Showing 1 - 10 of 21
Adam Smith hat das berühmte Theorem aufgestellt, daß in einer Industrie das Ausmaß der Arbeitsteilung durch die Größe des Absatzmarktes begrenzt werde. Je größer der Absatzmarkt, desto mehr lohne es sich für die Unternehmen, Aktivitäten auszulagern und spezialisierten Zulieferern zu...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013512406
Die Studie enthält eine umfassende aktuelle Bestandsaufnahme der deutschen Raumfahrtaktivitäten und diskutiert aus volkswirtschaftlicher Sicht geeignete ordnungspolitische Rahmenbedingungen, die zu einer Stärkung der deutschen Raumfahrtindustrie beitragen können. Eine solche Stärkung wird...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011401955
This book describes the German telecommunications market and its regulatory environment and contains four case studies showing how firms in Germany employ telecommunications in their corporate strategies. The book describes in detail the recent regulatory reform in Germany and compares the new...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522189
Summary Travel time savings are usually the most important utility component in transport infrastructure project evaluation. One of the controversial issues in research on the valuation of travel time savings is the assessment of small time savings. This article goes into this matter with...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014609475
Travel time savings are usually the most important utility component in transport infrastructure project evaluation. One of the controversial issues in research on the valuation of travel time savings is the assessment of small time savings. This article goes into this matter with specific focus...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010907953
Der Straßengüterverkehr nimmt in Deutschland immer mehr zu. Dies führt zu einem wachsenden Regelungsbedarf. Sowohl der Güterverkehr auf der Straße als auch die Wechselwirkungen zu anderen Verkehrsträgern sollten so effizient wie möglich ablaufen, um Staus auf den Straßen weitgehend zu...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009624826
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014608518
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005261879
This paper tests the effects of competition on price dispersion in European airline markets. By conducting a cross-sectional analysis of some 1200 flights between more than 130 European airport pairs, we confirm recent results for the US airline industry that show a non-monotonic relationship...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011162676
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005015109