Showing 1 - 10 of 33
We measure willingness to pay for privacy in a field experiment. Participants bought at most one DVD from one of two competing online stores. One store consistently required more sensitive personal data than the other, but otherwise the stores were identical. In one treatment, DVDs were one Euro...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011041654
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001552536
Nicht alle Güter werden über einen Preismechanismus auf Märkten gehandelt. Angebot und Nachfrage von Plätzen an Schulen und Universitäten, die Zuweisung von Organen bei Lebendspendern und die Partnerwahl vollziehen sich nach anderen Regeln. Wie diese Regeln gestaltet sein müssen, um zu...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009682493
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012819871
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009550944
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011787510
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011824074
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012130214
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012146680
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012035983