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Chapter 1. Background and Thought -- Chapter 2. An Overview of Literature -- Chapter 3. Conceptual Framework and Research Model -- Chapter 4. Methodological Procedures and Techniques -- Chapter 5. Exploration and Validation of Behavioural-Attitudinal Dimensions -- Chapter 6. Model Testing and...
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Economic and legal aspects of sustainable consumer behaviour -- Expectations for trends in household living standards and different perceptions in selected Central European countries -- Willingness to reduce food choice in favour of sustainable alternatives – the role of government and...
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Sebastian Speer untersucht, wie Entrepreneurship eine katalytische Funktion in Bezug auf die Etablierung nachhaltiger Produktions- und Konsummuster im Tourismus einnehmen kann. Dazu entwickelt er ein Modell, das neben der Unternehmerperson auch unterstützende Akteure sowie spezifische...
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Chapter 1.Introduction to sustainable production and consumption systems -- Chapter 2. Post COVID-19 development of sustainable production and consumption systems -- Chapter 3.Evolution of practices in sustainable production -- Chapter 4. Applications of industrial Symbiosis -- Chapter 5.Life...
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Chapter 1. An introduction to the sustainable consumption and production: transitioning into circular economy -- Chapter 2. From business models to modes of provision: framing sustainable consumption and production -- Chapter 3. Histories and futures of circular economy -- Chapter 4. Critical...
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Wirtschaft und Klöster -- Aspekte der Nachhaltigkeit -- Rechtliche Rahmenbedingungen -- Arbeitsethos im Kloster -- Corporate Governance und Führung -- Verantwortung aus klösterlicher Sicht -- Entwicklung von Ordensgemeinschaften
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Karin Weissinger beschreibt anhand der LOHAS, wie Personen mit einem nachhaltigen Lebensstil als Zielgruppen im Internet verortet werden können, denn diese sind für Unternehmen hochattraktiv. Nachhaltigkeit ist omnipräsent und kein Unternehmen kann es sich leisten, auf nachhaltige Themen zu...
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Martin Ulber beleuchtet das Wechselspiel zwischen Mitarbeitern und Konsumenten sowie dessen Auswirkungen auf nachhaltigen Konsum. Dazu charakterisiert er nachhaltigkeitsorientierte Unternehmen (Sustainability Brands), die Rolle ihres Personals und ihrer Konsumenten. Er präsentiert eine...
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Theoretische Aspekte eines nachhaltigen Konsums -- Nachhaltige Konsumsteuerung von Individuen, Unternehmen und Institutionen -- Best Practices zu Nachhaltigkeit in den Bereichen Öffentlicher Konsum, Unternehmensführung, Mobilität und Logistik, Agrarwirtschaft und Lebensmittelindustrie,...
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1. An Introduction to the Challenges and Development in Sustainable Challenges and Development -- 2. Sustainable Production and Consumption: Mapping the Conceptual Terrain -- 3. An Analysis of Sustainability Index -- 4. Completing the Cycle: An Inclusive Capitalism approach linking sustainable...
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