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This book explores human decision-making heuristics and studies how nudging and winking can help citizens to make rational choices. By applying the behavioral economics approach to political outcomes, it demonstrates how economics can be employed for the greater societal good. It starts with a...
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Verhaltensökonomie -- Digitale Verhaltensökonomie -- Verhaltensökonomie und Finanzierung -- Finanzverhaltensweisen -- Marktkommunikation -- Künstliche Intelligenz -- Big Data Ethik -- Diskussion -- Fazit.
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Einleitung -- Nudge – Ökonomische Grundlagen und Definition -- Nudge in Deutschland – Die Einordnung des Konzepts und … seine rechtliche Bewertung -- Rechtliche Bewertung von Nudge – Die praktische Anwendung im Verwaltungsrecht -- Schluss. … Perspektive der Nudge-Adressaten. Dabei werden Nudges als Rechtsetzungsinstrument definiert und ihre Grundlagen in Ökonomik und …
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Social Marketing stößt Verhaltensänderungen zum Wohle der Menschen und ihrer Umwelt an und treibt diese voran. Dieses Buch richtet sich an Menschen, die sich in kompakter Form über Social Marketing informieren, es anwenden oder dazu forschen wollen. Öffentliche Einrichtungen,...
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Social marketing has become an indispensable tool for all types of organizations worldwide. This book presents high-quality cases on the development, implementation, and analysis of different social marketing campaigns that have been created by non-governmental organizations, public...
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Diskussion der Wirkung von Anekdoten und Statistiken -- Identifikation relevanter Einflussgrößen auf die Wirkung von Anekdoten und Statistiken -- Empfehlungen zum Einsatz und zur Ausgestaltung von Anekdoten und Statistiken im Sozialmarketing.
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Part I: Global Perspectives -- Chapter 1. Sustainability and a Planetary Diet -- Chapter 2. Climate and Food -- Chapter 3. Food and Environmental Emergency -- Chapter 4. Reducing Food Waste and Packaging -- Part II: Industry and Marketing Perspectives -- Chapter 5. Circular Agriculture --...
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Chapter 1: Behavioral Operations and Behavioral Operational Research: Similarities and Differences in Competences and Capabilities -- Chapter 2: Behavioural Implications of Demand Perception in Inventory Management -- Chapter 3: Behavioral Operational Research in Portfolio Selection -- Chapter...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398918
Introduction -- Competition in the Service of Self-Esteem -- The Emergence of Canons -- Scientific Communication: A Vanity Fair? -- The Economy of Attention in the Age of Neoliberalism -- Deconstruction and the Fusion of Culture and Commerce -- Social Media and the Ecology of Emotion -- Moral...
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The Behavioral Economics of Accuracy and Discrimination at Trial -- Truth Standards in Behavioral Law and Economics -- The Fundamental Attribution Error and Accuracy in Trial Settings: Judges vs Jurors -- Implicit Racial Biases in Tort Trials -- Gender and Race-Based Statistical Tables in...
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