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This book describes the path ahead. It combines system transformation research with political economy and change leadership insights when discussing the need for a great mindshift in how human wellbeing, economic prosperity and healthy ecosystems are understood if the Great Transformations ahead...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011684544
Welchen grundlegenden markensoziologischen Erkenntnissen unterliegt durchsetzungsstarke Werbung? Welche Mechanismen können eingesetzt werden, um bestimmte Vorstellungen bei Gruppen zu aktivieren und dadurch Wirtschaftskörper zu stärken? Oliver Carlo Errichiello präsentiert eine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016359
Wissen und Innovation in Organisationen — Einleitung -- Zentrale Zugrunde Liegende Konzepte -- Ausgewählte Literatur zu (C)VC-PU-Dyaden bzw. CVC-Triaden -- Theoretische Einbettung von Corporate Venture Capital -- Strategie-Struktur-Prozesse von Corporate-Venture Captial-Einheiten -- CVC als...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516873
Traditional theories suggest that developing countries lack influence in the trade regime. In this text, Jane Ford uses a social theory or constructivist approach to show that developing countries played a critical role in strengthening multilateralism in the World Trade Organization
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012054379
Marketing has become one of the most influential forces in contemporary market economies. Yet despite ubiquitous empirical presence, uncountable textbook definitions, and sixty years of scholarly work, a coherent sociological understanding of this powerful concept is still amiss. Drawing on...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520795
The world has still to emerge fully from the housing-triggered Global Financial Crisis, but housing crises are not new. The history of housing shows long-run social progress, littered with major disasters; nevertheless the progress is often forgotten, whilst the difficulties hit the headlines....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397571
. Structuralism and Postmodernism -- 6. The Foundations of Postmodernism -- 7. Postmodernism in Business Studies -- Part III Sociology … and Reflections -- 8. Work, Wealth and the Sociology of Postmodernism -- 9. Reflections …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397608
Grundlagen der Markensoziologie: Marke als sozialer Wille, Bündnis und organisches System.- Markenführung und Markenaufbau: Marke als positives Vorurteil und als Ergebnis von Wiederholung -- Merkmale starker Marken: Stabilität, Anziehungskraft und Sicherheit durch Selbstähnlichkeit --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020142
Soziologie und Markensoziologie -- Markenmanagement und Gestaltführung -- Markentechnik und Markenrecht -- Kultur der Marke -- Marke und Markenführung im Bereich Medien, Werbung und öffentliche Meinung.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020193
Thomas Robert Malthus (1766-1834) was a leading figure in the British classical school of economics, best-known for extending the insights of Adam Smith at a time of revolutionary improvements in agriculture and industry. This book explores the way in which he accounted for the tendency to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396920