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The Internet is receiving increasing attention as a medium for technology transfer between public research and the enterprise sector. Based on a survey of public research units in natural sciences and engineering in Germany, we analyse the determinants of firm contacts established via the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297791
This paper investigates the impact of in-house R&D and innovation management practices on innovation success in small and medium-sized firms (SMEs). While there is little doubt about the significance of technology competence for generating successful innovations, inhouse R&D activities may be a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298668
außeruniversitären Forschungseinrichtungen in Deutschland zu deren Interaktionen mit der Wirtschaft zusammen. Befragt wurden über 850 … können die verschiedenen Institutionen der öffentlichen Hochschulen und Forschungseinrichtungen in Deutschland im Wissens …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300939
Die wachsende Bedeutung von Wissen und die daraus resultierende Notwendigkeit, neue, insbesondere auch wissenschaftliche Erkenntnisse möglichst schnell in wirtschaftliche Aktivitäten umzusetzen, lenkt die Aufmerksamkeit von Wissenschaft und Politik verstärkt auf so genannte akademische...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300968
Das Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung (ZEW) erhebt seit 1993 jährlich die Innovationsaktivitäten der deutschen Wirtschaft durch. Die Erhebungen finden im Auftrag des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF) statt und sind als ein Panel konzipiert (Mannheimer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300971
The growing importance of knowledge and the ensuing need to translate research results, and especially new scientific findings as quickly as possible into economic activities are drawing the attention of academia and politicans increasingly towards what is referred to as academic spin-off...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300972
Using a new dataset with detailed geographic information about licensing activities of the Max Planck Society, Germany's largest non-university public research organization, we analyze how the probability and magnitude of commercial success are affected by geographic distance between licensors...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010281629
We analyze the emergence and spatial evolution of the German laser systems industry. Regional knowledge in the related field of laser sources, as well as the presence of universities with physics or engineering departments, is conducive to the emergence of laser systems suppliers. The regional...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010286468
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