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In dieser Studie wird der Zusammenhang zwischen den Verbindungen, die ein Unternehmen zu seinen Stakeholdern hält und dem Unternehmensrisiko aufgezeigt. Unternehmensrisiko entsteht dadurch, dass Geldflüsse nicht mit Sicherheit vorhergesagt werden können, sondern einem Risiko unterliegen. In...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001731141
Anhand von drei Fallstudien wurde im Projekt „Messung und Management der Material‐ undRessourceneffizienz in KMU mit dem Sustainable‐Value‐Ansatz (KMUSVA)“ die Anwendbarkeitdes Sustainable‐Value‐Ansatzes in KMU erprobt. Das Projekt wurde im Rahmen des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870469
Mit der ersten Auflage dieser Studie lag erstmals eine Nachhaltigkeitsbewertung von 16 Automobilherstellern weltweit mit dem Sustainable-Value-Ansatz vor. Mit dieser zweiten Auflage der Studie bringen wir die Ergebnisse auf Stand der aktuell verfügbaren Performancedaten und erweitern die Zahl...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870495
In diesem Artikel stellen wir den Sustainable Value Added, einen neuen Ansatz zur Bewertung des Nachhaltigkeitsbeitrags von Unternehmen, vor. Bestehende Verfahren zur Messung der Nachhaltigkeit basieren auf einer vergleichenden Bewertung ökologischer und sozialer Belastungen und können daher...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010377657
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001671173
This paper proposes a new approach to measure corporate sustainable performance called Sustainable Value Added. Value is created whenever benefits exceed costs. Current approaches to measure corporate sustainable performance take into account external costs caused by environmental and social...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001663592
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The mainstream of the literature on corporate sustainability follows the win-win paradigm according to which economic, environmental and social sustainability aspects can be achieved simultaneously; indeed corporate sustainability has often been defined by the intersection of these three areas....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014196111
The concept of ‘net present sustainable value' is introduced as a new strategic tool for sustainable investment appraisal, which extends the traditional net present value approach to include resources other than capital. The proposed approach examines if the present value of the future returns...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013063719
Coopetition research lacks theories to describe and explain value creation in coopetitive relationships. To fill this gap the paper develops a portfolio theory of coopetition, i.e. the simultaneous cooperation and competition of firms. Drawing on modern portfolio theory from finance, the paper...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014359772