Showing 1 - 10 of 48
This is the first book to explain the expansion of multinational enterprises (MNEs) into a transition economy from a technology accumulation perspective. The author provides a theoretical alternative to accepted wisdom regarding technology transfer, and discusses the policy implications of this...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012053979
EU-Mitglieder -- 1 Polen -- 2 Slowakei -- 3 Tschechien -- 4 Ungarn -- Europa und USA -- 5 Belgien -- 6 Dänemark -- 7 …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018991
Einführung -- Einführung -- Grundlagen -- Formen -- Sourcing-Modelle -- Chancen und Risiken -- Total Cost of Offshoring -- Qualitätsstandards -- Vertragswerk -- Projektmanagement -- Strategiedefinition -- Make-or-Buy-Entscheidung -- Standortauswahl -- Providerauswahl -- Vertragsmanagement --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014424776
Fiktion oder Realität? Die Global AG im Jahr 2015 -- So war es bisher -- Cultural Intelligence -- Fitness-Check für Cultural Intelligence -- „Yes, we can“ – because there’s no other chance? -- Reise zu den geistesgeschichtlichen Wurzeln -- Reisen bildet!.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014424907
Die fortschreitende Globalisierung der Wirtschaft stellt Unternehmen immer wieder vor neue Herausforderungen, sowohl bei der Nutzung neuer Absatzchancen auf Auslandsmärkten als auch bei der Vermeidung von Absatzrisiken durch neue internationale Wettbewerber auf dem Heimmarkt. In dieser...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425212
Der internationale Handel von Medienprodukten ist in der Praxis vermehrt zu beobachten. Die Frage, ob und wie ein Fernsehformat von einem Kulturraum in einen anderen erfolgreich übertragen und vermarktet werden kann, untersucht Birgit Bodenstein-Köppl anhand eines der größten Fernsehmärkte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425245
This book examines emerging theories, frameworks, and applications of global marketing for the 21st century. It highlights how global marketing is changing in a globalized and digital economy that is fast increasing in complexity and uncertainty. The traditional approach to global marketing is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396420
What sets strong global brands apart? First, they generate more than half their revenue and most of their growth outside their home market. Secondly, their brand equity is responsible for a massive percentage of their firm’s market value. Third, they operate as single brands everywhere on the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396522
This book of expert contributions provides a comprehensive analysis of contemporary global marketing issues under different international business settings. It covers a wide array of key areas of international marketing research such as cross-cultural consumer behavior, foreign market entry...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396656
Use this comprehensive primer to simplify exporting, discover exportable products and services, and determine and select the best target market entry alternative while ensuring that you get paid. US small- to medium-size business owners (SMEs with less than 500 employees) interested in entering...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396672