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Zusammenfassung Die Supply Chain-Orientierung (SCO) ist eine notwendige Voraussetzung für Maßnahmen des Supply Chain-Managements (SCM). Lieferanten von Genossenschaftsmolkereien sollten eine hohe SCO aufweisen und bereit sein, SCM-Maßnahmen umzusetzen. Mit Hilfe einer empirischen Erhebung bei...
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This book will be a valuable source of information for those concerned with rural and farm tourism, sustainable tourism and the marketing of local gastronomy. It presents cases with an international and interdisciplinary approach in order to provide ideas for strategic perspectives in tourism...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015245
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014628969
Zusammenfassung Der Beitrag greift die Preisbildung in Genossenschaften des Agribusiness am Beispiel der Milchwirtschaft auf. Mit Hilfe einer empirischen Erhebung bei Landwirten werden verschiedene Einflussfaktoren auf die Bewertung des Preissystems identifiziert. Es zeigt sich eine deutliche...
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Zusammenfassung Die Liberalisierung der EU-Agrarpolitik fordert von Landwirten eine stärkere Marktorientierung. Dies hat Auswirkungen auf das solidarische Denken und Handeln in der Landwirtschaft, worauf Genossenschaften mit ihrem Grundwert „Solidarität“ reagieren müssen. Der Beitrag...
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Persistent link: https://www.econbiz.de/10014629319
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Purpose: The mechanism by which organic labelling affects consumers’ willingness to pay (WTP) for wine is not yet fully understood. Organic labelling not only transports information about environmental benefits, but may also influence consumers’ perceptions of quality and taste. The purpose...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012072219
Purpose – The paper aims to advance the conceptual understanding of supply chain orientation (SCO) in small and medium-sized enterprises (SME) as a general attitude and to empirically measure the link between SCO and willingness to implement supply chain management (SCM). Coordination among...
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