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This paper reviews articles on cooperative advertising, a topic which has gained substantial interest in the recent years. Thereby, we first briefly distinguish five different definitions of cooperative advertising which can be found in operations research literature. After that, we concentrate...
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In a recent paper, Hsieh and Liu (2010) consider quality investment and inspection strategies of one supplier and one manufacturer. They propose solutions of four non-cooperative game models with different degrees of information available about the players’ inspection sampling rates and...
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Manufacturers can increase the advertising expenditures of their retailers by bearing a fraction of the occurring costs within the framework of a vertical cooperative advertising program. We expand the existing research which deals with advertising and pricing decisions in a...
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Die kooperative Zusammenarbeit entlang der Versorgungskette (Supply Chain) wird - vor allem für das Logistikmanagement - immer wichtiger. Nach wie vor ist dabei die kostengünstige Abwicklung der mit dem Güter- und Informationsfluß verbundenen logistischen Prozesse von existentieller...
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Mit diesem Lehrbuch soll eine grundlegende Einführung in die betriebswirtschaftliche Funktionenlehre "Produktion" vermittelt werden. Sein didaktisches Konzept läßt sich durch die folgenden Stichworte charakterisieren: - Vermittlung eines Überblicks über Inhalte des Fachs "Produktion", -...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013511664
Die Bestimmung von Verrechnungspreisen stellt in dezentralen Unternehmen häufig ein Problem dar. Aus organisationstheoretischer Sicht spielen hierbei insbesondere Koordinations- und Motivationsaspekte eine entscheidende Rolle. Udo Buscher berücksichtigt insbesondere organisationsbedingte...
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