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” calling for the target of net-zero greenhouse gas emissions by 2050. This proposal was subsequently agreed upon by EU heads of … the EU Climate Law. The Strategic Long-Term Vision was supported by a detailed In-depth Analysis. The central objective of … and how it can be turned into an effective long-term strategy for the EU. In addition, sector analyses for the transport …
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Entwicklung schlägt sich nicht nur in wachsenden Kosten und Investitionen für Umweltschutz nieder, sondern hat auch zu einer …
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Artikel 6 des Pariser Abkommens legt drei Ansätze fest, nach denen die Vertragsparteien bei der Erreichung ihrer national festgelegten Beiträge (NDCs) zusammenarbeiten. Einer dieser Ansätze ist ein neuer Mechanismus gemäß Artikel 6.4, der zur Minderung der Treibhausgasemissionen und zur...
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Die Gesamtanalyse im Science Citation Index zeigt in den letzten Jahren ein allmähliches Absinken des deutschen Anteils an den weltweiten Publikationen, eine Beobachtung, die auch auf viele andere große Industrieländer zutrifft. Diese Entwicklung ist auf ein starkes Anwachsen der Aktivitäten...
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This paper discusses a range of business model innovations taking place out-side the rail transport sector with a direct impact on rail transport. The paper also discusses business model innovations that may have been developed elsewhere but could be transferred to the rail transport sector. The...
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The paper asks how the modal shift from road to rail in the freight sector is sup-ported by institutional change. Following North (1990), institutions are understood as the "rules of the game" in the rail freight sector. Based on the literature on institutional change, four different...
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This paper feeds into Stream 2 of the LowCarb-RFC study. It seeks to construct a Business-as-Usual scenario and a more ambitious Pro Rail scenario for freight transport along two major European rail freight corridors: RFC 1 (Rhine-Alpine) from the Dutch seaports to northern Italy and RFC 8...
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