Showing 1 - 10 of 14
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003713606
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014506567
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003909394
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003713608
We study the impact of information on the effectiveness of a taking frame in the context of charitable giving. In our laboratory experiment, either the decision maker (giving frame) or the recipient (taking frame) receives an endowment. In both cases, the decision maker can freely decide the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012588171
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012299643
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009863166
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014517451
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012610267
Für die einen gilt: "Nur Warnhinweise auf Lebensmitteln können vor der Volksseuche Übergewicht noch retten." Für die anderen hingegen ist klar: "Eine rote Ampel auf kalorienreichen Lebensmitteln bedeutet eine unerträgliche Entmündigung der Bürger." Die aktuelle Kontroverse um die von der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601829