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This book offers a unique view of how innovativeness and competitiveness improve when organizations establish alliances with partners who have strong capabilities and broad social capital, allowing them to create value and growth as well as technological knowledge and legitimacy through new...
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Theoretischer Teil -- Konzeptionelle Grundlagen der Untersuchung -- Ableitung eines Bezugsrahmens und Hypothesengewinnung -- Empirischer Teil -- Methodisches Vorgehen zur Überprüfung des Bezugsrahmens -- Quantitative Studie -- Qualitative Studie -- Gegenüberstellung quantitativer und...
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Tobias Buchmann analyzes innovation network dynamics in the German automotive industry. The study is based on a model for analyzing the complex evolution of innovation networks and the driving mechanisms underlying network evolution derived from theoretical and empirical findings in innovation...
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Explorative Vorstudie: Kommunikation im Innovationsmanagement -- Konzeptioneller Bezugsrahmen: Kommunikation als Mikrofundierung dynamischer Fähigkeiten -- Fallstudie: Kommunikation im Innovationsmanagement von ambidextren Technologieunternehmen -- Modell der Ambidextrie-orientierten...
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Wissensbilanzen — Intellektuelles Kapital erfolgreich nutzen und entwickeln -- Wissensbilanzen — Im Spannungsfeld zwischen Forschung und Praxis -- Wissensbilanzen — „Made in Germany“ Ein Praxisbericht aus dem Mittelstand -- Analyse und Interpretation von „Intellectual Capital...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014042
Innovationsfähigkeit ist ein Schlüsselfaktor für unternehmerischen Erfolg. Im Dschungel der Angebote geht häufig der Blick für Neues verloren. In handlungsorientierter Perspektive fokussieren die Autoren auf das Wesentliche: Es werden Konturen eines veränderten Innovationsverständnisses...
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Firms are increasingly realising the importance of social networks. Such networks of customers can play an essential role in assisting firms to organise and prioritise the pool of user information regarding their needs, feedback on existing products as well as ideas for new products. To profit...
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Thomas Limberg investigates a new approach to the management of human relationships in the knowledge-based work environment and analyses empirically the relationship between fair process and innovation performance. Dr. Thomas Limberg promovierte bei Prof. Ludo Van der Heyden, INSEAD, an der HHL...
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Einführung -- Psychologie der Intelligence-Analyse -- Der Competitive-Intelligence-Zyklus -- Observation, HUMINT und elektronische Medien -- Grundlegende Analyseverfahren -- Fortgeschrittene Analyseverfahren -- Das Competitive-Intelligence-Center (CIC) -- Sonderthemen der Competitive Intelligence.
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The Quadruple Innovation Helix concept is the synthesis of top-down policies and practices from Government, University and Industry balanced and shaped by bottom-up initiatives and actions by Civil Society. In addition, of significance is the complementary expansion and completion of the...
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