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The aim of this paper is to show that regulatory risk is due to the discretionary behaviour of regulatory agencies, caused by a too extensive regulatory mandate provided by the legislator. The normative point of reference and a behavioural model of regulatory agencies based on the positive...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010267032
Several definitions of regulatory risk are known from the literature. From the perspective of regulatory reform it is important to differentiate between the impact of a given regulatory scheme on the firm's risk exposure and the risk arising from discretionary behavior of regulatory agencies....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300257
The aim of this paper is to show that regulatory risk is due to the discretionary behaviour of regulatory agencies, caused by a too extensive regulatory mandate provided by the legislator. The normative point of reference and a behavioural model of regulatory agencies based on the positive...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010304997
Die Liberalisierung der Netzindustrien hat das Interesse an den konzeptionellen Grundlagen der Kapitalkostenermittlung wiederbelebt. Im Mittelpunkt dieses Beitrags steht eine dieser Grundlagen: Das Deprival Value-Konzept. Es wird aufgezeigt, dass es sich hierbei um ein ökonomisch fundiertes...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010296870
Im Mittelpunkt dieses Beitrags steht die theoretische Analyse der ökonomischen Probleme des öffentlichen Personennahverkehrs. Dabei wird von den derzeitigen sektorspezifischen Institutionen in Deutschland (Personenbeförderungsgesetz, Verkehrsverbünde, öffentliche Zuschüsse etc.) weitgehend...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300252
Das Ziel dieses Aufsatzes besteht darin, einen systematischen Überblick über den staatlichen Regulierungsbedarf in der Verkehrswirtschaft zu geben. Aus netzökonomischer Sicht ist eine konzeptionelle Unterscheidung der einzelnen Wertschöpfungsstufen (Netzebenen) in Verkehrssystemen von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010305000
Sieben Jahre nach der partiellen Marktöffnung im Rahmen von Bahnreform und Regionalisierung ist es mit dem Wettbewerb im öffentlichen Personennahverkehr (ÖPNV) in Deutschland noch nicht allzu weit her. Zwar hat der Wettbewerb im Schienenpersonennahverkehr (SPNV) inzwischen Fuß gefasst und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010305100
The reform of European railroads is a time-consuming process strongly charac-terized by its path-dependency. Firstly, a short outline of the historical roots of the controversial debates on the role of the state and the markets, and the organi-zation of competition in European railroad...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010310427
Während der Phase der partiellen Marktöffnung in den europäischen Telekommunikationssektoren stand der institutionelle Reformprozess hin zu einer umfassenden Marktöffnung im Zentrum. Gegenstand dieser Abhandlung ist die Telekommunikationsregulierung nach der umfassenden Marktöffnung....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010311603
International mobile roaming cartel agreements prompted the EU to intervene, firstly encompassing competition law measures by a cartel exemption, then ini-tiating several competition proceedings based on the accusation of abuse of a dominant market position, and finally applying price...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010311782