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Leben mit maschineller Intelligenz -- Lebensassistenz im Jahre 2030 -- Maschinelle Intelligenz im Jahre 2030 -- Lebensqualität -- Evolution mit Lebensqualität -- Konsequenzen für Individuen, Unternehmen und Gesellschaft -- Disziplin Life Engineering -- Agenda für das Life Engineering.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402760
Purpose – The purpose of this paper is to conceptualize data quality (DQ) in the context of business process management and to propose a DQ oriented approach for business process modeling. The approach is based on key concepts and metrics from the data quality management domain and supports...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014687967
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011001296
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Business and Information Systems Engineering (BISE) is at a turning point. Planning, designing, developing and operating IT used to be a management task of a few elites in public ad-ministrations and corporations. But the continuous digitization of nearly all areas of life changes the IT...
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Design-oriented research in the Information Systems (IS) domain aims at delivering results which are both of scientific rigor and of relevance for practitioners. Today, however, academic researchers are facing the challenge of gaining access to and capturing knowledge from the practitioner...
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Purpose – The purpose of this paper is to assess the business value of in-memory computing (IMC) technology by analyzing its organizational impact in different application scenarios. Design/methodology/approach – This research applies a multiple-case study methodology analyzing five cases of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014825878
Der St. Galler Ansatz zum Business Knowledge Management führt Erfahrungen aus einer Vielzahl von Praxisprojekten zusammen: Sechs ausführliche neue Fallstudien aus Telekommunikation, Finanzdienstleistung und Beratung (Credit Suisse, Schweizer Rück, HP Consulting, T-Nova u.a.) stellen dar, wie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013509134
Dieses Buch beschreibt die prozessorientierte Anwendung von Instrumenten des Knowledge Management auf kundenorientierte Prozesse aus Marketing, Vertrieb und Service. Dazu wird eine Rahmenarchitektur vorgestellt, die Konzepte des Customer Relationship Management mit denen des Knowledge Management...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013509189
Die Veränderung ist die einzige Konstante, insbesondere in der Nutzung der Informationstechnik. Sie ist auch das zentrale Anliegen der zweiten Auflage dieses Werkes zum Business Engineering, das auf die wichtige Frage eingeht, wie sich ein Unternehmen des Industriezeitalters erfolgreich in ein...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013509190