Showing 1 - 10 of 299
1: Introduction: Marine and Coastal Ecosystem Valuation, Institutions, and Policy in Southeast Asia -- Part I: Coastal Marine Ecosystem Services in Southeast Asia: Support for Conservation Initiatives -- 2: Economic Valuation of The Philippine’s Caramoan Beachscape -- 3: An Economic Analysis...
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014018804
The Tanzanian coastal areas are socially, nutritionally, economically and environmentally important, yet they are vulnerable to both over-exploitation and degradation of their habitats. This book demonstrates the extent which various socio-economic dimensions of rural coastal households...
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013520679
Besonderheiten industrieller Dienstleistungen und ihre Bedeutung für die Zahlungsbereitschaftsmessung -- Theoretische Fundierung der Entstehung von Unsicherheit bei industriellen Dienstleistungen -- Konzeption einer Messmethodik zur Ermittlung von Zahlungsbereitschaften bei industriellen...
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014014984
Die schnelle Entwicklung des Informationsmediums Internet bietet Online-Zeitungen ein hohes Wachstumspotenzial. Allerdings können die bisher meist kostenlosen Online-Zeitungen allein durch Werbeeinnahmen kaum profitabel gestaltet werden. Timo Schulze untersucht, wie optimale Nutzungspreise für...
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013517429
Die Arbeit untersucht in drei experimentellen Studien mit induzierten Präferenzen, wie präzise Contingent Valuation, Discrete Choice- und Conjoint Analyse unter verschiedenen Bedingungen die Zahlungsbereitschaften für Umweltgüter erfassen. Die Studienergebnisse bieten Orientierung bei der...
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014019740
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013520797
Some scholars propose that the concept of market orientation needs to be extended to encompass a company’s indirect customers too. In an action-oriented perspective, this extended market orientation implies the notion of multi-stage marketing (MSM). For B-to-B settings, MSM entails the...
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013523113
Today, most firms employ online and offline distribution channels. Customers combine both channels for information search and purchase. However, researchers and practitioners are still lacking insight concerning the creation of additional customer value, in terms of a seamless purchase...
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014017356
Verhaltenswissenschaftliche Preisforschung -- Wirkung von Kundenzufriedenheit und Kundenbegeisterung auf das Kundenpreisverhalten -- Theorie kognitiver Dissonanz, Equity Theorie und Theorie des wahrgenommenen Risikos.
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014017678
Weiterempfehlungsabgabe als Unternehmens- und Marketingziel -- Grundlagen und Stand der Forschung zur Weiterempfehlungsabgabe -- Modellentwicklung und Hypothesen zur Weiterempfehlungsabgabe -- Empirische Untersuchung der Weiterempfehlungsabgabe -- Implikationen für die Steuerung und Erforschung...
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014014568