Showing 1 - 10 of 11
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011756702
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010520385
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011893451
Gorazd Ocvirk creates a comprehensive model for the strategic management of market niches, and provides a framework for the construction of a strategic management theory of market niches. Based on the current state of research on the niche topic within, strategic management has many niche...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397664
Die Autorin analysiert die Bedeutung der beteiligten und betroffenen Akteure für den Erfolg von Corporate Foresight-Aktivitäten anhand einer Fallstudie aus der Automobilindustrie. Die empirische Untersuchung konzentriert sich auf die Ermittlung persönlicher und situativer Faktoren, die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401452
Dragan Djuri? looks at strategy tools from a process-ontological worldview as proposed by the Process Organization Studies discourse. Building on Wittgenstein's later philosophy he understands science and management as language games thereby developing a view of strategy tools as objects with...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402088
Die Kommunikation der Unternehmung mit Stakeholdern als zentralen Akteuren der Unternehmesumwelt -- Der Neoinstitutionalismus als Analyserahmen der Beziehung zwischen Unternehmung und Stakeholdern -- Auswirkungen einer stakeholderorientierten, neoinstitutionalistischen Betrachtung auf die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015873
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009573029