation zur Klimaneutralität erforderlichen Investitionsbedarfe sind erheblich und fallen zu großen Anteilen in den kommunalen Zuständigkeitsbereich. Wir untersuchen die Investitionsbedarfe mit Budgetimplikation für den kommunalen Haushalt und den Status quo bereits...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014362643
Die jüngste klimawissenschaftliche Forschung zeigt, dass Kipppunkte im Erdsystem sehr viel näher sind als lange angenommen. Diese Revision hat weitreichende Folgen. In diesem Hintergrundpapier zeichnen wir den aktuellen wissenschaftlichen Erkenntnisstand über Kippelemente im Erdsystem knapp...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014364080
Große Teile der ökonomischen Forschung favorisieren die CO2 -Bepreisung als Hauptinstrument der Dekarbonisierung. CO2 -Bepreisung kann in Form einer CO2 -Steuer oder eines Emissionshandels umgesetzt werden. Seit 2005 setzt die EU in der Klimapolitik auf den Europäischen Emissionshandel...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014342278
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015195682
Widespread electric vehicle adoption is considered a major policy goal in order to decarbonize the transport sector. However, potential rebound effects both in terms of vehicle ownership and distance traveled might nullify the environmental edge of electric vehicles. Using cross-sectional...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012295657
Das Instrument des Emissionshandelssystems (EHS) wird von Umweltökonom:innen an prominenter Stelle zur Bewältigung der ökologischen Krisen sowohl im wissenschaftlichen Diskurs als auch in der Politikberatung empfohlen. Wir arbeiten drei implizite normative Prämissen des Lehrbuchmodells eines...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012311852
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014252530