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One of the main problems in current economic theory is to write contracts which are Pareto optimal, incentive …
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This book analyzes the existence of equilibria in economies having a measured space of agents and a continuum of agents and commodities. Excessive homogeneity with respect to agent productivity leads to instability and non-uniqueness of a given stationary state and the indeterminacy of the...
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1. Introduction -- 2. Conferences and Publications -- 3. Knowledge Intensity and Risk sharing -- 4. Information Asymmetry -- 5. Technology Transfer -- 6. Equity Participation -- 7. Cost Sharing -- 8. Warranties and Risk Sharing -- 9. Accident and Health Insurance -- 10. Securitization and...
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The stylized facts that firms pay and investors react to dividends disregard dividend neutrality. Taking on the perspective that informational asymmetries are the central determinant for dividend value relevance, Christian Müller assumes that firm’s dividend decision conveys useful...
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which experts are relevant to which problems. This book offers the ingredients for building a normative theory of expertise … practice where reliance on the subjective judgment of experts and practitioners is the main source of useful knowledge to …, despite the known fact that hunches, even those of putative experts, often provide information that is not very accurate, and …
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und Problemstellung -- Aktuelle Qualitätssicherungsmassnahmen für Abschlussprüfer -- Externe Qualitätskontrolle im internationalen Vergleich -- Informationsökonomische Analyse der externen Qualitätskontrolle -- Befragung zur externen Qualitätskontrolle im schweizerischen Berufsstand --...
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1: Einführung -- 2: Internationale Werbebudgetierung bei unterschiedlichen Unternehmensorganisationen -- 1. Werbebudgetaufteilung bei polyzentrischer Organisation des Unternehmens -- 2. Werbebudgetaufteilung bei geozentrischer Organisation des Unternehmens -- 3. Werbebudgetaufteilung bei...
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Sicherstellung von Markenfunktionen im Wettbewerb -- Ökonomische Theorie als Erkenntnisobjekt zur Analyse des Erfahrungsobjektes … Marke -- Zum Verständnis ökonomischer Theorie als Analyserahmen -- Die Marke als Basisobjekt eines Property …
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Segmentberichterstattung als Instrument der Corporate Governance -- Ausgestaltung der externen Segmentberichterstattung -- Entscheidungsnutzen der Segmentberichterstattung -- Harmonisierung der internen und externen Segmentberichterstattung -- Thesenförmige Zusammenfassung.
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This book offers a comprehensive treatment of the economic and technical foundations for new organizational forms, relations and processes. It provides a wide range of underlying concepts and frameworks that help the reader understand the major forces driving organizational and marketplace...
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