Showing 1 - 10 of 138
This study describes the design and the ex-ante evaluation of an Intercultural Bilingual Education1 Program in the Amazon Region in Peru. The target beneficiaries are the non-Spanish-speaking children from three Amazon ethnic communities: the Awarunas, Ashaninkas and Shipibos-Conibos. They are a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010735916
The purpose of this article is to identify to what extent there is a causal relationship between wealth and non-cognitive skills for children in Colombia. This article contributes to the existing literature of skills formation in three ways. First, methodological shortcomings of previous works...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010799009
Im Land Mecklenburg-Vorpommern finden sich zwei staatliche (Voll-)Universitäten, drei staatliche Fachhochschulen und eine staatliche Hochschule für Musik und Theater. Im Vergleich zu den Einnahmen des Landes steigen die Finanzmittel der Hochschulen überproportional. Im Rahmen des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011273082
Hochschulen haben eine große Bedeutung für die Attraktivität und Entwicklung einer Region. Für die Länder, in deren Verantwortungsbereich Hochschulsteuerung und Hochschulfinanzierung liegen, bestehen daher große Anreize, ein reichhaltiges Hochschulangebot bereitzustellen. Hierdurch sollen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011265251
Wird in Deutschland zu viel studiert, oder ist die Diskussion über eine Überakademisierung der Gesellschaft verfehlt? Johanna Wanka, Bundesministerin für Bildung und Forschung, unterstreicht, dass berufliche Bildung und Studium gleichermaßen wichtige Bestandteile des deutschen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010741294
Der Beitrag diskutiert anhand eines Literaturüberblicks mögliche Determinanten des Schulerfolgs von Kindern mit Migrationshintergrund. Während im ersten Teil (ifo Schnelldienst 9/2013) der Vorschulbereich thematisiert wurde, befasst sich dieser zweite Teil mit den späteren Bildungsstufen....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010684151
We assess the relevance of formal education for the productivity of the self-employed and distinguish between opportunity entrepreneurs, who voluntarily pursue a business opportunity, and necessity entrepreneurs, who lack alternative employment options. We expect differences in the returns to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010721291
We assess the relevance of formal education for the productivity of the self-employed and distinguish between opportunity entrepreneurs, who voluntarily pursue a business opportunity, and necessity entrepreneurs, who lack alternative employment options. We expect differences in the returns to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011128857
We assess the relevance of formal education for the productivity of the self-employed and distinguish between opportunity entrepreneurs, who voluntarily pursue a business opportunity, and necessity entrepreneurs, who lack alternative employment options. We expect differences in the returns to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011128972
We assess the relevance of formal education for the productivity of the self-employed and distinguish between opportunity entrepreneurs, who voluntarily pursue a business opportunity, and necessity entrepreneurs, who lack alternative employment options. We expect differences in the returns to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010983206