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This book is devoted to the dynamic development of retailing. The focus is on various strategy concepts adopted by retailing companies and their implementation in practice. This is not a traditional textbook or collection of case studies; it aims to demonstrate the complex and manifold questions...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396187
A compact overview of the most relevant concepts and developments in International Management. The various strategy concepts of internationally active companies and their implementation in practice are the core of this book. The authors describe the particularities of international value chain...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402014
The European market presents numerous opportunities and challenges for business enterprises. In this anthology, lecturers and researchers of Saarland University's Europa-Institut present the latest findings and trends of their most important research topics. They discuss the present state of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520784
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520785
Grundlagen und Sourcing-Strategien im Handel -- Gestaltung der Supply-Chain im Handel -- Warenwirtschaftsbasierte Informationssysteme im Handel -- Warenwirtschaftsbasierte Steuerung der Kernprozesse des Handels.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014044
Joachim Zentes/Dirk Morschett/Hanna Schramm-Klein Strategic Retail Management Text and International Cases This is not a traditional textbook or collection of case studies, but is intended to demonstrate the complex and manifold questions of retail management in the form of 18 lessons that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015678
Die Wahl einer geeigneten Markteintrittsform wird als wesentlicher Erfolgsfaktor der Internationalisierung angesehen. In der Forschung herrscht aber oftmals eine statische und eindimensionale Betrachtungsweise vor; insbesondere in Lehrbüchern steht der erstmalige Eintritt in einen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015793
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522899
Im Konsumgüter-Handel entwickeln sich Supply-Chain-Management und Warenwirtschafssysteme rasant weiter. Die zweite Auflage dieses Hand- und Lehrbuches wird daher der strategischen Neuorientierung von Handelsunternehmen gerecht und zeigt, wie Wertschöpfungsarchitekturen effizient gestaltet und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015291
Der Wettbewerb im Handel ist durch vielfache Herausforderungen geprägt, sei es durch neue Geschäftsmodelle, durch neue Konkurrenten und Kooperationspartner oder neue elektronische Formate. Im „Handbuch Handel“ präsentieren namhafte Wissenschaftler und hochkarätige Vertreter der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014289503