Showing 1 - 10 of 968
Dieses Buch vermittelt einen umfassenden Überblick über die Arbeitsweise, die Aufgaben, die Möglichkeiten und das Berufsbild des City- und Stadtmarketings. Renommierte Autoren führen die Erkenntnisse verschiedener wissenschaftlicher Disziplinen und praktische Erfahrungen des City- und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012022719
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011971551
Museen, Opern, Theater, Konzerthäuser, Kulturzentren, Musikschulen und Volkshochschulen prägen als Bauwerke das Stadtbild. Sie sind Motoren der Stadtentwicklung sowie des Kulturtourismus und bergen ein Investitionsvolumen in Milliardenhöhe. Nicht nur das Planen und Bauen neuer Häuser,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014481658
Bundesvorsitzende der Bundesvereinigung City- und Stadtmarketing Deutschland (bcsd e.V.) und Leiterin von Münster Marketing. Jürgen … Block ist Geschäftsführer der Bundesvereinigung City- und Stadtmarketing Deutschland (bcsd e.V.). Die Bundesvereinigung City …- und Stadtmarketing Deutschland (bcsd e.V.) wurde 1996 in Berlin gegründet. Die bcsd vertritt die Interessen von über 400 …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020681
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013199291
There is a pressing need for discussing and clearly defining issues surrounding sustainable action, regional economic cycles, and, first and foremost, the city as an independent source of knowledge and raw materials. Taking the city of Delitzsch as an example, this study illustrates the elements...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014509768
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000621611
Despite impressive economic growth and increasing prosperity, cities in Mexico do not seem to have fully captured the benefits of urban agglomeration, in part because of rapid and uncoordinated urban growth. Recent expansion of many Mexican cities has been distant, disconnected, and dispersed,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011530472
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012220339
"This book provides an overview of online research methods in urban and planning studies, exploring and discussing new digital tools and Web-based research methods, as well as the scholarly, legal, and ethical challenges associated with their use"--Provided by publisher.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011727267