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Comparing groups with respect to hypothetical constructs requires that the measurement models are equal across groups. Otherwise conclusions drawn from the observed indicators regarding differences at the latent level (mean differences, differences in the structural relations) might be severly...
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After years of stagnancy, PLS path modeling has recently attracted renewed interest from applied researchers in marketing. At the same time, the availability of software alternatives to Lohmöllers LVPLS package has considerably increased (PLS-Graph, PLS-GUI, SPAD-PLS, SmartPLS). To help the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005861232
Many researchers seem to be unsure about how to specify formative measurement models in software programs like LISREL or AMOS and to establish identification of the corresponding structural equation model. In order to make identification easier, a new, mainly graphicallyoriented approach is...
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Dieser Beitrag setzt sich mit der Leistungsfähigkeit von Strukturgleichungsmodellen bei derValiditätsprüfung von Messmodellen für hypothetische Konstrukte auseinander und geht aufausgewählte Problembereiche bei der gängigen Anwendung dieser Methodik für dieSkalenkonstruktion ein....
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In this paper we estimate and empirically test different behavioral theories of consumer reference price formation. Two major theories are proposed to model the reference price reaction: assimilation contrast theory and prospect theory. We assume that different consumer segments will use...
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Der vorliegende Beitrag beschäftigt sich mit der Dimensionsstruktur sowie derVerwertbarkeit des Fortune-Reputationsrankings in der wissenschaftlichen Forschung undliefert Erkenntnisse über seine Aussagefähigkeit. Nach Erörterung der theoretischenGrundlagen von Unternehmensreputation als...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005862542