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Surveys are a widely used tool to answer socio-economic research question across disciplines. However, data collection can face certain problems such as nonresponding units. For household and population surveys, a large body of literature about the effects of nonresponse exist but only less is...
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With the world-wide spread of the internet in the 1990s, the conduction of web or e-mailsurveys became popular in research. Although these surveys provide fast data collectionand reduced costs, results may suffer from biases due to the survey mode. While a varietyof studies concerning mode...
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This paper analyses different formal models of voting behavior.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005078660
A widespread method for now- and forecasting economic macro level parameters such as GDP growth rates are survey-based indicators which contain early information in contrast to official data. But surveys are commonly affected by nonresponding units which can produce biases if these missing...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009652042
Neben hochwertigen Publikationen nehmen Rankings einen immer größeren Stellenwert in der Wissenschaft ein. Der vorliegende Artikel stellt ein neues Verfahren zur Klassifizierung von Wissenschaftlern vor, die Archetypal Analysis, und illustriert dies anhand von Daten aus dem RePEc-Netzwerk,...
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We introduce archetypal analysis as a tool to describe and categorize scientists. This approach identifies typical characteristics of extreme (’archetypal’) values in a multivariate data set. These positive or negative contextual attributes can be allocated to each scientists under...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010592826
Seit 1949 erhebt das ifo Institut monatlich Daten zur wirtschaftlichen Lage der Unternehmen in Deutschland. Das Instrument der Datenerhebung ist, wie in vielen sozioökonomischen Disziplinen, die direkte Befragung der Firmen. Ein bekanntes Phänomen, das im Befragungsprozess auftreten kann, sind...
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Der bekannteste Indikator für den Wirtschaftsverlauf in Deutschland ist das ifo Geschäftsklima, das sich aus den monatlichen ifo-Umfragen zur Geschäftslage und zu den Geschäftserwartungen zusammensetzt. Die Analysen zeigen, dass das ifo Geschäftsklima ein zuverlässiger Indikator für die...
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A widespread method for forecasting economic macro level parameters such as GDP growth rates is survey-based indicators that contain early information in contrast to official data. But surveys are commonly affected by nonresponding units, which can cause biased results. Many papers have examined...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010719387