Showing 1 - 10 of 40
Summary We analyze the intranet communication behavior of members of a company that was deeply committed to the principles of non-hierarchical communication structures and of post-bureaucratic organization. We observe a split between the symbolic activities for creating a non-hierarchical...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009217875
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008082763
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008897449
Auf der Basis der neoinstitutionalistischen Organisationstheorie untersuchen wir mithilfe einer empirischen Analyse der Internetkommunikation von drei DAX30-Unternehmungen die Fragen, wofuer Unternehmungen Verantwortung uebernehmen und wie sie ihre Verantwortungsuebernahme kommunizieren. Wir...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010900816
Persistent link: https://www.econbiz.de/10006695239
Persistent link: https://www.econbiz.de/10006820240
Persistent link: https://www.econbiz.de/10006831576
Persistent link: https://www.econbiz.de/10006835105
Persistent link: https://www.econbiz.de/10006809779
Persistent link: https://www.econbiz.de/10006813036