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Modell zur Erklärung der Bedeutung von Online Word-of-Mouth für Konsumenten -- Funktionen der Informationssuche in Online Word-of-Mouth -- Einfluss der Glaubwürdigkeit von Informationen auf die Nutzung von Online Word-of-Mouth -- Einflussfaktoren der Bedeutung von Online Word-of-Mouth für...
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Ganzheitliche Sinnesansprache als Herausforderung für die Markenführung -- Theoretische Grundlagen und Entwicklung des Bezugsrahmens -- Empirische Untersuchung der sensualen Wahrnehmungs- und Wirkungsweise im Automobil-Brand Land Porsche -- Zusammenfassung und Ausblick.
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Das (Social) Web stellt innovative Möglichkeiten bereit, Meinungen und Einstellungen frei von methodischen Verzerrungen auf der Basis freiwillig geäußerter Konsumentenstatements zu untersuchen. Anhand von neuartigen Verfahren wie etwa der Computerlinguistik untersucht Daniel Wagenführer...
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Wolfgang Weitzl introduces a novel perspective for measuring consumer trust in eWOM by applying a rigid scale development process. In doing so, the research aims to set new methodical standards for developing reliable, valid and practicable research instruments. Most importantly, however, the...
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On 1 January 2002, euro banknotes and coins were introduced in twelve EU Member States. Three more countries joined in the following years, and over 300 million people now use the euro in their daily transactions. The currency changeover was a technical success. From the very start, however, the...
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Markenimagekonfusion als Herausforderung an die Markenführung -- Theoretische Konzeption von Markenimagekonfusion und Wirkungen -- Die Markenumwelt am Point of Sale als Determinante von Markenimagekonfusion -- Empirische Untersuchung von Markenimagekonfusion -- Schlussbetrachtung und...
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Methodologische und theoretische Grundlagen der Arbeit -- Von zwischenmenschlichen Beziehungen zu Konsumenten- Marken-Beziehungen -- Dimensionen und Determinanten der Konsumenten-Marken-Beziehung -- Methodik und Ergebnisse der empirischen Untersuchung zur Überprüfung der Hypothesen zur...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014855
This book focuses on the concept of “brand hate” and consumer negativity in today’s digital markets. It explores the emotional detachment consumers generate against valued brands and how negative experiences affect their and other consumers' loyalty. In today's world, it is almost...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398189
This book examines the factors involved in consumer responses to food produced in regions near the Fukushima Daiichi Nuclear Plant following the March 2011 Eastern Japanese earthquake, and assesses how responses to reports on food safety and risk of radiation contamination shaped consumer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398364
Given its unique heritage and diversity, Europe deserves and requires distinct marketing attention. This book offers a non-traditional perspective to European marketing by addressing up-to-date issues and challenges for marketers through short cases and relevant received theory. Specific student...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015752