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Die vorliegende Studie ist in vielerlei Hinsicht als etwas Besonderes zu bezeichnen. Sie istentstanden durch die Initiative einer Gruppe Studierender, die im Rahmen des Seminars„Nachhaltigkeitsberichterstattung von Unternehmen“ im Wintersemester 2003/2004 großesEngagement gezeigt und in...
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Small and medium‐sized enterprises (SMEs) are crucial for a sustainable development of the food sector. Common tools to manage and improve business sustainability are not applied widely amongst food manufacturing SMEs yet. Therefore, this paper derives important aspects to consider for an...
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Die Nachhaltigkeitsberichterstattung zählt zu den zentralen Instrumenten der Nachhaltigkeitskommunikation vo Unternehmen und bezweckt eine Momentaufnahme über die Nachhaltigkeitsleistungen der Organisation.Sie unterstützt einen fortlaufenden und wechselseitigen Kommunikationsprozess, in...
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The operationalisation of sustainability on the corporate level is recognised to be a management task and implies the choice and application of management tools. Although researchers have proposed a large number of sustainability management tools in the literature, little is known about their...
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This paper identifies several governance factors that enable economic upgrading and the link between economic and social upgrading /downgrading of smallholders and Abusa sharecroppers in Ghana's cocoa value chain (GCVC). The findings are based on qualitative interviews and focus group...
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