Showing 1 - 10 of 1,760
, compatibility standards ensure the interoperability of goods, which is of decisive importance when users face positive externalities … in consumption. Consumers' expectations are key to the problem of whether a new technology will prevail as de … firms to influence consumers' expectations. Consisting of three models on various aspects of standardization and …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520491
Das Internet als Eckpfeiler der modernen Informationsgesellschaft hat sowohl neue, digitale Märkte geschaffen als auch bestehende Märkte grundlegend verändert. Auch wenn viele substanzlose Geschäftsideen mit dem Platzen der Dotcom-Blase ihr jähes Ende fanden, sind Unternehmen wie Amazon,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014424887
Einleitung -- Ökonomische Grundlagen -- Theorie der zweiseitigen Märkte und Medienplattformen -- Wirtschaftspolitische …Das vorliegende Buch stellt erstmals die Theorie der zweiseitigen Märkte und deren Anwendung auf Medienmärkte intuitiv … der Theorie dargestellt. Anhand von realen Wettbewerbsfällen auf Internet-, Zeitungs- und Zeitschriftenmärkten wird …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014021325
Nichtlineare Preissetzung -- Preissetzung auf zweiseitigen Märkten -- Untersuchungsansatz für ein Entscheidungsunterstützungssystem zur Preisoptimierung auf zweiseitigen Messe-Märkten -- Modelle zur Preisoptimierung für eine Messeveranstaltung -- Messung der Zahlungsbereitschaften von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014864
Few would doubt the potential of information technology to connect individuals, firms and organisations. Whether this will actually lead to the integration of markets and societies is a different issue. The articles collected in this book shed light on crucial considerations for the success of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520607
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520842
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521025
Comments on the Translation -- 1 Stating the Economic Problem and Basic Principles -- 2 General Analysis of Typical Market Structures -- 3 Analysis of the Relationship between Dual Markets and Multiple Markets -- 4 Dyopolistic Market Share Ranking -- 5 Landmark History of Economic Thought -- 6...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015166
that the whole idea of rational expectations is untenable in dynamic oligopoly. Early original ideas in oligopoly theory …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522887
Der Wettbewerb zwischen Unternehmen verlagert sich hin zum Wettbewerb zwischen ganzen Wertschöpfungsketten. Hierdurch gewinnt neben der effizienten Zusammenarbeit der am Leistungsprozess beteiligten Unternehmen die Interaktion mit dem jeweils angrenzenden Wettbewerbsumfeld (Beschaffungsmärkte,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517425