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importance of the interactions and linkages among acteurs and institutions involved in innovation and technology development of a … country and calls such a web of interaction a national innovation system. The theoretical and empirical analyses on national … systems of innovation lead to the conclusion that countries differ in the way in which knowledge flows and that innovation …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011440884
This paper deals with the innovation behavior and the R&D activities at the firm level in East Germany. The theoretical … innovation and R&D lack at the firm level. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011441183
importance of the interactions and linkages among acteurs and institutions involved in innovation and technology development of a … country and calls such a web of interaction a national innovation system. The theoretical and empirical analyses on national … systems of innovation lead to the conclusion that countries differ in the way in which knowledge flows and that innovation …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013428097
This paper deals with the innovation behavior and the R&D activities at the firm level in East Germany. The theoretical … innovation and R&D lack at the firm level. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013428149
less innovation activity. In this study we investigate the innovation activity of 436 German manufacturing firms differing … management are detrimental to firm innovation, at the same time family control has a positive impact on innovation activities …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308799
Die Studie basiert auf einer empirischen Analyse des Innovationsgeschehens in vier ostdeutschen Fallstudienregionen- Dresden, Halle, Jena und Rostock. Alle vier Regionen besitzen sowohl eine universitäre als auch eine industrielle Tradition. Die Entwicklungsverläufe seit dem Systembruch im...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011315290
Mit einem Umsatz von etwa 20 Mrd. € für das Geschäftsjahr 2000/2001 und mehr als 80.000 Mitarbeitern in 56 Ländern der Erde ist die Bertelsmann AG heute das internationalste Medienunternehmen der Welt. Vor allem in den vergangenen 15 Jahren ist das Unternehmen überproportional expandiert....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308053
Der Innovationsgrad eines Neuproduktes ist ein Indikator für die Wettbewerbsfähigkeit und Marktakzeptanz. Basis dafür ist die Kenntnis der kaufrelevanten und wettbewerbsentscheidenden Produktmerkmale. In diesem Working Paper wird mit dem Rangfolgemodell ein Instrument vorgestellt, mit dem das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012058578