Showing 1 - 10 of 228
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010353212
Neue digitale Technologien gelten als Problemlöser für bestehende Herausforderungen des Agribusiness. Als …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012178975
Based upon the structure-conduct-performance approach the present paper analyses determinants of price-cost-margins over the business cycle for food industries in Germany, the USA as well as the Netherlands. Controlling for market structure variables, cyclical fluctuations in profitability are...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009444295
Der Forschungsschwerpunkt der vorliegenden Arbeit liegt in der empirischen Untersuchung der Nachfragemacht der ukrainischen Milchverarbeitungsindustrie nach Rohmilch. Für die ökonometrische Analyse der Preisbildung auf dem ukrainischen Markt für Rohmilch wurde ein sektorales...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009445162
In diesem Beitrag wird der Frage nachgegangen, inwieweit Optimierungsansätze wie lineareProgrammierungsmodelle geeignet sind, bessere Entscheidungen als reale Entscheider zu treffen.Auch beleuchtet werden Unterschiede im Entscheidungsverhalten und in denProduktionsstrategien. Dazu lassen wir...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009446182
Die Erschließung neuer Absatzkanäle im konventionellen Lebensmitteleinzelhandel hat einrasantes Wachstum des Marktes für ökologische Lebensmittel ermöglicht. Neben positivenEffekten dieses Wachstums, wie einem erhöhten Absatz von Bio-Produkten und umfassendenProfessionalisierungseffekten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009446189
Although the dissertation is in German, on demand a bilateral discussion can be done in English language.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009446317
Vorhersagebedarfs im Agribusiness wird anschließend das Funktionsprinzip eines "Prediction Markets" dargestellt und am Beispiel eines …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009446415
With increasing price-competition in retail business, marketing becomes the critical success factor. All activities have to be oriented towards customer needs. Within marketing research, the individual act of purchase plays a decisive role and necessitates a holistic analysis of the market...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009446555
The prevalence of non-monetary transactions (NMT) in the Ukrainian economyis a phenomenon attributable to its transition to a market system. Major types ofNMT are barter transactions, offsets and payment in kind. Non-monetary transactionsare widespread in agriculture.The aim of this research is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009442697